Erw |
14 november 2021 10:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
(Bericht 9813694)
Dat de auto's niet op het parcours mogen parkeren is om de massa bezoekers vlot te laten passeren.
|
Die massa bezoekers had, net als anders, geen parkeerplaatsen nodig om te passeren. Die werden gewoon ongebruikte ruimtes, zoals gezegd omspannen met blauw wit polizei lint.
Je uitleg klopt niet, en ook strijdig met het afspannen.
Citaat:
(Bericht 9813694)
Er is ook geen openbaar vervoer op het parcours tussen 19 en 24 uur.
|
Uiteraard niet, ze hebben geen vliegbussen. Dat plakkaat op de Deinsesteenweg brug vermeldde "gratis shuttle". Naar de rand van hun sperzone.
Citaat:
(Bericht 9813694)
Die betonnen blokken en zware metalen barelen (en zelfs metalen Friese ruiters) dienen om te beletten dat een voertuig in het publiek rijdt.
|
Zware metalen barelen en Friese ruiters heb ik niet gezien op mijn traject Noordoost-Belfortstraat-Brugsepoort gisteren. Betonblokken voor de Sint Michiels toegang, en betonblokken voor alle toegangssstraat(jes). Waar publiek enkel PASSEERT, net als alle dagen, naar het centrum.
Die afgespannen parkeersplaatsen waren gewoon lege ruimtes.
Niks van dat rijmt dat antiterrorisme motief dat je hier suggereert.
Waar haal je dat?
https://lichtfestival.stad.gent/nl/p...ersmaatregelen
Nergens lees je daar iets over terrorisme.
Citaat:
Tijdens het Lichtfestival worden er verschillende verkeersmaatregelen genomen om het festival in goede banen te leiden.
Verkeersvrij parcours
Van woensdag 10 november tot en met zaterdag 13 november is het parcours van het Lichtfestival volledig verkeersvrij van 18.30 tot 00.30 uur, op zondag is dat van 17.30 tot 00.30 uur. Ook fietsen zijn niet toegelaten op het parcours.
Om veiligheidsredenen is het verboden om het parcours met eender welk voertuig te kruisen (wagen, bromfiets, fiets …). Ook gevaarlijk gestalde fietsen worden verwijderd in en rond het parcours.
|
Ik ben daar gisteren na 18:00 doorgereden, allez gesukkeld, met de fiets. Ik heb maar enkele andere fietsers gezien. Volgens bovenstaande quote was dat dus verboden.
Die betonblokken waren louter om burgers met voertuigen buiten de binnenstad te houden, net als terroristen toen.
|