Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dronk fles whiskey, fles porto en vijftien pinten op een dag (Brusselmans) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271350)

Libro 4 februari 2024 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10308863)
Peut, natuurlijk gegist fruit was de eerste vorm van dronkenschapsvoorziening.

Of zijn gistcellen GGO's?

De genetica is dan wel uitgevonden door een pater, ik denk niet dat abdijen al in staat waren tot genetische manipulatie.

maddox 4 februari 2024 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 10308923)
De genetica is dan wel uitgevonden door een pater, ik denk niet dat abdijen al in staat waren tot genetische manipulatie.

Toch wel, en al veel langer, genetische manipulatie door selectie.

Zucht 4 februari 2024 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10308817)
Echt ? Dacht niet je dat in de natuur kan vinden . Alcohol wordt gemaakt door mensen. Het is zelfs dodelijk voor de meeste dieren.

Allcohol is een nevenproduct van allerhande metabolische processen.

Alleen al het feit dat we lichamelijk uitgerust zijn met een mechanisme om alcohol zo snel mogelijk te verwerken is een aanduiding dat het al heel lang een natuurlijk voorkomend product is.

patrickve 4 februari 2024 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10308817)
Echt ? Dacht niet je dat in de natuur kan vinden . Alcohol wordt gemaakt door mensen. Het is zelfs dodelijk voor de meeste dieren.

https://www.independent.co.uk/climat...-10309101.html

patrickve 4 februari 2024 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10308846)
Elke gewone normale hoeveelheid (een glas gewoon bier van 25 cl, een portie cognac in een cognacglas ... dus geen Duvel die zwaarder is EN 33 cl is) telt zowat 0.2 g per liter bloed.
Om die ene normale consommatie weg te werken, heeft je lever anderhalf uur nodig. Niet een uur, wel een uur en een half. (je lever begint wel te werken vanaf je eerste slok van je eerste glas).

Men kan erover discuteren. Het hangt af van de definitie van wat een standaard portie is.

Ik had dit gevonden:
Citaat:

Although rates vary widely, the “average” metabolic capacity to remove alcohol is about 170 to 240 g per day for a person with a body weight of 70 kg. This would be equivalent to an average metabolic rate of about 7 g/hr which translates to about one drink per hr.
Referentie in een post eerder in deze draad.

Dat komt dus neer op 7 tot 10 gram alcohol per uur die uw lever kan verwerken, en wetende dat de dichtheid van ethanol ongeveer 0.8 g/ml is, hebben we het hier dus over een volume van 9 tot 12 ml.

Uw lever kan dus 9 tot 12 ml pure alcohol per uur verwerken.

Nu is het inderdaad zo dat vele landen 12.7 ml als een standaard portie aannemen. Ik had 10 ml aangenomen.

Het is dus waar dat als je 12.7 ml aanneemt, het enkel met een "betere" lever is dat je dat op een uur kan verwerken. Met een "minder goeie" lever heb je daarvoor een uur en 20 minuten nodig.

koe de poing 5 februari 2024 13:36

Dirk (56) wordt na 34 jaar ontslagen door AB InBev nadat hij blikje bier van band steelt: “Ik ben eerlijk geweest, dat heeft me genekt”

het is ver gekomen als ge nu niet meer moogt zuipen op de werkvloer.

NieuwNoors 5 februari 2024 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 10309288)

Stelen op't werk mag nooit goedgepraat worden.
Diefstal = diefstal.
Het zou ook niet mogen uitmaken hoe lang iemand die steelt in dienst is.

Herr Flick 5 februari 2024 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 10309298)
Stelen op't werk mag nooit goedgepraat worden.
Diefstal = diefstal.
Het zou ook niet mogen uitmaken hoe lang iemand die steelt in dienst is.

ons executeerden ze 2 keer, een keer voor stelen en een keer voor zuipen op de werkvloer.

Xenophon 5 februari 2024 16:30

Citaat:

Vroeger, toen ik in de bouw werkte, kwamen we daar in Leuven wel eens op de brouwerij, o.a. om één en ander te herstellen.
Het eerste dat men toen deed was ons een palet brengen met een bak of vijf bier op. Voor als we dorst hadden.

fox 5 februari 2024 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10308284)
Amaai :-)

Alleen is dat nog binnen de limieten maar ge zijt toch niet ver van de gevaarlijke zone dan. Op een week kunt ge in principe 175 eenheden verwerken. Meer dan de helft binnendoen komt toch in de rode zone he :-)

Dan waart ge de volgende morgen toch nog poepeloere zat neem ik aan. Amaai, ik denk dat het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, 2 flessen wijn en 2 of 3 pinten geleegd. Maar zoiets was heel uitzonderlijk. Sterke drank, daar kwam ik maar heel heel gematigd aan, enkel maar wiskey eigenlijk en nooit als "zuiperij" maar 1 of 2 glaasjes.

25 pinten, dat zijn 5 uur lang om de 12 minuten een pint binnen, nee dat zou ik maar 1 uur volhouden :-)

Als ik uitging, dan beperkte zich dat tot 4 of 5 pinten op gans de avond, en ik voelde dat toen ook al goed. Ik zoop eigenlijk minder als ik uit ging, dan als ik thuis was - al was het maar omdat ik wist dat ik in mijne nest kon kruipen.

Als ik tegenwoordig 3 glazen drink, ben ik zat :-) Maar ik drink tegenwoordig vrij weinig, enkel als er zich een gelegenheid voordoet. Soms raak ik gedurende 1 of 2 maanden geen glas aan.

