Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Over schurk Verhofstadt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266235)

GZV 3 september 2022 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10026692)
En hij heeft Sabena verkocht, de Belgische goudvoorraad aan de laagste prijs sinds decennia, de NMBS,...

Zijn rol in de dioxine crisis was ook niet mis.

fcal 3 september 2022 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027173)
Het echte probleem dat hij veroorzaakt heeft, is de kernuitstap he, om de Groenen erbij te krijgen zodat hij met de sossen in zee kon, en de CVP kon achterlaten. Want anders hadden ze geen meerderheid. Hij had die zotten dus nodig, en heeft daarvoor de energie infrastructuur van het land kapot gemaakt, omdat dat is wat die zotten absoluut wilden. En zo geschiedde he.

De verkoop is veel minder pertinent, want of het nu een buitenlands bedrijf is, of een binnenlands dat kerncentrales laat werken is enkel maar een financiele kwestie. Hen verbieden van hun dingen te gebruiken - de kernuitstap - is van een heel andere orde.

Ik vermoed dat hij net als Merkel een verdekte Poetin-minnaar was. Beiden gingen bewust voor een kernuitstap waarbij 'Russische' gascentrales de gaten (80% van de totale behoefte) van de zogenaamd duurzame elektriciteitsproductie (20% van de totale behoefte) zouden kunnen vullen. En gezien die gascentrales niet bestaan en gasprijs atmosferig hoog is, dient men de kerncentrales weer in bedrijf te nemen tegen welke kost dan ook.

Dadeemelee 3 september 2022 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027173)
Het echte probleem dat hij veroorzaakt heeft, is de kernuitstap he, om de Groenen erbij te krijgen zodat hij met de sossen in zee kon, en de CVP kon achterlaten. Want anders hadden ze geen meerderheid. Hij had die zotten dus nodig, en heeft daarvoor de energie infrastructuur van het land kapot gemaakt, omdat dat is wat die zotten absoluut wilden. En zo geschiedde he.

De verkoop is veel minder pertinent, want of het nu een buitenlands bedrijf is, of een binnenlands dat kerncentrales laat werken is enkel maar een financiele kwestie. Hen verbieden van hun dingen te gebruiken - de kernuitstap - is van een heel andere orde.

Ik ken je standpunt en jij kent het mijne. Ik wil kerncentrales zo snel als mogelijk weg uit België. Dus die beslissing was ok. Het probleem is dat men daarna veel te weinig gedaan heeft om het wegvallen op te vangen.

Dadeemelee 3 september 2022 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10026692)
En hij heeft Sabena verkocht, de Belgische goudvoorraad aan de laagste prijs sinds decennia, de NMBS,...

Sabena had al veel vroeger verkocht moeten worden en de NMBS is niet verkocht, het is gesplitst. Dat was een EU maatregel in het kader van de katastrofale liberalisering van de spoorwegen.

quercus 3 september 2022 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027222)
Ik ken je standpunt en jij kent het mijne. Ik wil kerncentrales zo snel als mogelijk weg uit België. Dus die beslissing was ok. Het probleem is dat men daarna veel te weinig gedaan heeft om het wegvallen op te vangen.

Jaaa, ja... :roll: Je wilt, de kerncentrales zo snel mogelijk weg uit België. en die kerncentrales vervangen door wat? Door zogezegde "alternatieve" bronnen zoals zonne-energie en wind-energie? Het grote probleem is dat je riskeert dat ze uitvallen of onvoldoende presteren wanneer je ze het meest nodig hebt. Of ben je een Groen-discipel die in tegenspraak handelt met het eigen ideaal en voorstander is van CO2 uitbrakende gas-centrales die niet alleen onze energie onbetaalbaar maken maar ons ook nog eens afhankelijk maken van een dictatoriaal en imperialistisch regime?

Vlad 3 september 2022 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027222)

Dus jij ziet dat wel zitten om 1.100 vierkante kilometer onbebouwde oppervlakte in België aan te snijden om windmolens en zonnepanelenwoestijnen aan te leggen ?

Dadeemelee 3 september 2022 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10027233)
Jaaa, ja... :roll: Je wilt, de kerncentrales zo snel mogelijk weg uit België. en die kerncentrales vervangen door wat? Door zogezegde "alternatieve" bronnen zoals zonne-energie en wind-energie? Het grote probleem is dat je riskeert dat ze uitvallen of onvoldoende presteren wanneer je ze het meest nodig hebt. Of ben je een Groen-discipel die in tegenspraak handelt met het eigen ideaal en voorstander is van CO2 uitbrakende gas-centrales die niet alleen onze energie onbetaalbaar maken maar ons ook nog eens afhankelijk maken van een dictatoriaal en imperialistisch regime?

