de mestkever |
14 augustus 2005 14:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik bezie de NVA als de perfecte mol in het bolwerk van het bestuur. De traditionele partijen verliezen al hun kiezers aan het VB maar toch willen ze er niet mee samenwerken. Ze worden dus steeds kleiner en hebben hulp nodig om toch nog aan de vetpotten te geraken. En laat daar nu juist het kleine broertje van het VB klaarstaan om zich als een Trojaans paard te laten binnenhalen ... Ik vind het alvast schitterend. Zonder het te weten komt de twist tussen NVA/VB ons ten goede.
|
Zo heb ik de situatie ook al eens bekeken, maar maak je toch maar geen illusies... De N-VA zal nooit deelgenomen hebben aan die Vlaamse regering om te fungeren als 'mol'. Wees er maar van overtuigd dat de machtsgeile principes van Geert Borugeois ook wel een rol zullen gespeeld hebben. Waarom wilde N-VA nooit samenwerken met het Vlaams Belang? Omdat ze zouden weten dat ze door het cordon sanitaire nooit zouden kunnen deelnemen aan een Vlaamse regering, met als gevolg dat N-VA geen ministerpost zou kunnen binnenhalen, wat met een kartel met de CD&V wel het geval was. Jammer dat de N-VA zulke partijleiding heeft, want louter qua partijstandpunten vind ik het alleszinds geen slechte partij.
Helaas, een partij zoals de N-VA heeft nog meer verdeeldheid gezaaid in de Vlaamse Beweging, en dat heeft vooral te maken met het asociale gedrag van de N-VA tegenover haar strijdmakkers het Vlaams Belang.
Mij doet de N-VA denken aan dat Latijnse spreekwoord dat keizer Nero veel toepaste: divide et impera (verdeel en heers).
|