Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Finse premier alweer onder vuur. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266119)

patrickve 27 augustus 2022 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10022716)
Ik heb met al die zaken maar één probleem: dat het in de ambtswoning gebeurt, die dient niet voor privé feestjes.

Hoezo ? Een ambtswoning is toch de woning die U voor uw PRIVE LEVEN ter beschikking is gesteld omwille van uw ambt ? Maw, ge doet daar toch wat ge in een normale prive woning zou doen ?

Dit is toch geen "bureau" of zo, maar gewoon waar die persoon prive WOONT ? Het is met andere woorden, de woning die ze "gratis huurt" omdat dat een van de dingen is die bij haar ambt horen, zoals haar wedde en al de rest ?

patrickve 27 augustus 2022 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10022712)
Ja,verontschuldigingen kunnen en moeten.Tonen dat je aanvaardt dat het misschien geen goed idee is dat een Premier zulke uitspattingskes nog doet en zeker niet in een ambtswoning.....foutje...zal niet meer gebeuren.

Huh ?

Sinds wanneer zijn zulke zaken "uitspattingen" die verboden zouden zijn ? Mogen mensen geen feest meer vieren en mogen zij geen sensuele dingen meer doen ? Zijn dat "uitspattingen" ? Zijn we in Victoriaanse tijden aanbeland ?

kelt 27 augustus 2022 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10022722)
Huh ?

Sinds wanneer zijn zulke zaken "uitspattingen" die verboden zouden zijn ? Mogen mensen geen feest meer vieren en mogen zij geen sensuele dingen meer doen ? Zijn dat "uitspattingen" ? Zijn we in Victoriaanse tijden aanbeland ?

Ze doen maar hé....

Maar iemand die Eerste Minister wordt zou dat misschien beter,in die ochgottekes enkele jaren dat het duurt(tenzij ze Rutte-ambities heeft :oops: ) wat dimmen....

Tenslotte wordt de GEZAGSFUNCTIE en de VERTEGENWOORDIGENDE functie van de ganse natie wat in vraag gesteld.....(om het over politieke maneuvers laar niet te hebben....)

Ach...op 36 jarige leeftijd is men verondersteld beter be-oordelingsvermogen te hebben....

Ze mag hopen dat ze niet,zoals een zekere voormalige acteur-komiek die in een gezagsfunctie geraakt is in Oekraine eens ECHT getest wordt in een heel heet vuur.

Die "komiek" blijkt een s c h i t t e r e n d LEIDER te zijn.Ik betwijfel nu al dat trutje van Finland dat al begint te bibberen voor.......niks.

Zie je,ik heb het vooral over het gedrag NA de "zonde"......dit is geen LEIDER ;-)

De gemuilkorfde 27 augustus 2022 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10022719)
Hoezo ? Een ambtswoning is toch de woning die U voor uw PRIVE LEVEN ter beschikking is gesteld omwille van uw ambt ? Maw, ge doet daar toch wat ge in een normale prive woning zou doen ?

Dit is toch geen "bureau" of zo, maar gewoon waar die persoon prive WOONT ? Het is met andere woorden, de woning die ze "gratis huurt" omdat dat een van de dingen is die bij haar ambt horen, zoals haar wedde en al de rest ?

Als je het zo bekijkt, dan zie ik er zelfs totaal geen probleem in wat ze doet.
Het is haar privé leven.
Ik ken haar politieke standpunten niet, mocht ze natuurlijk een anti-LGBTQ+ beleid voeren, en dan in haar privé-leven lesbische seksfeestjes geven, ja, dan zou het wel weer politiek relevant zijn.
Of stel dat ze zwarte mensen als minderwaardig beschouwt in haar politiek, maar dan filmpjes opduiken waarbij ze seks heeft met zwarten, dan zou het over hypocrisie gaan.
Maar voor zover ik weet is daar allemaal niets van aan de hand.
Dus wat is het probleem dan eigenlijk?
Dat sommigen een ander geen enkel plezier gunnen?

Jay-P. 27 augustus 2022 11:01

In deze heeft Pa trick mijn stem. (Behalve als hij door een Voltaire moment gaat.)

De gemuilkorfde 27 augustus 2022 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10022729)
Ze doen maar hé....

Maar iemand die Eerste Minister wordt zou dat misschien beter,in die ochgottekes enkele jaren dat het duurt(tenzij ze Rutte-ambities heeft :oops: ) wat dimmen....

Denk je nu werkelijk dat 'onze' politici geen alcohol consumeren omdat ze eerste minister zijn?
Van Verafstoot is geweten dat hij dikke sigaren rookte, en ook een flink glas sterke drank nuttigde.
Ik heb daar nooit iemand lelijk horen over doen.

Citaat:

Tenslotte wordt de GEZAGSFUNCTIE en de VERTEGENWOORDIGENDE functie van de ganse natie wat in vraag gesteld.....

Ik heb toch liever een 1e minister die feest viert, dan een saaie droogstoppel.
In tegenstelling tot Decroo heb ik niet gehoord dat die vrijetijds activiteiten de vorming van een Finse regering zouden vertraagd hebben.

Citaat:

Ach...op 36 jarige leeftijd is men verondersteld beter be-oordelingsvermogen te hebben....

Hoezo?
Op 36 jarige leeftijd heeft u besloten als een kluizenaar te leven, die nooit meer feest, nooit meer drinkt, en zeker niet n**kt?

Citaat:

Zie je,ik heb het vooral over het gedrag NA de "zonde"......dit is geen LEIDER ;-)

En welke 'zonde' mag dit dan wel zijn?

patrickve 27 augustus 2022 12:29

Citaat:

Tenslotte wordt de GEZAGSFUNCTIE en de VERTEGENWOORDIGENDE functie van de ganse natie wat in vraag gesteld.....(om het over politieke maneuvers laar niet te hebben....)

Dat "sacrale" is precies waar ik op wees eerder. Maar dat komt omdat de eerste minister functie zelf absurd is, en een soort van "goddelijk mandaat" heeft. En dan vinden mensen het not done dat dat door normale mensen gedaan wordt. Maar dat is niks anders dan die mensen confronteren met hun "wij willen een Grote God Leider" syndroom.

patrickve 27 augustus 2022 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10022740)
Of stel dat ze zwarte mensen als minderwaardig beschouwt in haar politiek, maar dan filmpjes opduiken waarbij ze seks heeft met zwarten,

:lol:

Ik zie het probleem niet met negerinnen-seksslaven :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be