![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
men maakt je altijd wijs dat het enkel om anderen gaat. tot het plots wel voor jezelf geldt en het te laat is. je weet wel, First they came for the Communists. |
Citaat:
Het verschil tussen samenwerken en parasiteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Want het is niet "survival of the fit". Het is survival of the FITTEST. Het is een relatieve kwestie. Beter dan anderen. Niet gewoon "goed". Beter dan anderen bekom je door zelf te verbeteren, en/of anderen te verslechteren. Als je twee keer meer honger hebt dan gisteren, maar de anderen hebben 10 keer meer honger, dan ben je goed bezig. Het is zoals wielrennen he: zelfs al rijd je vandaag 2 keer trager dan gisteren, als de anderen 10 keer trager rijden, ben jij de winnaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er van uit gaande dat alle leven een strijd levert voor eindige resources, zijn wij allemaal paperclip maximisers. En onze "welvaart" laat ons toe om beter de strijd te leveren om meer resources voor onszelf aan te slaan (en dus minder aan een ander te laten). Als wij de welvaart van anderen bevorderen, dan maken we de concurrentie gewoon sterker en maakt het onze taak moeilijker om alle resources voor onszelf op te eisen. Het idee van "ik wil gewoon mijn deel, en laat de rest aan de anderen" is niet bestand tegen andere slokops. Men moet die dus beletten om een slokop te worden, voor ze daar de resources voor hebben om zich te kunnen verdedigen en nadien, voor ze de resources zullen hebben om U aan te vallen. Want vroeg of laat zullen ze dat, omdat die natuurlijk exact denken zoals gij. Vandaar dat de situatie van anderen moet verslechterd worden: om ze te beletten machtig genoeg te worden om op resource jacht te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
De minst goede leerling van uw klas heeft dan een gigantisch competitief voordeel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zoek geen zin van het leven. Het leven is er, er is ander leven, samenwerken levert mij en ieder voordeel op, dus doe ik dat. Ik denk ook dat zo een houding de mens doen evolueren heeft tot hoe ze nu is. |
Citaat:
- hier zie een boterham, daar word jij beter van, en help mij om een geweer te maken, daar word ik beter van. - goed idee, we winnen hier allebei mee --- - goed, en nu ik een geweer heb waaraan jij meegewerkt hebt, wordt gij nu mijn slaaf. |
Citaat:
Het lijkt me gezocht in uithoeken van het heelal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be