Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Bij elke discussie en redenering van een bepaald niveau wordt op een bepaald moment veralgemeend en abstractie gemaakt. Anders rest er ons niets anders dan redeneringen:
Q:Waarom moeten Burka's toegelaten zijn?
A: Omdat ze toegelaten moeten zijn.
Of
Q:Waarom moeten Burka's verboden worden?
A:Omdat ze verboden moeten worden.
Je moet er wel ontvankelijk voor zijn natuurlijk, en het ABC van de logica en abstract redeneren onder de knie hebben. Anders kan de stelling
"Een speler van Anderlecht mag geen blauw-zwart truitje dragen"
enkel en alleen een antwoord zijn op de vraag
"Mag een speler van Anderlecht geen blauw-zwart truitje dragen?"
toch zo moeilijk niet dacht ik, maar blijkbaar ben ik verkeerd. Ik zal in het vervolg meer rekening houden met uw abstractie mogelijkheden.
pipo
|
:? nen goeie die zegt se
als dat allemaal zo is, wat je daar zoal zegt
waarom pas je de in 't vet gedrukte tekst dan niet als eerste toe, cashflow ? :lol:
jij kwam tenslotte af met 't voorbeeldje van Anderlecht, niet meteen een voorbeeld van abstractie, medunkt
daar er in dat voorbeeld niet veel ruimte is tot abstractie
een Anderlechtspeler moet in zijn kleurtjes spelen, punt uit
jij vroeg me :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
( even in de veronderstelling dat er totaal geen redenen zijn omwille van veiligheid ed )
mogen dan ook het waarom weten ?
of is het gewoon een extra plagerij tov wernemers om jezelf wat meer verheven te voelen ?
|
Dus jij pleit ervoor dat b.v. spelers van Anderlecht de vrijheid moeten hebben om met een blauw-zwart truike op het veld te staan? 't Is ook een visie natuurlijk.
|
waarop ik simpelweg zei : " waar heb ik dat ooit gezegd ? .....je moet geen appelen met peren gaan vergelijken"
en zo is dat ook voor alle andere jobs waar een uniformpje vereist is
en zo is dat ook voor elke job waar om veiligheidsredenen dit of dat niet kan/mag
dus maw jouw vermogen tot het abstract denken , in tegenstelling tot het mijne, is totaal spoorloos hier...
je doet net het tegenovergestelde van abstract denken, je reduceert mijn oorspronkelijke algemenere vraag aan Zwart & Geel
tot het eenduidig voorbeeldje van Anderlecht waar er geen ander antwoord kan zijn dan dat van de unformdracht
alles teneinde mijn abstracte vraag aan Zwart & Geel te ridiculiseren tot eenzelfde zwart-wit niveau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik weet wel dat remmery niet per sé wilde dat ze haar hoofddoek afdeed. Maar het gaat ook over mijn eigen mening hé. Ik verdedigde effe de stelling dat particulieren en overheden zelf mochten bepalen wie hoe gekleed gaat. Maar ik ben geen bedrijfsleider noch overheidspersoon, dus wie ben ik om anderen te verplichten? Doch, een mening kan ik wel hebben, en als ik remmery was zou ik haar hoofddoek verplicht laten afdoen.
|
en dat alles omdat ik er vrij zeker van ben dat er niet veel in dat arbeidsregelement staat wat je onder zo'n plastiek kapje moet dragen
net in dezelfde zin dus als een vraag of een Anderlechtspeler bv geen gouden ketting, een oorbel, een extra warm persoonlijk onderhempje, weet ik veel nog ...
mag dragen