Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Als je niet kan schieten kunt u nog altijd bij de politie gaan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265718)

Herr Flick 27 juli 2022 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10002347)
Dat is een noodzakelijkheid om het goed te doen.
Een van de eerste lessen was "je moet er van verschieten :-P als het schot afgaat.

ja maar dan moet ge vooraftrek en zo beginnen uitleggen ook he, ...

dus vooraftrek, uwen trekker heeft een punt waarop je hem naar achter begint te bewegen en een put waarop hij effectief afgaat en dus de slagpin op de huls laat klappen of de klep openzet waardoor de lucht ontsnapt.

Dat puntje , net daarvoor moet ge vasthouden, en als ge dan schiet is dat nog een lichte push en verschiet ge daar wat van.

Door dus op die manier te richten en te schieten, ga je je wapen nog minimaal bewegen bij het overhalen van de trekker.

De schoofzak 27 juli 2022 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10002242)
Met een wapen leren schieten is behalve voor militairen en zo een nuttloze en gevaarlijke masturbatie. Zou verboden moeten worden.

Eigenlijk ben ik ook van dat gedacht.
Maar in Oekraïne zijn ze toch tevreden met het aantal dat toch heeft leren schieten.

Karel Martel B 27 juli 2022 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 10002137)
Zou je een wapen aanraden om het mee te leren? Ik zou wel graag willen leren schieten, maar heb geen idee hoe dat gaat. Ik zou wel eens willen gaan horen bij een schietclub hier in de stad.

.22 longrifle

vroeger had ge daar zelfs geen vergunning voor nodig, maar dan is er een "racistische massamoordenaar" gekomen die 1 zwarte en 1 blanke heeft gedood daarmee, en daarvan heeft men geprofiteerd om dat af te schaffen.

reservespeler 27 juli 2022 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10002382)
Eigenlijk ben ik ook van dat gedacht.
Maar in Oekraïne zijn ze toch tevreden met het aantal dat toch heeft leren schieten.

Ik vind schietsport nog altijd een mooie sport.
Je moet over een goede fysiek beschikken om goed te kunnen schieten.
Er komt dus veel meer bij kijken dan simpel de trekker over halen.

reservespeler 27 juli 2022 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10002409)
.22 longrifle

vroeger had ge daar zelfs geen vergunning voor nodig, maar dan is er een "racistische massamoordenaar" gekomen die 1 zwarte en 1 blanke heeft gedood daarmee, en daarvan heeft men geprofiteerd om dat af te schaffen.

Er werd eens een moord gepleegd met een steakmes.
Daarom wilden ze ook de keuken- en steakmessen afschaffen, onmiddellijk na de vergadering kregen de betreffende commissieleden een maaltijd aangeboden.
Het bedieningspersoneel, dat opgevangen had dat de commissie de steakmessen wilden afschaffen, gaf de commissieleden dus een gewoon bot tafelmes bij hunne steak.

Het voorstel werd ingetrokken, gelukkig.

Rudy 27 juli 2022 10:59

Citaat:

Zou je een wapen aanraden om het mee te leren? Ik zou wel graag willen leren schieten, maar heb geen idee hoe dat gaat. Ik zou wel eens willen gaan horen bij een schietclub hier in de stad.

Een pistool 9 mm als je absoluut een vuurwapen wilt gebruiken. Een lid van een schietclub kan je een paar keer uitnodigen om te proberen. Dat mag.
Mijn voorkeur gaat momenteel naar luchtpistool.

reservespeler 27 juli 2022 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10002552)
Een pistool 9 mm als je absoluut een vuurwapen wilt gebruiken. Een lid van een schietclub kan je een paar keer uitnodigen om te proberen. Dat mag.

Geef mij maar een geweer.

Skobelev 27 juli 2022 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10002552)

Bij ons niet. Eenmalig, en je mag zelfs dat lopende jaar niet in een andere club gaan proberen zijn.

Skobelev 27 juli 2022 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10002563)
Geef mij maar een geweer.

Te onhandig voor binnen. ;-)

reservespeler 27 juli 2022 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10002585)

Voor binnen heb ik ne Glock (met vergunning uiteraard).

Pandareus 27 juli 2022 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10002606)

Schitterend wapen.

Bij mij enkel mijn PCP.

FX Impact M3, met slugs, geen pellets.

