![]() |
Citaat:
Citaat:
Egidius |
Citaat:
Ik verdedig hier juist de dominantie van de Vlamingen over de Belgische staat. Egidius |
Citaat:
Ondertussen weten alle politici dat en alle journalisten maar op dit forum blijven de flaminganten als doven huilen "grondwet, grondwet". Onder hen zijn er dus leugenaars die minstens even goed dan ik weten dat die beweringen fout zijn. |
Citaat:
Niet de Walen. |
Citaat:
Dat is weeral een grove leugen. |
*KNIP*
Geachte, Uw postings werden reeds meermaals geknipt voor oproepen tot geweld. Dergelijke oproepen zijn niet alleen in strijd met het forumreglement, doch ook onwettelijk. Bij een volgende overtreding, mag u niet langer posten op dit forum. Peter Johan |
Citaat:
|
Citaat:
De rand is OFFICIEEL eentalig Nederlands grondgebied.... Net zoals Wallonië eentalig Frans grondgebied is. Wedden dat ALLE Nederlandstaligen die er gaan wonen Frans spreken en dat er maar weinig Walen Nederlands spreken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het stoort me enkel dat sommigen menen te moeten uitvallen naar franstaligen die geen nederlands kunnen, terwijl dat louter een privé-zaak is. Zolang deze franstaligen in de juiste taal met de overheid in relatie staan is er niks aan de hand. |
[quote=Egidius]
Daarom bestaat er ook geen democratie zonder het recht op secessie. Elke minderheid heeft het recht om uit het samenlevingsverband te trekken als de meerderheid haar rechten schendt. Ik ben er echter geen voorstander van dat de meerderheid zich terugtrekt. /QUOTE] Dat is DE oplossing voor BHV : dat de belangrijke minderheid Franstaligen van enkele randgemeenten haar recht op secessie laat gelden, zodat zij een autonoom Franstalige regio creëren. |
Citaat:
Trouwens het "weigeren" van nederlands te leren is op zijn minst wel in strijd met de geest van de faciliteiten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denkt u dat u de zaak van BUB op deze manier vooruit zal helpen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht wel dat het het jou daarom te doen was: een Franstalige regio creëren voor de Franstalige minderheid binnen Vlaamse grenzen en dit als dank omdat hen al 40 jaar toegelaten wordt de wetten aan hun laars te lappen.
In elk ander 'democratisch' land zouden ze de meerderheid van het volk zijn grenzen laten bepalen. Hier echter moet dat de Franse minderheid voor het zeggen krijgen. En de reden is simpel: Franstaligen zijn arrogante imperialisten die zich niet en nooit aan anderen aanpassen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be