![]() |
Citaat:
We hebben al veel te veel begrip voor de criminelen gehad. Nu moet er terug gestraft worden. Terug zware straffen echt uitvoeren, en niet te veel onnozelheid met rechten van gevangenen want dit leidt toch tot niets. Naar de toekomst zie ik trouwens een terugkeer naar (zeer) zware bestraffing van misdaad. De lakse aanpak werkt nu eenmaal niet. En als de liga dit nog wat extra aanwakkert zal het nog sneller gebeuren dan iedereen wel denkt. :-)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Opinions are like assholes, everybody has one |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Over de overbevolking in de gevangenis schrijf je: Citaat:
Een ander probleem is dat het onmenselijk is om drie, vier mensen op te sluiten in cellen die voor één gedetineerde bedoeld zijn. Het is onmenselijk en België is daar al meermaals voor veroordeeld. Bovendien help je daarmee de slachtoffers niet, je helpt de gemeenschap niet en je helpt de daders niet. Je zorgt er alleen voor dat een hele boel mensen zeer verbitterd, boos en gefrustreerd geraken. Na een paar jaar laat je die dan zonder de minste begeleiding terug los op de samenleving. Dat is niet verstandig, het werkt niet en dus is dat een probleem. Dat dat geen directe impact heeft op de criminaliteit. Citaat:
Jouw mening speelt daarbij geen enkele rol. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je emoties als slachtoffer tellen - vind ik - vandaag te weinig. Want die zijn soms nog belangrijker dan het financiële verlies. Overvallen worden is geen lolletje en ik kan het weten, het is me al meermaals overkomen. Zelfs als je alleen maar je gsm kwijt bent, blijf je wekenlang onder de indruk van wat er gebeurd is. Daar zou best wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Maar dat zijn dus gevoelens, geen meningen. Citaat:
Citaat:
Soit, de kern van de zaak is het feit dat de privacycommissie vaststelt dat het Antwerps plan voor de huis-aan-huis bezoeken indruist tegen de letter en de geest van de wet op de bescherming van de privacy. Die wet is er om mijn, jouw en iedereens privacy te beschermen en om een goed evenwicht te vinden tussen vrijheid en veiligheid. Dat jij bereid bent je vrijheid op te geven voor een ilussiore veiligheid is je goed recht, maar het is vooral erg dom. Ik vind dat de Stad Antwerpen zich moet schikken naar de wet op de privacy. De huis-aan-huis bezoeken zijn daar een flagrante schending van en dus mogen ze niet doorgaan. Ik woon zelf in de geviseerde buurt en als ze bij mij aan de deur staan en ze doen moeilijk, dan krijgt de stad zo een proces aan haar been. Bij gratie van de privacycommissie heb ik argumenten zat. |
Citaat:
Het slachtoffer moet zo te zien stiefmoederlijk blijven behandeld worden. En de misdadiger moet ALLE hulp krijgen om zich te verdedigen. Leg mij trouwens eens uit waarom een misdadiger gans het dossier mag inkijken en een slachtoffer niet. Zodat zelfs het slachtoffer uiteindelijk wordt veroordeeld ipv de misdadiger, met dank aan de beschermers van misdadigers. :evil: Persoonlijk zo meegemaakt !!!!!!! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft mijn mening bepaald en zal nooit meer veranderen met welke studies door de vriendjes van de criminelen gemaakt, men ook afkomt. Ik geloof hun gelul totaal niet meer. Deze studies dienen enkel hun misdaad te vergoelijken en niet om een maatschappelijke oplossing te vinden. |
Dat je een vervelende ervaring hebt gehad met het gerecht kan ik goed geloven. Ik heb meer dan één nare ervaring met de rechtspraak. Maar je eigen ervaring extrapoleren tot algemeen geldende principes is niet verstandig. Dat heet pars pro toto en het betekent dat wat van jou op toepassing is dat ook maar voor iedereen zo moet zijn. Dat is niet zo.
Citaat:
Citaat:
Maar goed, blijf maar gerust zitten met uw mening. Zoals ik al eerder schreef, ze doet absoluut niet ter zake: de honden blaffen maar de caravaan trekt voorbij. |
Citaat:
|
gelijk hebben is niet noodzakelijk gelijk krijgen. Jammer genoeg. Meestal krijgt de sterkste gelijk, ook al heeft hij ongelijk.
|
Citaat:
Soit, we zijn hier wel ver afgedwaald van het onderwerp van deze thread. :? |
Aan kaatd,
Jouw posts zijn sterk, heel sterk, goed geargumenteerd, sereen en vriendelijk, en vooral wat een geduld heb jij toch. Ik denk dat ik jouw tussenkomsten goed ga volgen, ik kan er wellicht nog iets van leren. Doe zo verder |
Citaat:
Ik zou zeggen, steek heel het gezin in de bak! |
Citaat:
Ik denk aan mijn gezin, en wil het niet financiëel belasten. Car-jacking is de enige oplossing uit dit dilemma. Citaat:
Carjack niet meeeeeeeeer.................. Citaat:
|
Citaat:
Het systeem uit het Ancien Regime was nog zo slecht niet, toen moest de familie van de veroordeelde zijn kost en inwoon in t gevang betalen. Prima "incentive" om op het rechte pad te blijven! |
Citaat:
"Enkel feiten",dat gelooft u zelf toch niet? Een joint roken is in het ene arrondissement een halsmisdaad, een paar kilometer wordt het aangemoedigd etc.etc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be