Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ja, dat zei ik reeds in mijn vorige posting. Misschien moet je eens je bril opzetten. Maar ik woon hier in Vlaanderen. Ik weet niet waar jij woont maar het moet ergens zijn waar ze niet veel zin voor realiteit hebben.
|
Ik woon in Nederlandstalig België.
Citaat:
Bedankt, maar ik denk niet dat elke rationele persoon iets hoeft te nemen van de webmaster van de BUUB. Laat ik mezelf zacht uitdrukken en zeggen dat er betere bronnen bestaan.
|
Niemand hoeft van mij iets te nemen. Ik ben mezelf en zal dat altijd blijven. Ik uit mijn mening, en iedereen mag weten wie ik ben. Anoniemen hebben iets te verbergen, en gedragen zich nogal laf.
Citaat:
Marktgrafschaap Brabant en Vlaanderen vormen samen wat we nu als "Vlaanderen" kennen. Als dat te moeilijk te verstaan is wil ik het je wel nog eens zeggen.
|
Wat hebben de Limburgers of de Antwerpenaren met deze imperialistische oost-Vlamingen te maken?
Citaat:
Anderzijds ben ik wel geamuseerd door je bovenstaande opsomming vermits je "Belg" niet vermeld, hetgeen nogmaals aanwijst dat "belgen" gewoon een ambtelijke vorm is voor de bewoners binnen een bepaald gebied en absoluut geen historische entiteit is.
|
Ik verwees naar de Belgische provincies.
Citaat:
Zonder twijfel kan je dan ook een bron citeren. FYI: de "Belgae" was een verzamelnaam voor de primitieve stammen die hier ten tijde van Caesar woonden. Vermits hij er (gelukkig!) filet américan van heeft gemaakt wonen die mensen hier dus niet meer. Wij, de Franken, zijn hier tonen gekomen en we zitten hier nu nog. Als ge belgae wilt zien, zult ge naar rotstekeningen moeten gaan kijken vrees ik.
|
Hieronder een mooie post van ene 'Duvelke' onder het persbericht van N-VA op belg.be ivm de Grootste Belg:
Belgen zijn een volk van verschillende stammen die op het gallisch (gaulle)grondgebied woonden toen da bij het romeins empire (groot Rome) gevoegd werd als een romeinse provincie die ze belgea noemden, om het maar een naam te geven.we zijn dus een (nu gemengd)volk van Gaulle. Noemden het germaans empire (Clovis)de huidige fransen niet "Franken"? zij ook zijn een volk van het Gallisch grondgebied. Wij zijn Gaullois en je moet ons nie versnipperen in franstaligen appart en nederlandstaligen appart. De germanen zijn met ons niet verwant, dat waren heidense barbaren. Het waren wij die in de moerassen (de polders) over de lijken liepen van de gevallen strijders tijdens het vechten tegen de romeinen. we spraken toen geen nederlands frans of duits...Wij noemden onze god Esus. het variant van Zeus (SEUS). vergeet ook niet dat het woord "MENHIR", "MIJNHEER", "Meneer" *HEER* betekend en dat in hun nagedachtenis rotsstenen rechtop gezet. Het standbeeld van Ambriorix is er een voorbeeld van.
Citaat:
Laten we zeggen dat Uw "argumenten" overeenkomen met het intellectueel peil dat je van een BUUBer zou verwachten.
|
Uw anonieme scheldpartijen raken mijn koudste kleren niet.
|