De Rode Willem |
17 augustus 2021 11:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
(Bericht 9753256)
Dat is inderdaad zo, dat zijn de feiten he, misschien dat er een strategie achter zit, misschien heeft hij dat gedaan om zich aan de PS te kunnen binden of ... wie weet, maar ik wist de moment dat ze die Vlaamse regering hadden dat het spel federaal verloren was.
|
Ben ik blij dat dit ook eens met zoveel woorden vanuit de (net nog iets meer) rechtse oppositie in Vlaanderen wordt gezegd.
Inderdaad...alle andere verhalen zijn praat voor de vaak of om de strategische onhandigheid van Wever in de doofpot te willen steken.
Citaat:
(Bericht 9753256)
de sossen, blauwkes en tsjeeven gingen niet meer in de pas lopen, de Vlaamse buit was immers binnen.
|
Origineel doch heel terecht opgemerkt, de andere tradotjes volgden niet meer het strategische N-VA plan. Die stoute kleine tradootjes die plots een eigen willetje hadden foei....
Maar op Vlaams gebied liep blijkbaar ook Van Grieken niet in de N-VA pas ! Ook hier faalde Wever om een coalitie met VB op poten te zetten. En Oh grote voorspelbaarheid het was de fout van het VB ! Die hadden een eigen willetje en deden niet wat de grote N-VA leider had voorgeprogrameerd voor het VB.
Citaat:
(Bericht 9753256)
Hij heeft daar een kans verspeeld,
|
Het zou wel een kunnen zijn dat, vanwaar men het ook bekijkt, hij daar zijn afspraak met de geschiedenis gemist heeft....we zullen zien.
Citaat:
(Bericht 9753256)
hij had de tsjeeven goed onder druk kunnen zetten, het VB meenemen in Vlaanderen, Belziek onbestuurbaar kunnen maken en voor een paar desidenten uit de VLD / CD&V kunnen gaan,
die hun ziel of hun moeder wel hadden verkocht voor een schoon plaatske aan de Vlaamse ministertafel.
|
Hier deel ik, zoals u allicht vermoedt, uw mening niet.
Maar misschien was het moment wel daar om het VB idd mee in het badwater te trekken en te hopen op een Oostenrijks FPÖ scenario.
Want ik ben ervan overtuigd dat als het VB aan de macht komt er niets substantieels zal veranderen. Tenzij men de hoofding van zijn belastingsbrief als substantieel ziet natuurlijk.
Citaat:
(Bericht 9753256)
Daarna Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen en den belziek laten ontploffen dat was het ideale scenario geweest en het had gekund. Vraagt wel stalen cohones natuurlijk.
|
Zoals u begrijpt deel ik hier ook niet uw overtuiging.
Trouwens, België ontploft of niet, meer dan de hoofding van mijn belastingsbrief ga ik daar in mijn persoonlijke leven niet van merken. Tenzij men het chaos-scenario gaat opvoeren natuurlijk en Vlaanderen uit de EU gaat splitsen, onze grootste handelspartner gaat schofferen en van Vlaanderen "het-nog-erger-dan-Griekenland aan de Noorzee" gaat maken natuurlijk.
|