Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is Maddie McCann terecht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268029)

Weyland 23 februari 2023 14:13

Nou, sowieso zou indien men door scepsis overtuigd is van geen match toch die DNA-test moeten afleggen. Beide partijen stemmen immers in.

Vaak blijken de schijnbaar gekste ideeën toch waar te zijn. Dat niet tegenhouden door overdreven overtuigdheid.

Weyland 23 februari 2023 14:16

Er bestaan volwassen vrouwen die verkracht zijn geweest en zich niets ervan herinneren, maar de daad werd vastgelegd per camera. Dit zonder gedrogeerd geweest te zijn.

Waarom zou Julia haar trauma's niet kunnen zijn vergeten? Dat is dus,een beschermingsmechanisme, he?

Sorry, genoegen nemen met een ondervraging is niet genoeg en iedere betrokkene stemt in met een DNA-test. Geen reden om er tegen te zijn.

Universalia 23 februari 2023 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10118820)
Door wat ondervragen moet het mogelijk zijn de geloofwaardigheid van haar bewering te verifiëren. Wie weet wordt een DNA test dan zelfs overbodig.

Ik denk dat ook wel dat de juiste vragen naar haar toe al voor een mogelijke oplossing zouden kunnen zorgen en inderdaad wie weet is die DNA test dan niet meer nodig?

patrickve 23 februari 2023 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10118172)
Niet echt. Maar het maakt deel uit van een hele hoop ongerijmdheden.

Er is natuurlijk een verschil tussen "haar omgeving zegt dat ze 22 is" en "ze is 22".

Als ze 22 is, dan kan ze onmogelijk Maddie zijn. Als men haar wijsgemaakt heeft dat ze 22 is, natuurlijk wel.

Zucht 23 februari 2023 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10118832)
Er bestaan volwassen vrouwen die verkracht zijn geweest en zich niets ervan herinneren, maar de daad werd vastgelegd per camera. Dit zonder gedrogeerd geweest te zijn.

Waarom zou Julia haar trauma's niet kunnen zijn vergeten? Dat is dus,een beschermingsmechanisme, he?

Sorry, genoegen nemen met een ondervraging is niet genoeg en iedere betrokkene stemt in met een DNA-test. Geen reden om er tegen te zijn.

Tenzij ze opgevoed is door wolven in het bos en op een dag het dorp inwandelde zeggende "ik ben Maddie" (met sterk wolfs accent) kan men misschien aanwijzingen vinden dat ze ergens aaanwezig was voor haar vierde ? Had die geen ouders, nonkels, kenissen, kleuterjuffen ?

Universalia 24 februari 2023 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10118883)
Tenzij ze opgevoed is door wolven in het bos en op een dag het dorp inwandelde zeggende "ik ben Maddie" (met sterk wolfs accent) kan men misschien aanwijzingen vinden dat ze ergens aaanwezig was voor haar vierde ? Had die geen ouders, nonkels, kenissen, kleuterjuffen ?

Dan had zij niet Maddie geheten maar Mowgli :-D

Zucht 24 februari 2023 11:41

Tja kijk, Polen is een heel katholiek land. Zijn daar dan geen foto's van haar als zesjarige op haar eerste communie ? Dat zou al wat beter moeten lijken op de 4 jaar foto denk ik.

Vlad 24 februari 2023 12:32

En ? Is men er al uit ? Hoe lang duurt zo'n DNA-gedoe ?

Universalia 24 februari 2023 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10119465)
En ? Is men er al uit ? Hoe lang duurt zo'n DNA-gedoe ?

In crimi series op TV duren die tests niet al te lang maar in real life????

DNA testen

De vraag: "Juffrouw, kan u ons iets meer vertellen over waar u gezeten hebt, wat u meegemaakt heeft?

Tijdelijk geheugenverlies inroepen op haar leeftijd???

Onzijdig 25 februari 2023 10:25

Poolse is niet Maddie, het was altijd haar grote droom om beroemd te worden.

Bron: HLN 24 feb 2023 17h51.

Philemon 25 februari 2023 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10120079)

Heb het al eerder geschreven in dit draadje dat deze jonge vrouw er absoluut slecht uitzag. Het filmpje van haar op HLN bij het bovenstaand artikel bewijst het duidelijk.
Hopelijk bekommerd iemand zich om haar, hoewel ze er zelf ook moet voor openstaan.

Weyland 25 februari 2023 10:47

Nu ja, de ouders zelf hebben dus wel fotobewijs enz... Jammer voor de ouders van Madeleine.

Universalia 26 februari 2023 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10120079)
Poolse is niet Maddie, het was altijd haar grote droom om beroemd te worden.

Het is wel een serieuze slag in het gezicht van de ouders haar grote droom om beroemd te worden.

Hoe gek ben je dan als je zoiets doet?? Serieus iets mis met dat Poolse meisje.

p.s.

Ik geloofde het al van in het begin niet.

Weyland 26 februari 2023 18:21

Ik achtte het ook onwaarschijnlijk, maar ik heb vaak genoeg mensen wegens 'nuchterheid' dingen hebben weten missen die toch waar bleken. Gelukkig hebben ze de denkpiste toch lang genoeg opengelaten.

Mijn fout: Ik had haar echte Poolse ouders moeten afwachten die zich er zeker tussen zouden mengen en onderdeel van het onderzoek zijn. Zij hebben foto's van haar geboorte. Ik geloof de Poolse authoriteiten hier, dus ja, dat is dat dan.

Ik wel alleen geen waarheden verloren zien gaan door valse nuchterheid. Al vaak genoeg mensen onterecht voor gek verklaar geweten. De geschiedenis staat er ook bol van.

Ergens was het ook een soort hoop. We weten immers wat het meest waarschijnlijke lot van Maddie geweest moet zijn. :x

Weyland 13 maart 2023 21:00

Wordt vervolgd: https://www.dailystar.co.uk/news/wor...e-29442672.amp

Ze zit nu in Californië en heeft inmiddels haar DNA afgestaan ter onderzoek. Benieuwd.

Vlad 5 april 2023 08:10

DNA bewijs is geleverd. Ze is niet Brits. Pweu pweu pweuuuuu.

Weyland 5 april 2023 09:16

Ze blijkt typisch Pools te zijn. Daarom moest ze naar de VS verhuizen. ;) Eigenlijk had Patrick een punt. 23andme had al genoeg duidelijkheid geschept. Je hoeft echt niet het DNA te vergelijken met die van de McCanns, Die zullen opo 23andme typisch Iers uitkomen.

Henri1 5 april 2023 10:11

Wat was dan de bedoeling ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be