Skobelev 27 juli 2022 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10002606)

idem dito, onder andere...:-P

Herr Flick 27 juli 2022 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10002409)
.22 longrifle

de .22 net zoals de riot gun is een beetje na het gedoe met de bende van nijvel op verguning gekomen.

Met de .22 werden nogal wat overspelige vrouwmensen doodgeschoten en zo, ... dus moest die op vergunning.

en de riot gun ja dat is vrij logisch, ... die pipo die die racistische massamoord heeft gepleegd heeft er voor gezorgd dat alles van model 9 op vergunning gekomen is. (model 9 jachtwapens etc... )

Herr Flick 27 juli 2022 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10002585)

ge moet u een carabine pakken he,

ik moet niet weten van pistolen eigenlijk. ik schiet veel liever met een geweer.

Herr Flick 27 juli 2022 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10002612)
Schitterend wapen.

Bij mij enkel mijn PCP.

FX Impact M3, met slugs, geen pellets.

voor mijn speelgoed ben ik ook op slugs aan het overstappen.

Xenophon 27 juli 2022 12:40

Citaat:

Begin met luchtpistool/luchtgeweer.

Het voordeel daarvan is dat eens je weet wat je aan het doen bent je niet eens meer naar de schietstand moet. Je kan dan gewoon thuis binnen alle dagen schieten, zelfs met matchdiablo's ben je dan praktisch gratis aan het schieten.

En laat u zeker niet vangen door de mensen die met lucht schieten maar niets vinden, je hoort dan zaken zoals, "ik schiet liever met ne .45 magnum, zoals Clint Eastwood" en dergelijke zever meer. Als je dan door vraagt, dan blijkt dat zijn vader iemand kent wiens schoonvader vroeger zo'n revolver had, en dat hij zelf nog nooit geschoten heeft.

Let wel, luchtpistool op tien meter is de moeilijkste discipline in de wereld.

Xenophon 27 juli 2022 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10002584)
Bij ons niet. Eenmalig, en je mag zelfs dat lopende jaar niet in een andere club gaan proberen zijn.

En wie kijkt dat na? :D

Skobelev 27 juli 2022 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10002655)
En wie kijkt dat na? :D

Tja, ze vragen dat. :? Waarschijnlijk niemand. Maar je zal toch maar 1 keer in 1 club kunnen gaan en zoveel schietstanden zijn er nu ook weer niet.

Rudy 27 juli 2022 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10002654)
Begin met luchtpistool/luchtgeweer.

Het voordeel daarvan is dat eens je weet wat je aan het doen bent je niet eens meer naar de schietstand moet. Je kan dan gewoon thuis binnen alle dagen schieten, zelfs met matchdiablo's ben je dan praktisch gratis aan het schieten.

En laat u zeker niet vangen door de mensen die met lucht schieten maar niets vinden, je hoort dan zaken zoals, "ik schiet liever met ne .45 magnum, zoals Clint Eastwood" en dergelijke zever meer. Als je dan door vraagt, dan blijkt dat zijn vader iemand kent wiens schoonvader vroeger zo'n revolver had, en dat hij zelf nog nooit geschoten heeft.

Let wel, luchtpistool op tien meter is de moeilijkste discipline in de wereld.

In de schietclub hangen de kaartjes op 12 meter. Schieten met een luchtpistool is inderdaad een moeilijke discipline, maar wel leuk.
Het is ook een stuk goeiekoper in gebruik. Over de aankoop kan er worden gediscussieerd.

Xenophon 27 juli 2022 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10002663)
Op 10 of 12 meter, schieten met een luchtpistool is inderdaad een moeilijke discipline, maar wel leuk.
Het is ook een stuk goeiekoper in gebruik. Over de aankoop kan er worden gediscussieerd.

Een degelijk luchtpistool kost geld, maar vanaf dan is het zeer goedkoop vergeleken met vuurwapenmunitie.
Plus, ik kan het niet genoeg benadrukken, je kan alle dagen gewoon thuis oefenen/amuseren.

Ook, die metalen kogelvangers die bij ieder schot een luide klang geven, laat die achterwege. Vroeger gebruikte ik telefoon boeken als kogelvanger, nu die afgeschaft zijn gebruik ik pakken kopiepapier in een kartonnen doos van in den Action, kost ook twee keer niets en maakt geen lawaai.

Edit: als kogelvanger, een stapel oude tijdschriften werkt even goed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be