Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dringende hulp ivm waterbesparing (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260024)

Pandareus 13 juli 2021 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9725536)
Niemand die het merkt.. en ik kom wel met wat mensen in contact.
Voeten en piemel worden wel gespoeld en gewassen natuurlijk.
En om de drie weken eens weken in een goed bad ofzo.. al is het op dit moment al wel wat langer geleden.. :-D

't Is begonnen als een klein experiment, niet om water te besparen echter, al is dat mooi meegenomen. Soit..'t loopt best goed.. Gezien mijn werksituatie en de klanten, kan ik me geen onverzorgd voorkomen permitteren. Heb mijn directe omgeving laten weten 't mij te melden wanneer ze minder aangename geuren gewaar worden. Maar tot nu geen opmerkingen: dus ofwel hebben ze schrik van mij, ofwel hebben ze covid en ruiken ze niets, ofwel is er geen geur.

Probeer het eens..
De natuurlijke beschermlaag op uw huid, die je nu telkens afwast, sterkt anders wel uw lijf & geest..

Ik krijg braakneigingen door er alleen maar aan te denken.

CUFI 13 juli 2021 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9725556)
Dat geloof je toch zelf niet, dat niemand dat merkt??
Ik zou het direct ruiken! Komaan zeg......beetje afspoelen en om de 3 weken (!) een bad?

Op zich, ge neemt toch meestal gewoon de geur van uw kledij over?
Kheb me nu al 24h niet gewassen, ik ruik aan mijn arm en ik riek LeChat.

Jantje 13 juli 2021 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9725556)
Dat geloof je toch zelf niet, dat niemand dat merkt??
Ik zou het direct ruiken! Komaan zeg......beetje afspoelen en om de 3 weken (!) een bad?

Nee, gek genoeg ruik je dat niet.
Wat men ruikt is iemand die zijn kleren dagen achter elkaar aanhoud.
Maar iemand die slechts zijn zweetplaatsen en zichbare lichaamsdelen dagelijks verfrist en slechts maandelijks in bad gaat ruikt men niet.
Bad en douche zijn namelijk luxe producten in de dagelijkse hygiëne.

jad°relen°ir 13 juli 2021 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9726187)
Nee, gek genoeg ruik je dat niet.
Wat men ruikt is iemand die zijn kleren dagen achter elkaar aanhoud.
Maar iemand die slechts zijn zweetplaatsen en zichbare lichaamsdelen dagelijks verfrist en slechts maandelijks in bad gaat ruikt men niet.
Bad en douche zijn namelijk luxe producten in de dagelijkse hygiëne.

Inderdaad, je ruikt dat niet. Al kan ik me voorstellen dat dat niet voor ieder mens zo is..
Belangrijk is: kleding geregeld verversen. Want daar kruipt geur en bacterie in.
Wat het lichaam betreft, merk je vanzelf wel wat wel en niet gewassen moet en wanneer.
Met okselvijvers moet je ook niet blijven rondlopen natuurlijk.

't Is een beetje zoeken, maar als CUFI dringend waterbesparing zoekt, is dat mijn beste tip....

Andere tip: meer groenten/aardappelen stomen ipv koken in water. Is ook gezonder en smaakvoller.. Maar zoals hier eerder aangehaald, is de energie om eten te bereiden een grotere kost dan het gebruik van water. Misschien enkel rauw voedsel eten..?

Henri1 13 juli 2021 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9726274)
Inderdaad, je ruikt dat niet. Al kan ik me voorstellen dat dat niet voor ieder mens zo is..
Belangrijk is: kleding geregeld verversen. Want daar kruipt geur en bacterie in.
Wat het lichaam betreft, merk je vanzelf wel wat wel en niet gewassen moet en wanneer.

't Is een beetje zoeken, maar als CUFI dringend waterbesparing zoekt, is dat mijn beste tip....

Andere tip: meer groenten/aardappelen stomen ipv koken in water. Is ook gezonder en smaakvoller.. Maar zoals hier eerder aangehaald, is de energie om eten te bereiden een grotere kost dan het gebruik van water. Misschien enkel rauw voedsel eten..?

Je kan je zweet ook uitkakken.

Herr Flick 13 juli 2021 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9726294)
Je kan je zweet ook uitkakken.

Hebt ge daar een knopke voor of zo zweten via klieren of via darmen.

