Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het verschil tussen islamofoben zoals jij en anderzijds mensen zoals Wanne en Co (zet mij daar ook maar bij) is dat wij naar een wereld streven waar iedereen recht heeft op leven, gelijke rechten en een menswaardig bestaan.
|
Wel, dat is allemaal mooi en lovenswaardig. Alleen getuigt het van een ongelooflijke lichtzinnigheid: de islam wil immers geen wereld waar ieder gelijke rechten heeft, maar naar een totale beheersing waarbij niet-moslims de duimen moeten leggen.
|
En d�*�*r draait het hem om inderdaad!
En zie nu maar - ieder voor zichzelf - hoe we ondertussen evolueren:
- in katholieke uniformscholen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek)
- in andere scholen met vrije kledingvoorschriften EISEN dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek) zelfs als is er een verbod op hoofddeksel
- voor het slachten van dieren EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (rituele slachtingen)
- voor werkomstandigheden EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (gebedsruimten op het werk)
- voor bejaardentehuizen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (aparte islamitische bejaardentehuizen)
- voor scholing EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (specieke onderwijs in de taal van het thuisland --> zie Nederland met de OALT klassen, ook voorstel van Freya)
- voor ontspanning EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (zwembadenuren enkel toegelaten voor moslimsen)
- voor gezondheidszorg EISEN ze hun aparte status : eigen artsen (zie Nederland, daar willen de moslim-psychologen hun moslim patienten al op kosten van de belastingbetaler kunnen nareizen naar Marokko, want hun patienten zouden daar trauma's kunnen oplopen!!!!!!!)
- enz.....
In Nederland zijn ze al wat gekker dan hier in Vlaanderen, so be it! (die OALT klassen hebben we (nog) niet, aparte geneesheren ook (nog) niet denk ik...
Het gaat hem hier enkel over EISEN, niet over hetgeen al is toegegeven.
Niets mis met EISEN of aanvragen of voorstellen.
Wat me stoort is de APARTHEIDSRETHORIEK in diezelfde EISEN!
En daar heeft Jan Van den Berghe dus zijn "pointe" in!