Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Duitser doodt vrouw, 3 kinderen en zichzelf wegens... vals vaccinatiebewijs! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262244)

Jan van den Berghe 9 december 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9837597)
Ik ben geen voorstander van dwang. Maar een heel deel is het niet te doen om dwang aan te klagen maar om anderen aan te zetten dezelfde keuze te maken als zij zelf.

En? Dat mag toch?! Of meent u dat alleen de groep pro-vaccinatie anderen mag beïnvloeden en ervoor reclame maken? Vrije mening geldt toch voor beide standpunten. Of niet soms?

Het Verzet 9 december 2021 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9837607)
Mijn standpunt is altijd geweest: vaccinatie (als het vaccin veilig is, ook op lange termijn!) voor risicogroepen en -personen. Geen algemene vaccinatie. Geen dwang.

Dwang vind ik er ook over, vooral met huidige vaccins.
Anderzijds, zelf werkend in de zorg, moet men iets doen om de boel op te vangen.
Ik vind het vb niet kunnen dat reguliere zorg wordt uitgesteld met alle gevolgen van dien.
Maar ik heb, in tegenstelling tot de rest van het forum of social media precies, geen pasklare oplossing voorhanden.
Als die omikron variant dan toch veel besmettelijker is, en minder ziekmakend, vraag ik me af of het niet beter is om die te eens laten woekeren.
Enfin, ik weet het niet.

Maar gezeik als deze draad wanneer iemand zijn gezin kapotmaakt, om het dan op politici te steken, vind ik echt onnozel.

cookie monster 9 december 2021 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9837628)
Ik vind het vb niet kunnen dat reguliere zorg wordt uitgesteld met alle gevolgen van dien.

Inderdaad !!

Een nieuwe ziekte , ja , die gaat in't begin er helaas op los !!

Sneaky 9 december 2021 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus (Bericht 9837218)
Het volgende artikel uit Het Laatste Nieuws illustreert treffend in welke waanzinnige, dystopische wereld "onze" politici en wetenschappers de bevolking heeft geduwd:

https://www.hln.be/buitenland/duitse...dekt~a0faa79c/

Een Duitser doodde zijn echtgenote, hun drie jonge kinderen en zichzelf nadat aan het licht kwam dat hij het vaccinatiebewijs van zijn vrouw had vervalst (kennelijk om te voorkomen dat ze haar werk zou verliezen als niet-gevaccineerde...). Nadat de werkgever de vervalsing had ontdekt vreesde de dader de publieke schande en het lot dat zijn gezin wachtte (spot en hoon en sociaal isolement). Uit pure wanhoop moordde hij het hele gezin uit.

Dank u, dames en heren politici/wetenschappers! Ik voorspel dat dit nog maar een eerste geval is van een lange reeks van wanhoopsdaden van een bevolking die tot het uiterste wordt getergd door jullie waanzinnige politiek ten aanzien van een virus... :twisted:

Kijk, je kan dat ook perfect lezen als:

"wacko antivaxxer moord gezin uit"

Ik denk persoonlijk dat die gast wel wat andere problemen had en dat dit maar de drupel was die de emmer deed over lopen. Het verschil tussen aanleiding en oorzaak.

Skobelev 9 december 2021 12:45

Ze moeten de mensen nog wat gekker maken en schuld aanpraten, dan kunnen er nog volgen.

Gun 9 december 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9837248)
Natuurlijk niet.

Ik ben drie keer gevaccineerd.
Heb ondertussen ook corona gehad.
Ik heb die problemen niet.

Maar als ongevaccineerde, wat z'n goed recht is, toch willen genieten van de rechten van een gevaccineerde, is er over.

Eigenlijk is dat valsheid in geschrifte.
En het gaat hem hier niet over het nut van het CST.

Wat u hier schrijft is een ware schande

stab 9 december 2021 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9837632)

Ik denk persoonlijk dat die gast wel wat andere problemen had en dat dit maar de drupel was die de emmer deed over lopen. Het verschil tussen aanleiding en oorzaak.

2

Jan van den Berghe 9 december 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9837628)
Dwang vind ik er ook over, vooral met huidige vaccins.
Anderzijds, zelf werkend in de zorg, moet men iets doen om de boel op te vangen.
Maar ik heb, in tegenstelling tot de rest van het forum of social media precies, geen pasklare oplossing voorhanden.
Als die omikron variant dan toch veel besmettelijker is, en minder ziekmakend, vraag ik me af of het niet beter is om die te eens laten woekeren.
Enfin, ik weet het niet.

Maar gezeik als deze draad wanneer iemand zijn gezin kapotmaakt, om het dan op politici te steken, vind ik echt onnozel.

Daar gaan we weer met "we moeten iets doen". Daarnaast gaat deze draad om nuancering, iets wat u blijkbaar onbekend is.

Het Verzet 9 december 2021 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9837672)
Daar gaan we weer met "we moeten iets doen". Daarnaast gaat deze draad om nuancering, iets wat u blijkbaar onbekend is.

