![]() |
Nu nog een fakkel in haar pollen en ze kan als vrijheidsbeeld dienen. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Feitelijk ben ik het beu om hier een communautair spel van te maken. De flaminganten gunnen Kim haar overwinning, Justine dan weer niet. Sportprestaties die aangemoedigd of afgebroken worden omdat de één in Wallonië geboren is, de andere in Vlaanderen. Hoe laag kan je vallen?
Zonder politieke bedoelingen wens ik Kim van harte proficiat met haar buitengewone prestatie. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar Kim is een van ons, en dat maakt mij gewoon trots. De emoties zijn anders in een wedstrijd die door Kim wordt gespeeld. Dat is toch logisch, niet? |
Citaat:
In feite zouden de Monakezen (of hoe de inwoners van Monaco ook moge wonen) voor Justin moeten supporteren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik volg uw redenering niet goed. Ik zal blijven supporteren voor Tom Boonen bv. |
Zo zien we gelijkaardige reacties van de flaminganten wanneer de Belgisch nationale voetbalploeg speelt. De vijand (nationale ploeg, driekleur, spelers van het hele land...) is in weze wel realistischer dan in een tennismatch, doch het communautiare gezever is niet minder belachelijk. Men mag geen politiek spel maken van sportwedstrijden. Bij mij primeert daar de sportiviteit, de ambiance, de team-spirit, de fair-play en gezonde competitiegeest. Vijf zaken die ik niet in de politiek kan vinden.
|
Citaat:
Ach zielig België . Die kunnen het alleen nog maar hebben van Clijsters en Henin. Armoe![edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind heel dat beroepssportgedoe sowieso al niks. |
Citaat:
Ik steun talent van eigen bodem. Kim Clijsters dus. |
Citaat:
Nu de Belgen niet eens meedoen aan de Wereldbeker in Duitsland bestaat zelfs dat laatste gevoel van 'Belg' zijn niet. We zijn dus jaaaaaren zonder enig gevoel van aantrekking tot de driekleur. De huidige afgang van de Belgische voetbalploeg is een beetje symbolisch, zo zou ik zeggen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moest ik flamingant zijn, dan zouden de Rode Duivels mij toch een gevoel van trots moeten geven, daar de Vlamingen en Walen dan toch voor één keer eens aan hetzelfde zeel trekken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be