Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Marc Van Ranst: “nul compassie voor jongeren" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258532)

fred vanhove 12 april 2021 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654175)
klootzakjes mogen dood?

De enige die daar schuld aan heeft is hij zelf.

Maar om op uw vraag te antwoorden volgens mij zijn er veel klootzakjes die niet direct worden gemist als ze er niet meer zijn.

Hoofdstraat 12 april 2021 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9654177)
De enige die daar schuld aan heeft is hij zelf.

En de extreme boetes en nachtelijke inval, je kunt niet alles op het slachtoffer steken.

Moest er een grote deal doorgegaan zijn in die kamer dan ging je die politie daar niet gezien hebben op dat uur.

fred vanhove 12 april 2021 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654181)
En de extreme boetes en nachtelijke inval, je kunt niet alles op het slachtoffer steken.

Spring jij altijd door het raam als er een parkeerboete in uw bus steekt ?

Zucht 12 april 2021 14:19

Citaat:

Hoezo ? De nachtelijke inval was er omdat "de slachtoffers" bewust en gewild overlast veroorzaakten. Dat hotel moet dat maar laten passeren of wat ?

fred vanhove 12 april 2021 14:20

Citaat:

Moest er een grote deal doorgegaan zijn in die kamer dan ging je die politie daar niet gezien hebben op dat uur.

Een deal van Alcohol was er blijkbaar al wel aan de gang.

fred vanhove 12 april 2021 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9654185)
Hoezo ? De nachtelijke inval was er omdat "de slachtoffers" bewust en gewild overlast veroorzaakten. Dat hotel moet dat maar laten passeren of wat ?

Inderdaad. Naar wat ik lezen mag waren ze al meer dan 1 keer verwittigd door het hotelpersoneel.

Wie niet luisteren wil moet maar springen.

Als er een soort mensen is waar ik weinig empathie voor voel zijn het mensen die geen respect hebben.

Boduo 12 april 2021 14:24

Citaat:

Zonder "extreme" boetes zouden er nog meer zwelgpartijen georganiseerd worden

De schoofzak 12 april 2021 14:25

Van Ranst is een communist.
Van dat soort mensen weten we vanuit voorbeelden van Rusland, China, Noord-Korea en andere, dat ze inderdaad geen compassie-gevoelens voor anderen kunnen opwekken bij zichzelf.

Zelfs al is het zo dat die feestende jongeren ook geen compassie hebben met hun ouders, grootouders, studerende broers en zussen ....

fred vanhove 12 april 2021 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9654190)

Klopt en van die boetes is al langer geweten dacht ik dus daaraan kan het niet liggen:roll:

Van mij doet ieder wat hij zorg er maar wees er anderen niet tot last mee.

Boduo 12 april 2021 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9654189)
Inderdaad. Naar wat ik lezen mag waren ze al meer dan 1 keer verwittigd door het hotelpersoneel.

Wie niet luisteren wil moet maar springen.

Als er een soort mensen is waar ik weinig empathie voor voel zijn het mensen die geen respect hebben.

Ik zit hier te lachen dat de tranen uit m'n ogen rollen.

Boduo 12 april 2021 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9654193)
Van Ranst is een communist.
Van dat soort mensen weten we vanuit voorbeelden van Rusland, China, Noord-Korea en andere, dat ze inderdaad geen compassie-gevoelens voor anderen kunnen opwekken bij zichzelf.

Zelfs al is het zo dat die feestende jongeren ook geen compassie hebben met hun ouders, grootouders, studerende broers en zussen ....

Communist ?
OK. Wij leven in een land met vrije meningsuiting.
Die communist doceert wel aan een gerenomeerde katholieke universiteit
Hij werkt o.a. 4 jaar aan het Albert Einstein college of medicine in N.Y.

fcal 12 april 2021 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9654185)

We dienen het gerechtelijk onderzoek af te wachten. Er is ook de mogelijkheid dat deze 'jongeren' vanwege de ramadam in de vroege nog duistere morgen ontbeten. Tijdens de ramadam wordt na zonsondergang en voor zonsopgang gegeten. Dat gebeurt veelal met veel rumoer. Men vast wel gedurende de dag.

patrickve 12 april 2021 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9654190)

En terecht.

fred vanhove 12 april 2021 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9654199)
En terecht.

En ook nog meer door het raam worden gesprongen.

Hoofdstraat 12 april 2021 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9654086)
Ik lees hier nochtans met de regelmaat dat de jonge mens van het ene naar het andere feestje holt ? En als ik naar veel jongeren in mijn omgeving luister lijkt dat zeker te kloppen.
Volgens mij is de pakkans toch eerder klein als je het niet te bont maakt. Dus dat samenkomen lijkt nog wel heel goed te lukken.

En of ze nu geen nieuw lief zouden vinden betwijfel ik ten zeerste of zijn al die jongeren geheelonthouders geworden ?

En sporten kan toch nog. Fietsen wandelen joggen bosloop....of is dat niet meer voldoende hip ?

Dus jou oplossing is dat rijken die regels toch aan hun laars kunnen lappen, dus alles is OK. :roll:

Hoofdstraat 12 april 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9654204)
En ook nog meer door het raam worden gesprongen.

Nee want de boete zou bv maar 95 euro zijn zoals in Nederland, niet 750 of 4000 zoals hier.

Henri1 12 april 2021 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654209)
Nee want de boete zou bv maar 95 euro zijn zoals in Nederland, niet 750 of 4000 zoals hier.

Dus volgens u is er sprake van zelfmoord voor 750 euro ?

Den Ardennees 12 april 2021 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654175)
klootzakjes mogen dood?

Dat is niet gezegd hé, maar men mag toch ook eens op de eigen verantwoordelijkheden wijzen.

Hoofdstraat 12 april 2021 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9654037)
Van Ranst heeft alvast mijn steun voor de volle 100 percent !

CD&V-minister Benjamin Dalle volgt Van Ranst niet echt, al blijft het een politieker

"Veel jongeren worden dubbel getroffen door de coronamaatregelen. Jongeren die opgroeien in armoede, in veel te kleine appartementen, zonder tuinen, zonder toegang tot internet, al te vaak ook zonder perspectief. Er heerst diepe frustratie, woede ook. Veel jongeren voelen zich vergeten", stelt de CD&V-minister. Dalle pleit daarom voor "respect, begrip en medeleven", in de eerste plaats voor de familie van de overleden jongen, maar ook voor "de situatie van veel jongeren".

https://www.bruzz.be/politiek/dalle-...wit-2020-04-12

Zucht 12 april 2021 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9654214)
Dat is niet gezegd hé, maar men mag toch ook eens op de eigen verantwoordelijkheden wijzen.

Ik vrees dat dat tegenwoordig teveel gevraagd is.
't is altijd de schuld van iemand anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be