Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat heeft deze generatie bijgedragen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260083)

Marie van de koster 15 juli 2021 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727699)
Ik herinner mij nochtans een plein waar ik met mijn oma en als kind alleen kon lopen als het donker was.
Nu mogen mijn geliefden daar zelfs niet overdag alleen lopen. Maar het is niet politiek correct daarover te spreken met de leidende macht van uw land.

Dat is zo. In mijn jonge tijd wandelde ik ongestoord 's nachts door de straten van Antwerpen. Ik zou het nu geen jonge vrouw of meisje meer aanraden.

Het Verzet 15 juli 2021 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9727850)
Dat geldt evenzeer voor turnleraars, sportcoaches en vele anderen die beroepshalve of wegens andere redenen met kinderen in aanraking komen/kwamen.
Maar altijd wordt er direct naar religieuzen gewezen want het verhaal wordt veel smeuïger en sensationeler als de Kerk in een kwaad daglicht kan worden gesteld. Het is de manier bij uitstek om het geloof te doen wankelen.

De Kerk heeft dan ook jarenlang bij bekendmaking van dergelijke feiten de pastoors gewoon van parochie doen veranderen, of ergens verstoken.
Systematisch.
Dat zie ik de Orde van Turnleraars toch niet doen.
Elke andere organisatie die dat zou doen zou meteen opgedoekt worden in het land waar het zich afspeelt.

Zipper 15 juli 2021 10:18

1 Bijlage(n)
Citaat:

Dat geldt evenzeer voor turnleraars, sportcoaches en vele anderen die beroepshalve of wegens andere redenen met kinderen in aanraking komen/kwamen.
Maar altijd wordt er direct naar religieuzen gewezen want het verhaal wordt veel smeuïger en sensationeler als de Kerk in een kwaad daglicht kan worden gesteld. Het is de manier bij uitstek om het geloof te doen wankelen.

ja, die tienduizende "child-abuse dossiers" zijn speciaal gecreëerd om de kerk in een slecht daglicht te stellen :

Marie van de koster 15 juli 2021 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9727848)
hun vertakkingen gaan tot in het vaticaan. Heeft de paus dan ook geen idee waar katholicisme voor staat ??

Dat is een vage veronderstelling waarvoor u geen bewijzen hebt.
Ja, er waren (zijn?) schurken in het Vatikaan maar voor slechte intenties van deze paus en zijn directe voorgangers zou ik toch eerst bewijzen willen zien voor u ook hiervan weer een smeuïg, sensatiegericht verhaaltje maakt.

Xenophon 15 juli 2021 10:24

Citaat:

Is dat dan slecht?

We hebben geen goden nodig om het heelal te verklaren.

Xenophon 15 juli 2021 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9727856)
De Kerk heeft dan ook jarenlang bij bekendmaking van dergelijke feiten de pastoors gewoon van parochie doen veranderen, of ergens verstoken.
Systematisch.
Dat zie ik de Orde van Turnleraars toch niet doen.
Elke andere organisatie die dat zou doen zou meteen opgedoekt worden in het land waar het zich afspeelt.

Ja, daarom, het is geen toeval dat het de Belgische kerk is in plaats van de Vlaamse.

Marie van de koster 15 juli 2021 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9727863)
Is dat dan slecht?

We hebben geen goden nodig om het heelal te verklaren.

Ik ook niet, één is voldoende.

Zipper 15 juli 2021 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9727861)
Ja, er waren (zijn?) schurken in het Vatikaan maar voor slechte intenties van deze paus en zijn directe voorgangers zou ik toch eerst bewijzen willen zien voor u ook hiervan weer een smeuïg, sensatiegericht verhaaltje maakt.

https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=83

Eduard Khil 15 juli 2021 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9727865)

er is zelfs geen nodig.

Eduard Khil 15 juli 2021 10:27

gelovigen zijn achterlijk. De volwassen versie van kinderen die in de paashaas en kerstman geloven.

Xenophon 15 juli 2021 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9727865)

Is dat die ene die uit drie bestaat?

Alleszins, ik weet dat het niets uithaalt maar, ik kan het niet laten.

God is een autonoom complex/verzameling van libido in het onbewuste.

