Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Premier De Croo duwt eigenhandig nog wat verder het mes in N-VA-wonde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261505)

De Rode Willem 31 oktober 2021 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lancalot (Bericht 9803836)
De manier waarop politici elkaar behandelen verslechtert zienderogen.
Ik zou op mijn werk zo niet behandeld willen worden.
Dat natrappen van De Croo vind ik persoonlijk nergens voor nodig, hij had al gescoord. Wees een goede winnaar.

Ach het moet toch wel heel zoet gesmaakt hebben hoor...het was een meesterlijk subtiele intelligente manier om antwoord te geven op de eindeloze stroom natrappen, stompen onder de gordel en niet zo subtiele persoonlijke aanvallen die vanuit de rechtse hoek (waar deze week de klappen vielen) maar blijven komen.

Van mij mocht de Croo eventjes genieten om het geweer dat Wever (U kent hem toch neem ik aan) klaar had, in Wever zijn eigen voet te laten schieten

Knuppel 31 oktober 2021 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803843)
Dat zou moeten natuurlijk.
Want zij heben het pro-actieve smsje van de N-VA voorzitter gekregen voordat het overlegcomité samen kwam.

Dus zij weten heel goed dat er geen armen zijn omgedraaid en dat de bevestiging van het ruggengraatloze imago van Jambon alleen maar te wijten is aan de opgeklopte, totaal verkeerde communicatie vanuit hun partij.

Jij maakt jezelf wel meer wijs.

Knuppel 31 oktober 2021 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803846)
Ach het moet toch wel heel zoet gesmaakt hebben hoor...het was een meesterlijk subtiele intelligente manier om antwoord te geven op de eindeloze stroom natrappen, stompen onder de gordel en niet zo subtiele persoonlijke aanvallen die vanuit de rechtse hoek (waar deze week de klappen vielen) maar blijven komen.

Wat een geluk dat jij niet kan verdacht worden een eindeloze stroom natrappen, stompen onder de gordel, en niet zo subtiele aanvallen vanuit links-liberale hoek.

De Rode Willem 31 oktober 2021 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9803852)
Jij maakt jezelf wel meer wijs.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211027_97340737
Citaat:

Straks vindt het federaal overlegcomité plaats en morgen het onderwijs-overleg. Er gaan dingen uit de bus komen waar velen van ons het absoluut niet eens mee zullen zijn, maar hopelijk kan/wil iedereen begrijpen dat wij alleen erger kunnen vermijden in de context waarin we zitten
Namens het dagelijkse bestuur
Bart De Wever, Voorzitter
Citaat:

Een “pro-actief bericht” kregen N-VA-partijleden binnen, nog voor het Overlegcomité
Citaat:

Dus neen, de sfeer binnen de partij is verre van opperbest. Het is al de zoveelste keer dat Jambon met grote verklaringen naar een Overlegcomité trekt en daar vervolgens de wet van de sterkste moet ondergaan. “Dit versterkt helaas weer het beeld van de onmacht van de grootste partij van Vlaanderen én van Jan Jambon”, zucht een Vlaams-nationalist.
Ik vrees dat u eens naar het Nieuwsblad moet bellen om te melden dat ze hun ± 200000 lezers iets wijsmaken. :rofl:

De Rode Willem 31 oktober 2021 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9803853)
Wat een geluk dat jij niet kan verdacht worden een eindeloze stroom natrappen, stompen onder de gordel, en niet zo subtiele aanvallen vanuit links-liberale hoek.

Wie kaatst moet de bal verwachten, zeker op dit forum.
Wie niet tegen de warmte kan, moet de keuken maar verlaten zeggen de Engelsen.

Knuppel 31 oktober 2021 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803857)
Wie kaatst moet de bal verwachten, zeker op dit forum.
Wie niet tegen de warmte kan, moet de keuken maar verlaten zeggen de Engelsen.

Met andere woorden: ik sloeg de nagel op de kop.

BWarrior 31 oktober 2021 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9803633)
Die verklaring heb je nochtans zélf gegeven: Hij had geen keuze.

Dat is niet waar. Wat betreft het CST, kon de Vlaamse regering de invoering ervan eenzijdig weigeren.

Pandareus 31 oktober 2021 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803855)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211027_97340737

Ik vrees dat u eens naar het Nieuwsblad moet bellen om te melden dat ze hun ± 200000 lezers iets wijsmaken. :rofl:

Dankzij de publicatie van die SMS door het Nieuwsblad weten we nu met zekerheid dat De Wever een leugenachtige en hypocriete calimero show is gaan opvoeren in de studio.

Knuppel 31 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9803875)
Dat is niet waar. Wat betreft het CST, kon de Vlaamse regering de invoering ervan eenzijdig weigeren.

