Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jambon blijft de federale maar nahuppelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260503)

WYSIWYG 17 augustus 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9753224)
doet niets terzake.
3/kwart miljoen wordt door de Vlaamse politiekertjes vergooid aan iets wat totaal overbodig zou moeten zijn. Eigenstoef....
Mochten de politiekertjes van de Vlaamse regering doen waarvoor ze betaald worden, namelijk goed beleid voeren, dan zou die 750 000 aan nuttige dingen kunnen besteed worden.

Die 750 000 zou uit de zak van de partij(en) moeten komen die de Vlaamse regering vormen.

De pr van de ploeg van 11 miljoen mag wel wat kosten, alhoewel het niks, nul nada oplevert.
Maar owee, er mag aan de Vlamingen niet uitgelegd worden hoe ze het geld voor het relanceplan gaan besteden en hoe de bedrijven daar mee kunnen van genieten.

Maar ik begrijp het, hoor. In de Belgisch-nationalistische visie doet men zoiets best ver weg van iedereen in achterkamertjes en laat men alleen vrienden en bevriende bedrijven (liefst nog uit eigen familie of uit de beperkte vriendenkring) van al dat lekkers meegenieten. Oude gebruiken roesten niet, zelfs niet bij Belgisch-nationalisten met pvda-sympathieën, want in het communisme was iedereen ook gelijk ( en dus onwetend ) terwijl een kleine elite zich rijkelijk laafde aan alle geneugten des levens. Het was gewoon de kunst om bij die kleine elite te geraken, natuurlijk. 8-)

WYSIWYG 17 augustus 2021 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9753296)
Dat zouden wel eens hardcore BLOKKERS kunnen zijn die naar Wallonie getrokken zijn wegens goedkopere huisvesting.

Niemand gast voor zijn plezier in krotwoningen en totaal verloederde omgevingen wonen.:roll:

De Rode Willem 17 augustus 2021 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9753256)
Dat is inderdaad zo, dat zijn de feiten he, misschien dat er een strategie achter zit, misschien heeft hij dat gedaan om zich aan de PS te kunnen binden of ... wie weet, maar ik wist de moment dat ze die Vlaamse regering hadden dat het spel federaal verloren was.

Ben ik blij dat dit ook eens met zoveel woorden vanuit de (net nog iets meer) rechtse oppositie in Vlaanderen wordt gezegd.
Inderdaad...alle andere verhalen zijn praat voor de vaak of om de strategische onhandigheid van Wever in de doofpot te willen steken.

Citaat:

de sossen, blauwkes en tsjeeven gingen niet meer in de pas lopen, de Vlaamse buit was immers binnen.

Origineel doch heel terecht opgemerkt, de andere tradotjes volgden niet meer het strategische N-VA plan. Die stoute kleine tradootjes die plots een eigen willetje hadden foei....

Maar op Vlaams gebied liep blijkbaar ook Van Grieken niet in de N-VA pas ! Ook hier faalde Wever om een coalitie met VB op poten te zetten. En Oh grote voorspelbaarheid het was de fout van het VB ! Die hadden een eigen willetje en deden niet wat de grote N-VA leider had voorgeprogrameerd voor het VB.

Citaat:

Hij heeft daar een kans verspeeld,

Het zou wel een kunnen zijn dat, vanwaar men het ook bekijkt, hij daar zijn afspraak met de geschiedenis gemist heeft....we zullen zien.

Citaat:

hij had de tsjeeven goed onder druk kunnen zetten, het VB meenemen in Vlaanderen, Belziek onbestuurbaar kunnen maken en voor een paar desidenten uit de VLD / CD&V kunnen gaan,
die hun ziel of hun moeder wel hadden verkocht voor een schoon plaatske aan de Vlaamse ministertafel.

Hier deel ik, zoals u allicht vermoedt, uw mening niet.
Maar misschien was het moment wel daar om het VB idd mee in het badwater te trekken en te hopen op een Oostenrijks FPÖ scenario.
Want ik ben ervan overtuigd dat als het VB aan de macht komt er niets substantieels zal veranderen. Tenzij men de hoofding van zijn belastingsbrief als substantieel ziet natuurlijk.