Je let niet op...
Nuanceren is u onbekend...
U plaatst impliciet waardeoordelen...

Toffe gesprekspartner bent u, bij elke post een persoonlijk oordeel.
Ik dacht dat in uw geloof het oordelen over anderen eerder aan god overgelaten werd.

Anselmo 9 december 2021 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9837632)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9837649)
2

3

dalibor 9 december 2021 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9837611)
En? Dat mag toch?! Of meent u dat alleen de groep pro-vaccinatie anderen mag beïnvloeden en ervoor reclame maken? Vrije mening geldt toch voor beide standpunten. Of niet soms?

In welk opzicht is het gebruiken van antibiotica voor u fundamenteel anders dan het laten inspuiten van een vaccin?

Jan Janssen 9 december 2021 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9837718)
In welk opzicht is het gebruiken van antibiotica voor u fundamenteel anders dan het laten inspuiten van een vaccin?

Dan leest maar eens een paar onderzoeken wat er zou gebeuren als je preventief iedereen 2 antibiotica kuren per jaar zou geven.

Het Verzet 9 december 2021 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9837672)

Trouwens, de werkelijkheid is dat nu reeds de reguliere zorg uitgesteld wordt.
Dat is ook iets doen hoor.
We kunnen dat niet verkiezen, en geen covidpatienten meer opnemen om de reguliere zorg te laten doorgaan, maar ook dat is iets doen.
Ge kunt gelijk in china een kliniek bijplaatsen, dat is ook iets doen.
Wat stel jij voor misschien, zonder iets te moeten doen.
Wachten tot god de vader het komt oplossen?

Skobelev 9 december 2021 13:56

Citaat:

Antibiotica heeft zijn nut al tig jaar bewezen. Het vaccin valt nog sterk af te wachten wat het (op lange termijn) zal doen.

dalibor 9 december 2021 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9837721)
Dan leest maar eens een paar onderzoeken wat er zou gebeuren als je preventief iedereen 2 antibiotica kuren per jaar zou geven.

Dat is mijn vraag niet. Het is net zo goed een lichaamsvreemde stof in je lichaam brengen.

dalibor 9 december 2021 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9837724)
Antibiotica heeft zijn nut al tig jaar bewezen. Het vaccin valt nog sterk af te wachten wat het (op lange termijn) zal doen.

Men is daar ooit mee moeten beginnen he.

Jan Janssen 9 december 2021 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9837729)
Men is daar ooit mee moeten beginnen he.

Ja, en voor te beginnen hebben ze heel de bevolking antibiotica gegeven tot de klein mannen van 5 jaar toe.

Als je ziek bent en je hebt veel kans om er aan te sterven is de keuze snel gemaakt om iets te proberen, maar om dat zelfde middel aan gezonde mensen/kinderen te geven is toch iets anders.

Jan van den Berghe 9 december 2021 14:06

Citaat:

Er zijn vele aspecten te beschouwen. Vanuit welke hoek wilt u de problematiek beschouwen? Moraal?

Pandareus 9 december 2021 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus (Bericht 9837218)
Het volgende artikel uit Het Laatste Nieuws illustreert treffend in welke waanzinnige, dystopische wereld "onze" politici en wetenschappers de bevolking heeft geduwd:

https://www.hln.be/buitenland/duitse...dekt~a0faa79c/

Een Duitser doodde zijn echtgenote, hun drie jonge kinderen en zichzelf nadat aan het licht kwam dat hij het vaccinatiebewijs van zijn vrouw had vervalst (kennelijk om te voorkomen dat ze haar werk zou verliezen als niet-gevaccineerde...). Nadat de werkgever de vervalsing had ontdekt vreesde de dader de publieke schande en het lot dat zijn gezin wachtte (spot en hoon en sociaal isolement). Uit pure wanhoop moordde hij het hele gezin uit.

Dank u, dames en heren politici/wetenschappers! Ik voorspel dat dit nog maar een eerste geval is van een lange reeks van wanhoopsdaden van een bevolking die tot het uiterste wordt getergd door jullie waanzinnige politiek ten aanzien van een virus... :twisted:

Omkering oorzaak en gevolg...

Een gezin bestaande uit mijnheer Wappie en mevrouw Wappie besluit de boel te belazeren. Dat is de oorzaak.

Zolang er geen algemene vaccinatieplicht is, zoals in Duitsland nu nog het geval is, kunnen de Wappies zich nog voort wentelen in hun waanideeën.
Maar wie fraudeert ten aanzien van zijn werkgever, vliegt overal aan de deur.

Dit dan gaan framen alsof het de fout van de overheid is, is grotesk.

dalibor 9 december 2021 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9837736)
Er zijn vele aspecten te beschouwen. Vanuit welke hoek wilt u de problematiek beschouwen? Moraal?

Kies maar! Het meest logische lijkt me de hoek te behouden van waaruit u ons tot nu toe hebt toegesproken. Het is niet toevallig dat ik de term "toegesproken" gebruik, eerder dan 'in discussie gegaan'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be