![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Kheb me nu al 24h niet gewassen, ik ruik aan mijn arm en ik riek LeChat. |
Citaat:
Wat men ruikt is iemand die zijn kleren dagen achter elkaar aanhoud. Maar iemand die slechts zijn zweetplaatsen en zichbare lichaamsdelen dagelijks verfrist en slechts maandelijks in bad gaat ruikt men niet. Bad en douche zijn namelijk luxe producten in de dagelijkse hygiëne. |
Citaat:
Belangrijk is: kleding geregeld verversen. Want daar kruipt geur en bacterie in. Wat het lichaam betreft, merk je vanzelf wel wat wel en niet gewassen moet en wanneer. Met okselvijvers moet je ook niet blijven rondlopen natuurlijk. 't Is een beetje zoeken, maar als CUFI dringend waterbesparing zoekt, is dat mijn beste tip.... Andere tip: meer groenten/aardappelen stomen ipv koken in water. Is ook gezonder en smaakvoller.. Maar zoals hier eerder aangehaald, is de energie om eten te bereiden een grotere kost dan het gebruik van water. Misschien enkel rauw voedsel eten..? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zweet een ezel niet van 't schijten?
|
Citaat:
|
Citaat:
voor ge het weegt kunt ge daar eekhoorntjesbrood of pfefferlinge oogsten. |
Citaat:
|
Citaat:
Stomen is dus niet enkel een waterbesparing, maar ook energiebesparing. |
Citaat:
Belangrijker is de geslachtsdelen, aars en tussen de tenen goed af te drogen. Maar misschien is het gewoon nog beter als een vetzak te leven en nergens meer bij stil te staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik stop met vapen bespaar ik ongeveer 1600 euro per jaar.
Ik denk dat het zover is. |
Ongeveer de helft van je waterverbruik gaat mogelijk naar je toilet. Indien je beschikt over een tuin en op één of andere manier aan houtschilfers kunt geraken, dan kan een droogtoilet een zeer goede manier zijn om water te besparen. Je gevoeg doe je op schilfers in een recipiënt dat zelfs een emmer kan zijn, maar beter een afgeronde rand heeft, en je doet er daarna een schepje houtschilfers bovenop. Met een plantenspuit "sluit" je de geuren af. Als die vol is doe je de inhoud op de compostbak in de tuin. Die moet liefst twee jaar blijven staan omdat anders mogelijk niet alle parasieten afgestorven zouden zijn.
https://www.eautarcie.org/nl/05a.html |
Kan regenwater niet gebruikt worden voor bad of douche? Mits een soort filter misschien? Ik weet niet of er daar voorbeelden van zijn. Zou een goede besparing zijn in dit huis.
|
Citaat:
Voor mijn aquarium doe ik osmose en uv en de geleidbaarheid van dat water komt er 0,0 EC uit. Niets parasieten, bacterie of ziektekiem. Nuja, 0,01%. ![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be