Citaat:

Daarna Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen en den belziek laten ontploffen dat was het ideale scenario geweest en het had gekund. Vraagt wel stalen cohones natuurlijk.

Zoals u begrijpt deel ik hier ook niet uw overtuiging.
Trouwens, België ontploft of niet, meer dan de hoofding van mijn belastingsbrief ga ik daar in mijn persoonlijke leven niet van merken. Tenzij men het chaos-scenario gaat opvoeren natuurlijk en Vlaanderen uit de EU gaat splitsen, onze grootste handelspartner gaat schofferen en van Vlaanderen "het-nog-erger-dan-Griekenland aan de Noorzee" gaat maken natuurlijk.

De Rode Willem 17 augustus 2021 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9753298)
echt wel een groot affront voor Di Rupo en zijn bende.

Het UF (Union des Francofones) haalde (2019) vergelijkbare scores over GANS Vlaanderen.
Echt wel een groot affront voor Bourgeois en zijn bende.

TheFourHorsemen 17 augustus 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9753325)
Het UF (Union des Francofones) haalde (2019) vergelijkbare scores over GANS Vlaanderen.
Echt wel een groot affront voor Bourgeois en zijn bende.

Dat de Vlaamse rand vol onverdraagzame, arrogante Franstaligen zit, is geen nieuws hé.

Ke Nan 17 augustus 2021 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9753322)
Ben ik blij dat dit ook eens met zoveel woorden vanuit de (net nog iets meer) rechtse oppositie in Vlaanderen wordt gezegd.
Inderdaad...alle andere verhalen zijn praat voor de vaak of om de strategische onhandigheid van Wever in de doofpot te willen steken.

Origineel doch heel terecht opgemerkt, de andere tradotjes volgden niet meer het strategische N-VA plan. Die stoute kleine tradootjes die plots een eigen willetje hadden foei....

Maar op Vlaams gebied liep blijkbaar ook Van Grieken niet in de N-VA pas ! Ook hier faalde Wever om een coalitie met VB op poten te zetten. En Oh grote voorspelbaarheid het was de fout van het VB ! Die hadden een eigen willetje en deden niet wat de grote N-VA leider had voorgeprogrameerd voor het VB.

Het zou wel een kunnen zijn dat, vanwaar men het ook bekijkt, hij daar zijn afspraak met de geschiedenis gemist heeft....we zullen zien.

Hier deel ik, zoals u allicht vermoedt, uw mening niet.
Maar misschien was het moment wel daar om het VB idd mee in het badwater te trekken en te hopen op een Oostenrijks FPÖ scenario.
Want ik ben ervan overtuigd dat als het VB aan de macht komt er niets substantieels zal veranderen. Tenzij men de hoofding van zijn belastingsbrief als substantieel ziet natuurlijk.

Zoals u begrijpt deel ik hier ook niet uw overtuiging.
Trouwens, België ontploft of niet, meer dan de hoofding van mijn belastingsbrief ga ik daar in mijn persoonlijke leven niet van merken. Tenzij men het chaos-scenario gaat opvoeren natuurlijk en Vlaanderen uit de EU gaat splitsen, onze grootste handelspartner gaat schofferen en van Vlaanderen "het-nog-erger-dan-Griekenland aan de Noorzee" gaat maken natuurlijk.

Het VB mist de intellectuele capaciteit(zowel inhoudelijk als mandatarissen) om verantwoord te besturen. Het kader van het VB weet dat en zal nooit regionaal of nationaal mee in bad gaan. Elke onderhandeling zal gesaboteerd worden door absurde voorwaarden. Stiekem blijven ze liever langs de kant staan om met de onzin die ze verkopen hun zakken te vullen.

Henri1 17 augustus 2021 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9753337)
Het VB mist de intellectuele capaciteit(zowel inhoudelijk als mandatarissen) om verantwoord te besturen. Het kader van het VB weet dat en zal nooit regionaal of nationaal mee in bad gaan. Elke onderhandeling zal gesaboteerd worden door absurde voorwaarden. Stiekem blijven ze liever langs de kant staan om met de onzin die ze verkopen hun zakken te vullen.