Bij ons waren er een paar maanden bij het begin van het academiejaar en na januari dat het de spuigaten uitliep eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe we het deden maar het kwam er eigenlijk op neer dat we 12 uur op stap gingen en 12 uur sliepen van maandagnamiddag tot vrijdagmorgen...Vanaf half april tot eind juni dronk ik dan weer helemaal niets meer (en soms in augustus tot begin september ook niet)

Tegenwoordig drink ik ook niet veel meer. Thuis zowieso niets. Op restaurant wel altijd een menu met aangepaste wijnen. Op het einde van de avond heb je dan wel een fles binnen vermoed ik. Op café ga ik niet meer dus dat speelt niet meer. Alleen tijdens festivalseizoen kan het nog wel eens veel worden, maar dat komt ook gewoon omdat je dan in de weer bent van smiddags tot na middernacht.

Wat ik nooit begrepen heb is hoe je verslaafd kan raken aan alcohol. Zoals gezegd heb ik perioden gehad dat ik maanden aan een stuk vrij veel drank consumeerde, maar ik heb nooit enig probleem gehad om van de ene dag op de andere pakweg 2 maanden geen druppel aan te raken.

De schoofzak 5 februari 2024 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10309389)
Bij ons waren er een paar maanden bij het begin van het academiejaar en na januari dat het de spuigaten uitliep eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe we het deden maar het kwam er eigenlijk op neer dat we 12 uur op stap gingen en 12 uur sliepen van maandagnamiddag tot vrijdagmorgen...Vanaf half april tot eind juni dronk ik dan weer helemaal niets meer (en soms in augustus tot begin september ook niet)

Tegenwoordig drink ik ook niet veel meer. Thuis zowieso niets. Op restaurant wel altijd een menu met aangepaste wijnen. Op het einde van de avond heb je dan wel een fles binnen vermoed ik. Op café ga ik niet meer dus dat speelt niet meer. Alleen tijdens festivalseizoen kan het nog wel eens veel worden, maar dat komt ook gewoon omdat je dan in de weer bent van smiddags tot na middernacht.

Wat ik nooit begrepen heb is hoe je verslaafd kan raken aan alcohol. Zoals gezegd heb ik perioden gehad dat ik maanden aan een stuk vrij veel drank consumeerde, maar ik heb nooit enig probleem gehad om van de ene dag op de andere pakweg 2 maanden geen druppel aan te raken.

Begrijp je niet dat niet alle mensen klonen zijn van één voorvader; dat wij verschillend zijn onderling, in soms beperkte en soms minder beperkte mate?

patrickve 5 februari 2024 17:14

Citaat:

Ik heb ook dat geluk gehad, om na veel zuipen kunnen te stoppen zonder veel speciale effecten en afhankelijkheid. Maar dat is niet zo bij iedereen. Ik had evengoed een zatlap kunnen worden. Ik ken mensen die totaal niet van de drank konden blijven, ook al was dat echt hun wens. Zoals een roker die niet kan stoppen.

Blijkbaar is de helft van uw kans om alcoholist te worden, genetisch bepaald.

Vlad 5 februari 2024 17:24

Citaat:

Ik mocht ooit niet beginnen bij brouwerij Moortgat - hoewel ik al in een bottelarij gewerkt had - omdat ik geen Duvel dronk. Toen moest men nog drinken op het werk. :-P

maddox 5 februari 2024 17:32

Ik vind Duvel niet lekker, dus drink ik dat niet.

Skobelev 5 februari 2024 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10309408)

Dikke 2, ‘k vind dat ook zwaar overroepen. Zoals orval en Westvleteren ook overroepen is.

Weyland 5 februari 2024 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10309408)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10309411)
Dikke 2, ‘k vind dat ook zwaar overroepen. Zoals orval en Westvleteren ook overroepen is.

En wat vind je van La Chouffe, het Waalse kabouterbier? Duvel met koriandertinten in feite.

Weyland 5 februari 2024 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10309404)
Ik mocht ooit niet beginnen bij brouwerij Moortgat - hoewel ik al in een bottelarij gewerkt had - omdat ik geen Duvel dronk. Toen moest men nog drinken op het werk. :-P

Het authentieke Vlaanderen, met bierpensen op de werkvloer die plat praten. Mij zouden ze er evenmin aannemen. Ik bedank er zelf ook voor.

Herr Flick 5 februari 2024 23:22

Citaat:

De ene is daar heel vatbaar voor en is na een paar porto's s avonds vertrokken voor een trip zonder einde,

De andere kan op een avond 7 pinten zuipen en daarna 3 weken droog staan.

Dadeemelee 5 februari 2024 23:28

Citaat:

Die gast is een levend fossiel. Bij de Stella in Leuven is drinken op de werkvloer al meer dan twintig jaar verboden. Niet zozeer omdat het stelen zou zijn maar omdat zat werken niet getolereerd wordt.
In geen enkel serieus bedrijf trouwens.

Herr Flick 5 februari 2024 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10309411)

Orval daar moet ge voor zijn, dat weet ik, den ene kapt dat vrolijk naar binnen, dan andere spekelt dat uit (het is nogal biiter zeker als ge jongen drinkt) De mijne heeft meer dan 12 maanden liggen narijpen op fles, ge moet er dan wel af kunnen blijven natuurlijk. Het schuimt dan wel wreedaardig , maar lekker. (voor de liefhebber)

Westvleteren ;den 12 is goed, maar de Sint-Bernardus is eigenlijk even goed maar eigenlijk , vind ik de blauwe van Rochefort nog beter, Maar dat is geen bier dat ge in grote hoeveelheden gaat consumeren, ...

alhoewel, die Sint-Bernardus vloeide op een avond toch vrij rijkelijk moet ik zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be