![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dat komt dat ik belgisch gezind ben? Misschien omdat ik denk dat Walen, Vlamingen of 'duitslalige' tog niet zooo verschillend zijn, en dat een splitsing ook geen oplossing van alle problemen is. |
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet alle Vlaams-Nationalisten zijn trouwens separatistisch ingesteld, maar vaak confederalistisch. |
Om het even over die frietjes te hebben:die zijn uitgevonden door Waalse vissers, dus noem het dan gewoon Waalse Frieten als je er perse een landnaam aan wil plakken(voor die ene keer dat de Walen iets gepresteerd hebben;-) ).
|
Citaat:
En ik houd van Vlanderen, dus is het toch logisch dat ik geen splitsing van Belgie will. Enfin denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou ook van Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk... Moet ik dan teruggaan naar het Heilig Roomse Rijk? Van iets houden heeft wat mij betreft toch geen staatskundige gevolgen... Of hoe belgicisme zich uiteindelijk herleidt tot gewoon iets sentimenteels. Niets meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het was dan ook enkel een 'voorbeld' om te tonen dat ...em... sentimenteeli?tijd? ook belangrijk zijn kan.Trouwens, in duits hebben wij het woord "sentimental' dat ook deze bijkomende, ietwat negatieve betekenis heeft. U ziet, wij zijn niet zo verschillend...[edit]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik eveneens.
|
Citaat:
Spreekt U Nederlands? Ja. Bent U Nederlander? Neen. Bent u Belg? Ja. Spreek ik Duits? Ja. Ben ik duitser? Neen. Ben ik Belg? Ja. Zijn "wij" "Belgen" zo verschillend? K'denk het niet, "wij" spreken verschillende talen maar heben bijnae hetzelve woord voor "sentimenteel"... :)[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Resultaat: ze weet nu waar de St. Vitherweg is. En 2 gelukkige mensen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be