Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Hoe navigeer je als ongelovige tussen covid-fanatici? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262325)

gunter5148 13 december 2021 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841668)
U verwijt anderen gezwets, maar u zwetst zelf. Uw bovenstaande post bewijst dat u er maar weinig van begrepen hebt. Het gaat erom dat men met 60 Euro kan vermijden op intensieve te komen die ons 26.000 Euro kost.

Niet iedereen die besmet geraakt komt op de IC, terwijl wél iedereen "moet" geïnjecteerd worden.

Wat begrijp je daar niet van?

morte-vivante 13 december 2021 20:25

Citaat:

U verwijt anderen gezwets, maar u zwetst zelf. Uw bovenstaande post bewijst dat u er maar weinig van begrepen hebt. Het gaat erom dat men met 60 Euro kan vermijden op intensieve te komen die ons 26.000 Euro kost.

dus iedereen die covid krijgt komt op intensieve terecht

Het Oosten 13 december 2021 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9841677)
dus iedereen die covid krijgt komt op intensieve terecht

Begrijpend lezen is niet uw sterkste bezigheid blijkbaar.

Het Oosten 13 december 2021 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9841675)
Niet iedereen die besmet geraakt komt op de IC, terwijl wél iedereen "moet" geïnjecteerd worden.

Wat begrijp je daar niet van?

Er moet hier niets. Maar het gezond verstand zegt ons dat het meer dan wenselijk is.

gunter5148 13 december 2021 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841692)
Er moet hier niets. Maar het gezond verstand zegt ons dat het meer dan wenselijk is.

Dit zei je;

Drie vaccins kosten 60 euro,
een gemiddeld verblijf op intensieve zorg kost 26.000 euro.

leg eens uit wat je daarmee bedoelt.

Het Oosten 13 december 2021 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9841698)
Dit zei je;

Drie vaccins kosten 60 euro,
een gemiddeld verblijf op intensieve zorg kost 26.000 euro.

leg eens uit wat je daarmee bedoelt.

Dat heb ik al uitgelegd.

gunter5148 13 december 2021 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841699)
Dat heb ik al uitgelegd.

Zie alpina.

alpina 13 december 2021 20:42

Citaat:

Hier zeg je het dus zelf: kan, niet zal. En daarmee is uw post dus ook ontkracht.

Erw 13 december 2021 20:44

Ik moet zeggen, in het echte leven ben ik nog niemand tegengekomen die een probleem maakte van andermans al dan niet vaccinatie.
Een beetje zoals de elektrische auto's, op dit forum zijn er enkele gebruikers die dag in dag uit daarover bezig zijn, maar op straat moet je uitkijken om er 1 te zien.

Erw 13 december 2021 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9841706)
. zie alpina.

Dit was waarschijnlijk de "uitleg":

"Maar het gezond verstand zegt..."

Als je niet akkoord gaat met Het Oosten dan is je verstand ongezond, dat is zo ongeveer de argumentatie.

gunter5148 13 december 2021 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9841712)
Ik moet zeggen, in het echte leven ben ik nog niemand tegengekomen die een probleem maakte van andermans al dan niet vaccinatie.
Een beetje zoals de elektrische auto's, op dit forum zijn er enkele gebruikers die dag in dag uit daarover bezig zijn, maar op straat moet je uitkijken om er 1 te zien.

mhh, ik zie er hier veel rijden.

daarnaast, de meeste mensen hebben een laissez-faire/laissez passer attitude. Ze hebben in geen geval een overweging gemaakt of het nodig of voordelig was een vaccin te nemen.
Ze deden het gewoon omdat er tegen hen verteld werd "dat dat goed was." In ieder geval, ze waren banger om ziek te worden, dan dat ze waren om geprikt te worden.
Maar toen begon de zachte dwang, die ondertussen geëvolueerd is naar regelrechte chantage.
En als het ECHT een sanitaire kwestie is, dan is dat laatste gewoon contra-productief.
Dit laatste punt doet me twijfelen; zijn beleidsvoerders amper in staat hun eigen naam te schrijven, of is dit opgezet spel?

gunter5148 13 december 2021 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9841714)
Dit was waarschijnlijk de "uitleg":

"Maar het gezond verstand zegt..."

Als je niet akkoord gaat met Het Oosten dan is je verstand ongezond, dat is zo ongeveer de argumentatie.

"Het gezond verstand zegt" is zo veel waard als "mijn geloof gebied mij"

Dus perfect toepasselijk in deze draad :lol:

Svennies 13 december 2021 20:56

Citaat:

Er zijn in België momenteel al meer dan 20.000.000 dosissen geleverd én gezet, volgens uw berekening dus goed voor meer dan 1.200.000.000 euro....

En hoevéél liggen er momenteel op intensieve mijn beste....:roll::roll:

En voor volgend jaar én 2023 gaan ze meer dan 22 .000.000 dosissen aankopen :roll::roll::roll:

https://www.health.belgium.be/nl/lev...natiemateriaal

Het Oosten 13 december 2021 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9841710)
Hier zeg je het dus zelf: kan, niet zal. En daarmee is uw post dus ook ontkracht.

Ja, 'kan'. En dus is het de moeite waard om zich te laten inenten.

gunter5148 13 december 2021 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841729)
Ja, 'kan'. En dus is het de moeite waard om zich te laten inenten.

Uw financiële vergelijkings-kemel is ook de moeite waard :lol::lol::lol:

Het Oosten 13 december 2021 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9841731)
Uw financiële vergelijkings-kemel is ook de moeite waard :lol::lol::lol:

Eigenlijk zouden ze de mensen die niet gevaccineerd zijn en op intensieve zijn gesukkeld, de rekening zelf moeten laten betalen. U zou niet meer zo hard lachen.

Jan van den Berghe 13 december 2021 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841689)
Begrijpend lezen is niet uw sterkste bezigheid blijkbaar.

U beweert nochtans dat door twee vaccins te laten zetten er vermeden wordt dat iemand op IZ terecht komt. Dan moet u toch eens een verklaring geven voor al die gevaccineerden die nu op IZ liggen...

Jan Janssen 13 december 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841737)
Eigenlijk zouden ze de mensen die niet gevaccineerd zijn en op intensieve zijn gesukkeld, de rekening zelf moeten laten betalen. U zou niet meer zo hard lachen.

Akkoord als dat ook voor de gevaccineerde telt.

Jan van den Berghe 13 december 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9841737)

Vaccinatie is niet verplicht. Bijgevolg kan je daar een juridische consequenties aan verbonden. En al zeker geen financiële strafmaatregelen. Uw opmerking is een rondje rancuneus pesten.

Het Oosten 13 december 2021 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9841748)
Vaccinatie is niet verplicht. Bijgevolg kan je daar een juridische consequenties aan verbonden. En al zeker geen financiële strafmaatregelen. Uw opmerking is een rondje rancuneus pesten.

Dat klopt, maar eigen schuld dikke bult. Niet gevaccineerd?? Hoefde ook niet. Het was uw keuze... maar u betaalt wel de rekening.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be