Je weet best dat De Croo de Vlaamse regering op dat vlak beide armen heeft omgedraaid.

Knuppel 31 oktober 2021 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9803880)
Dankzij de publicatie van die SMS door het Nieuwsblad weten we nu met zekerheid dat De Wever een leugenachtige en hypocriete calimero show is gaan opvoeren in de studio.

Gelukkig is De Wever de enige die show opvoert in de studio.
Dat zie je aan de peilingen. Na jarenlang op de eerste plaats te hebben gestaan bezet hij vandaag plaats net achter De Croo. Zijn partij is wel dubbel zo groot als die van de zelfverklaarde dweil.

Nog een paar jaartjes geduld, Panda. Dan gaan we pas échte shows voorgeschoteld krijgen.

De Rode Willem 31 oktober 2021 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9803892)
Gelukkig is De Wever de enige die show opvoert in de studio.
Dat zie je aan de peilingen. Na jarenlang op de eerste plaats te hebben gestaan bezet hij vandaag plaats net achter De Croo. Zijn partij is wel dubbel zo groot als die van de zelfverklaarde dweil.

Nog een paar jaartjes geduld, Panda. Dan gaan we pas échte shows voorgeschoteld krijgen.

De peilingen...de klassieke vluchtweg
De echte peiling in 2019 van 32 naar 24...
En nu de peiling van 24 naar 20, nog eens een klets van -4
't schijnt dat showke niet al te wreed is aan het aanslaan de laatste jaren.

het lijkt erop dat het idd een echte drama show gaat worden daar in 2024

De Rode Willem 31 oktober 2021 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9803880)

Vandaar ook dat ik de presentatrice haar "overwinning" gunde toen ze Wever (ik mag aanemen dat U die wel kent ?) totaal KO zette met cijfers uit zijn "eigen" A'pen.

Vandaar ook dat ik de subtiele intelligente opmerking over de grote verantwoordelijkheid van Jambon zo zeer smaakte.

Pandareus 31 oktober 2021 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803908)
Vandaar ook dat ik de presentatrice haar "overwinning" gunde toen ze Wever (ik mag aanemen dat U die wel kent ?) totaal KO zette met cijfers uit zijn "eigen" A'pen.

Vandaar ook dat ik de subtiele intelligente opmerking over de grote verantwoordelijkheid van Jambon zo zeer smaakte.

Ik begin begot bijna medelijden te krijgen met die arme Bart...

Knuppel 31 oktober 2021 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803900)
De peilingen...de klassieke vluchtweg
De echte peiling in 2019 van 32 naar 24...
En nu de peiling van 24 naar 20, nog eens een klets van -4
't schijnt dat showke niet al te wreed is aan het aanslaan de laatste jaren.

het lijkt erop dat het idd een echte drama show gaat worden daar in 2024

Van een schamele 13% naar een nog schameler 11% na een jaar kibbelen is vaneigens te danken aan betere show.

Knuppel 31 oktober 2021 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9803915)

Dat geloof ik graag!

De Rode Willem 31 oktober 2021 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9803915)

Tja....
Niet doen zou ik zeggen, om deze mooie politieke week mee af te sluiten voordat de nieuwe echt begint.

Pandareus 31 oktober 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9803926)
Tja....
Niet doen zou ik zeggen, om deze mooie politieke week mee af te sluiten voordat de nieuwe echt begint.

Eigenlijk is dat waar. Door die stommiteit met die SMS is zijn zorgvuldig geregisseerde show nu door het podium gezakt. Dat hij nu de pispot over zijn hoofd krijgt is uiteindelijk zijn eigen fout.

reservespeler 31 oktober 2021 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9803875)

De Vlaamse regering!

Is dat OVLD, CD&V en N-VA?

Ik dacht dat er al twee partijen geplooid hadden voordat Jambon gecontacteerd werd.

Knuppel 31 oktober 2021 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9803931)
Eigenlijk is dat waar. Door die stommiteit met die SMS is zijn zorgvuldig geregisseerde show nu door het podium gezakt. Dat hij nu de pispot over zijn hoofd krijgt is uiteindelijk zijn eigen fout.

Wanneer is de volgende peiling die jullie vreugde kracht zal bijzetten?

De Rode Willem 31 oktober 2021 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9803974)
Wanneer is de volgende peiling die jullie vreugde kracht zal bijzetten?

Ik weet het niet, vertel het mij
Maar de vorige waar er nog een saflet van -4 is rond de oren geslagen, doet mij nog steeds gniffelen. Al moet ik zeggen dat de tijd van niet eens meer 20 niet snel genoeg kan terug komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be