Xenophon 13 juli 2021 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9726378)

Dat is iets Waals waarschijnlijk.

Skobelev 13 juli 2021 11:11

Zweet een ezel niet van 't schijten?

CUFI 13 juli 2021 11:33

Citaat:

Ik ben je er dankbaar voor. Toch even snel gedoucht maar alleen mijn gezicht, voeten, intieme delen en oksels.

Herr Flick 13 juli 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9726462)
Ik ben je er dankbaar voor. Toch even snel gedoucht maar alleen mijn gezicht, voeten, intieme delen en oksels.

ge zijt toch droog achter uw oren, anders een bron van een paddenstoelen infectie he,

voor ge het weegt kunt ge daar eekhoorntjesbrood of pfefferlinge oogsten.

Henri1 13 juli 2021 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9726378)

Niet teveel over nadenken. Gewoon openhouden als mogelijke optie hé. :-D

Jantje 13 juli 2021 13:32

Citaat:

Stomen van voedsel vraagt minder energie dan koken, gewoon omdat je verschillende zaken tegelijk kan stomen in zeven boven elkaar, zonder de smaken te vermengen en je hebt na het koken ook minder afwas.
Stomen is dus niet enkel een waterbesparing, maar ook energiebesparing.

CUFI 13 juli 2021 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9726505)
ge zijt toch droog achter uw oren, anders een bron van een paddenstoelen infectie he,

voor ge het weegt kunt ge daar eekhoorntjesbrood of pfefferlinge oogsten.

Als je daar ne keer vergeet af te drogen, droogt dat wel op.
Belangrijker is de geslachtsdelen, aars en tussen de tenen goed af te drogen.

Maar misschien is het gewoon nog beter als een vetzak te leven en nergens meer bij stil te staan.

Henri1 13 juli 2021 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9726586)
Als je daar ne keer vergeet af te drogen, droogt dat wel op.
Belangrijker is de geslachtsdelen, aars en tussen de tenen goed af te drogen.

Maar misschien is het gewoon nog beter als een vetzak te leven en nergens meer bij stil te staan.

Opletten dat u geen schimmel ontwikkeld in die regio.

Herr Flick 13 juli 2021 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9726607)
Opletten dat u geen schimmel ontwikkeld in die regio.

en bijproduct van het niet wassen, kijk water besparen en champignons oogsten.

Skobelev 13 juli 2021 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9726616)
en bijproduct van het niet wassen, kijk water besparen en champignons oogsten.

en overal plaats.....:? Er stapte ons vorige week een negerin voorbij die zich waarschijnlijk ook al in 14 dagen niet gewassen had. Wat een walm was me dat....:?

CUFI 13 juli 2021 19:33

Als ik stop met vapen bespaar ik ongeveer 1600 euro per jaar.
Ik denk dat het zover is.

Stoemelings 13 juli 2021 19:49

Ongeveer de helft van je waterverbruik gaat mogelijk naar je toilet. Indien je beschikt over een tuin en op één of andere manier aan houtschilfers kunt geraken, dan kan een droogtoilet een zeer goede manier zijn om water te besparen. Je gevoeg doe je op schilfers in een recipiënt dat zelfs een emmer kan zijn, maar beter een afgeronde rand heeft, en je doet er daarna een schepje houtschilfers bovenop. Met een plantenspuit "sluit" je de geuren af. Als die vol is doe je de inhoud op de compostbak in de tuin. Die moet liefst twee jaar blijven staan omdat anders mogelijk niet alle parasieten afgestorven zouden zijn.

https://www.eautarcie.org/nl/05a.html

Bach 13 juli 2021 19:50

Kan regenwater niet gebruikt worden voor bad of douche? Mits een soort filter misschien? Ik weet niet of er daar voorbeelden van zijn. Zou een goede besparing zijn in dit huis.

CUFI 13 juli 2021 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9726814)
Kan regenwater niet gebruikt worden voor bad of douche? Mits een soort filter misschien? Ik weet niet of er daar voorbeelden van zijn. Zou een goede besparing zijn in dit huis.

Beter grondwater nemen dan. Maar sowieso moet alles wel eens door een koolstof en uv filter mijn inziens.
Voor mijn aquarium doe ik osmose en uv en de geleidbaarheid van dat water komt er 0,0 EC uit. Niets parasieten, bacterie of ziektekiem. Nuja, 0,01%.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be