Dat is ook met N-VA het geval.

Daar zit bitter weinig kwaliteit.

Xenophon 17 augustus 2021 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9753337)

Belgie doet hen dus een enorm plezier door het cordon te laten bestaan.

Alleszins, als je altijd al hebt beweerd dat ze alleen dan toetreden tot de Belgische regering als het de laatste is, dan kan je moeilijk beweren dat ze het stiekem doen.

Pandareus 17 augustus 2021 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9753370)

Alleszins, als je altijd al hebt beweerd dat ze alleen dan toetreden tot de Belgische regering als het de laatste is, dan kan je moeilijk beweren dat ze het stiekem doen.

Cordon gaat over veel meer dan de federale regering.

WYSIWYG 17 augustus 2021 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9753367)

En in de PS zit geen kwaliteit. Het is gewoon een bende criminelen die hun eigen bevolking in plan laten.. 8-)

Zipper 17 augustus 2021 12:56

Citaat:

Nee jong, de echte kwaliteit zit bij de PS, die grote welvaart in Wallonië bracht

Henri1 17 augustus 2021 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9753390)
En in de Ps zit geen kwaliteit. Het is gewoon een bende criminelen. 8-)

Er zit wellicht in iedere partij kwaliteit, maar die worden "klein" gehouden door de kopstukken. Wellicht bang voor hun postje en Belgisch pensioen.

En dat is wellicht in iedere partij zo, waar ook ter wereld.

Herr Flick 17 augustus 2021 13:28

Citaat:

Ja bij de CD&V, VLD en Spa, oei vooruit of achteruit, en Groen bulkt het van de politieke wonders, puur leiderschap in zijn zuiverste vorm. ... Sta mij toe eens goed te lachen.

Xenophon 17 augustus 2021 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9753376)
Cordon gaat over veel meer dan de federale regering.

Ja, vul maar in naar believen.

Maar ik had het over wat het VB ter zake te zeggen heeft.

Trouwens, als ik hun was zou ik nooit of nooit in een Vlaamse stappen, tenzij de onafhankelijkheid van het Vlaamse volk uitgeroepen wordt.

Henri1 17 augustus 2021 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9753417)
Ja bij de CD&V, VLD en Spa, oei vooruit of achteruit, en Groen bulkt het van de politieke wonders, puur leiderschap in zijn zuiverste vorm. ... Sta mij toe eens goed te lachen.

Acht, het is maar hoe je het bekijkt hé.

De rechtse en extreemrechtse partij zijn meesters om de mensen een rad voor de ogen te draaien.

Ke Nan 17 augustus 2021 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9753370)

Met stiekem bedoel ik de onzichtbaarheid van hun zakkenvullerij voor de sukkelaars die verblind zijn door makakkenhaat.

WYSIWYG 17 augustus 2021 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9753519)
Met stiekem bedoel ik de onzichtbaarheid van hun zakkenvullerij voor de sukkelaars die verblind zijn door makakkenhaat.

Tsssssss, racistisch woordgebruik vermijd u best. Laat u niet meeslepen door andere obscure individuen met dergelijk woordgebruik. Dit is een goede raad van tante Kaat.8-)

Xenophon 17 augustus 2021 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9753519)

Tja, allemaal relatief zeker?

Neem nu de sukkelaar die op de OVLD stemt en blind is voor hun zakkenvullerij en Vlaminghaat.

Henri1 17 augustus 2021 15:17

De vlaamse minister-president is als een rots in de branding.

In dat geval zet je er best een vuurtoren naast om te vermijden dat er ongelukken gebeuren.

Het Oosten 17 augustus 2021 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9753533)
De vlaamse minister-president is als een rots in de branding.

In dat geval zet je er best een vuurtoren naast om te vermijden dat er ongelukken gebeuren.

En hij is zo hard als diamant. Daarom heet hij ook in besloten cenakels: Diamant-Jan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be