Het Verzet 15 juli 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9727861)

Smeuïg genoeg? Of telt het pas als de paus zelf betrokken is?

https://en.wikipedia.org/wiki/Cathol..._abuse_scandal
https://www.theguardian.com/world/20...-inquiry-finds

Knuts 15 juli 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727764)
Ja je kan veel negeren.
Maar als dat negeren dodelijk wordt voor anderen en die anderen daarna deze hele generatie komen veroordelen; kunt ge het niet langer negeren, he?
Er zijn trouwens al massaal gevolgen gelijktijdig gaande die hallucinant veel dagelijkse slachtoffers eisen.
Zeg tegen een meisje die langs de weg verkracht wordt dat ze het kan negeren; of geef ze een preek over de katholieke kerk. Dat helpt!

Zijn er dan nu meer verkrachtingen dan in jouw ingebeeld gouden verleden?
Wist je dat vroeger, toen alles zo goed was, verkrachting binnen het gezin toegelaten was? In België is dat pas sinds de jaren 1990 verboden.

Begrijp je waarom veel mensen er voor huiveren om terug te gaan naar de tijd van toen?

Henri1 15 juli 2021 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727069)
En dan spreek ik niet op individueel gebied, maar in collectief.
Wat heeft deze democratie bereikt en welke vruchten oogsten nabestaanden daarvan?

Ik wilde poneren dat ik mijn best gedaan heb om mijn zaad over deze planeet te verspreiden.

Skobelev 15 juli 2021 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9728032)
Ik wilde poneren dat ik mijn best gedaan heb om mijn zaad over deze planeet te verspreiden.

In de zee geschoten? Of in uw toilet?

NieuwNoors 15 juli 2021 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9727868)
gelovigen zijn achterlijk. De volwassen versie van kinderen die in de paashaas en kerstman geloven.

Weet je wel wat "achterlijk" betekent Eduard?
Dat heeft niks, maar totaal niks te maken met wel/niet gelovig zijn!
"Achterlijk" is een term die gelukkig niet meer gebruikt wordt voor de minderbegaafde medemens.

Mijn beide grootmoeders waren diepgelovig, die gingen alle dagen naar de kerk maar die waren zeker niet 'achterlijk'; integendeel.
Dat waren heel wijze vrouwen.

Zipper 15 juli 2021 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9728060)
Weet je wel wat "achterlijk" betekent Eduard?
Dat heeft niks, maar totaal niks te maken met wel/niet gelovig zijn!
"Achterlijk" is een term die gelukkig niet meer gebruikt wordt voor de minderbegaafde medemens.

Mijn beide grootmoeders waren diepgelovig, die gingen alle dagen naar de kerk maar die waren zeker niet 'achterlijk'; integendeel.
Dat waren heel wijze vrouwen.

mogelijk, maar dan toch niet dankzij de zever die de pastoor hen influisterde

Eduard Khil 15 juli 2021 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9728067)
mogelijk, maar dan toch niet dankzij de zever die de pastoor hen influisterde

Inderdaad. Al die zever uit al die sprookjesboeken. Goed en wel dat kleine kindjes dat blijven geloven, maar volwassen mensen met een normaal brein, die geloven dat niet meer. Die gaan af op feiten.
Geloven zijn gatachterlijk.

Zoals de adel en de kerk vroeger tegen elkaar zeiden over het achterlijke voetvolk: "houden jullie ze dom, wij houden ze wel arm"

NieuwNoors 15 juli 2021 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9728015)
Zijn er dan nu meer verkrachtingen dan in jouw ingebeeld gouden verleden?
Wist je dat vroeger, toen alles zo goed was, verkrachting binnen het gezin toegelaten was? In België is dat pas sinds de jaren 1990 verboden.

Begrijp je waarom veel mensen er voor huiveren om terug te gaan naar de tijd van toen?

Wat bedoel je met: binnen het gezin? Wie mocht er dan verkracht worden volgens jou? Mama en de kindjes? 8O8O
Graag een link dat verkrachting binnen het gezin toegelaten was tot in de jaren '90.
Ik geloof er niks van!

Zipper 15 juli 2021 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9728071)
Inderdaad. Al die zever uit al die sprookjesboeken. Goed en wel dat kleine kindjes dat blijven geloven, maar volwassen mensen met een normaal brein, die geloven dat niet meer. Die gaan af op feiten.
Geloven zijn gatachterlijk.

Zoals de adel en de kerk vroeger tegen elkaar zeiden over het achterlijke voetvolk: "houden jullie ze dom, wij houden ze wel arm"

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be