Ik heb dat al vroeger gezegd:
- import via contracten met landen die voldoende hernieuwbare energie produceren.
- bouw van kerncentrales op veilige plaatsen in samenwerking met landen die over dunbevolkte gebieden beschikken.
- opbouwen van buffercapaciteit voor elektriciteit te beginnen met verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen.

Svennies 3 september 2022 20:47

En wie gaat dat allemaal betalen dadee...

Vlad 3 september 2022 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027223)
Sabena had al veel vroeger verkocht moeten worden en de NMBS is niet verkocht, het is gesplitst. Dat was een EU maatregel in het kader van de katastrofale liberalisering van de spoorwegen.

Ik denk dat hij de verkoop van het rollend materieel van de NMBS om de begroting op te smukken bedoelt - om het daarna terug te leasen waardoor de wrakken die meer in panne staan dan rijden ondertussen al tien keer zijn afbetaald. Maar ik ben niet zeker dat dit onder Verhofstadt gebeurde, of toch niet enkel onder Verhofstadt.

Dadeemelee 3 september 2022 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10027240)
En wie gaat dat allemaal betalen dadee...

Wij, maak u geen illusies. There’s no such thing as a free meal. :|

Vlad 3 september 2022 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027239)
Ik heb dat al vroeger gezegd:
- import via contracten met landen die voldoende hernieuwbare energie produceren.
- bouw van kerncentrales op veilige plaatsen in samenwerking met landen die over dunbevolkte gebieden beschikken.
- opbouwen van buffercapaciteit voor elektriciteit te beginnen met verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen.

Goed hoor. Voor zoiets elementairs als energie jezelf afhankelijk maken van een ander land ... een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen ... maar wel drie keer blijkbaar ... :lol:

:drinking:

Svennies 3 september 2022 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027243)
Wij, maak u geen illusies. There’s no such thing as a free meal. :|

Ben jij wat kerncentrales betreft een nimby...

Uw groen gedachtengoed spoort niet ...

Wel electriciteit uit kernenergie willen ,maar die centrale moet wel in een ander land gezet worden...:rofl:

Dadeemelee 3 september 2022 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10027244)
Goed hoor. Voor zoiets elementairs als energie jezelf afhankelijk maken van een ander land ... een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen ... maar wel drie keer blijkbaar ... :lol:

Contracten. Pacta sunt servanda.
Het wordt al gedaan, er wordt een onderzeese elektriciteitsverbinding naar België gepland, vanuit Noorwegen en het UK.

https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10369123.html

En beste zou zijn dit op EU niveau te regelen. Ik begrijp dat de geesten daarvoor nog niet rijp zijn.

Svennies 3 september 2022 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10027244)

Ze zullen het nooit leren ...

Dat groene gedachtengoed beneveld blijkbaar zodanig de hersenen zodat logisch nadenken een hopeloze zaak dreigt te worden...

Dadeemelee 3 september 2022 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10027247)
Ben jij wat kerncentrales betreft een nimby...

Uw groen gedachtengoed spoort niet ...

Wel electriciteit uit kernenergie willen ,maar die centrale moet wel in een ander land gezet worden...:rofl:

Remember Fukushima. Half België ontruimen. Go for it!

Svennies 3 september 2022 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027250)
Contracten. Pacta sunt servanda.
Het wordt al gedaan, er wordt een onderzeese elektriciteitsverbinding naar België gepland, vanuit Noorwegen en het UK.

https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10369123.html

En beste zou zijn dit op EU niveau te regelen. Ik begrijp dat de geesten daarvoor nog niet rijp zijn.

Waarbij je dan weer afhankelijk bent van de prijszetting door de producent hé...

Snap je dat écht niet...

Svennies 3 september 2022 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027252)
Remember Fukushima. Half België ontruimen. Go for it!

Ach ,Nederlandse én Franse kerncentrales die tegen de Belgische grens aan zijn neergepoot zijn dus onschadelijk voor ons land bij een eventuele ramp...:roll:

Dadeemelee 3 september 2022 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10027253)
Waarbij je dan weer afhankelijk bent van de prijszetting door de producent hé...

Snap je dat écht niet...

We hebben jarenlan zo’n contract gehad met Nederland over de levering van aardgas.
Je moet gewoon goede contracten opstellen.

Dadeemelee 3 september 2022 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10027256)
Ach ,Nederlandse én Franse kerncentrales die tegen de Belgische grens aan zijn neergepoot zijn dus onschadelijk voor ons land bij een eventuele ramp...:roll:

Dat is precies wat ik bedoel, samen investeren zodat zo’n dingen niet gebeuren.

Svennies 3 september 2022 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027261)
Dat is precies wat ik bedoel, samen investeren zodat zo’n dingen niet gebeuren.

Die landen blijven daar verder in investeren op hun eigen grondgebied dat wel tegen onze landsgrens aangelegen is hé....

Maar wij ,wij zouden het heilig paterke op het gebied van kernenergie moeten gaan spelen ...

Ze gaan nogal met ons lachen hé ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be