Knuppel |
5 januari 2005 14:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Neen, dat is een opmerkelijk simplistische redenering die men vaak hoort in flamingantische kringen (de 2 bijvoeglijke naamwoorden in de laatste zin lijken wel geboren voor elkaar ;-)). Dat geld is niet opgegaan in de lucht, dat geld staat op de spaarboek van de Belg. Geen enkel Europees land heeft zoveel geld van de staat naar de burger zien gaan als Belgie in de laatste 30 jaar (stond trouwens in de tjevengazet enkele maanden terug). Geen enkele EU-burger heeft zoveel geld op de spaarboek als de Belg. Toeval ;-)?
|
Ik hoef niet voor waarheid aan te nemen wat in een tsjevengazet staat en zou heel graag willen weten wie die 'Belgische burger' is op wiens spaarboekje de Belgische staat de laatste 30 jaar zomaar, gratis voor niets, al die miljarden heeft gestort.
Op het mijne heb ik ze immers nooit iets weten plaatsen. Wat daarop staat is maar een heel klein appeltje voor de grootste dorst. Gelukkig is mijn appartementje en mijn nieuwe autootje betaald.
Ik heb me echter nooit dure veel feestjes, extravagante kledij of andere luxe dingen veroorloofd, maar wel heel mijn leven hard gewerkt en spaarzaam geleefd.
Wat ik wél zeker weet is dat de Belgische staat de hoogste belastingen ter wereld heft en dat 'de' Belg er toch nog in slaagt om, van wat overblijft, het verste te springen. Wedden dat dit meer Vlaamse dan Waalse Belgen zijn?
En ook d�*t zal wel geen toeval zijn.
|