Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerika , vriend of vijand? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40410)

Mephisto 16 september 2005 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dancer In The Dark
Breydel, da's precies een pint, dat ding rechts in uw onderschrift.

Geloof dat ik daar wel in mee kan komen, ja.
Alleen is het mijn vriendin die de pint niet meteen zag, enkel de confrontatie met foute kleuren & tekens van nazi's en kelten. In 2e instantie snapte ze 'm ook wel.. ;-)

Dancer In The Dark 16 september 2005 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Alleen is het mijn vriendin die de pint niet meteen zag, enkel de confrontatie met foute kleuren & tekens van nazi's en kelten. In 2e instantie snapte ze 'm ook wel.. ;-)

maar echt élke keer denk ik da dus hé :-D[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dancer In The Dark on 16-09-2005 at 22:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:

maar echt élke keer denk ik da dus hé :-D[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

maar echt élke keer denk ik da dus hé :-D[/size]
[/edit]

Mephisto 16 september 2005 21:38

Wa, die pint?
Ik ook:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
:rofl: :rofl: :rofl:

Toch?
[Stelletje mongolen, nog niet eens in staat tot het ontwikkelen van een goed logo. Laat ze eens bij het Vlaams Behang gaan kijken; die bekleden intussen al 20% van de Vlaamse huishoudens..]

hum..

Dancer In The Dark 16 september 2005 21:47

Citaat:

Wa, die pint?
Ik ook:

Toch?
[Stelletje mongolen, nog niet eens in staat tot het ontwikkelen van een goed logo. Laat ze eens bij het Vlaams Behang gaan kijken; die bekleden intussen al 20% van de Vlaamse huishoudens..]

hum..

ja heej zoveel 'bollekes' moest nu ook weel niet. :)
Maar het is idd echt een slecht logo. Allez, als ik die pint zie krijg ik goesting in gezelligheid en mij te gaan amuzeren. Wat dus nogal tegenstrijdig is met 'berichten van breydel lezen' als je begrijp wat ik bedoel.[edit]
[size=1]After edit by Dancer In The Dark on 16-09-2005 at 22:48
Reason:

Citaat:

Wa, die pint?
Ik ook:

Toch?

hum..

Maar het is idd echt een slecht logo. Allez, als ik die pint zie krijg ik goesting in gezelligheid en mij te gaan amuzeren. Wat dus nogal tegenstrijdig is met 'berichten van breydel lezen' als je begrijp wat ik bedoel.[/size]

Citaat:

Wa, die pint?
Ik ook:

Toch?

hum..

Maar het is idd echt een slecht logo. Allez als ik die pint zie krijg ik goesting in gezelligheid en mij te gaan amuzeren. Wat dus nogal tegenstrijdig is met 'berichten van breydel lezen' als je begrijp wat ik bedoel.[/size]
[/edit]

Mephisto 16 september 2005 21:53

No, I don't..[edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 16-09-2005 at 22:53
Reason:

No, I don't..[/size]

No, I don't..

:rofl: zzz :lol: ;-)[/size]
[/edit]

Dancer In The Dark 16 september 2005 21:59

Citaat:

No, I don't..

wat jammer nouw

Gun 17 september 2005 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Wat is jouw mening over Amerika? Is het je vijand of eerder onze vriend?

De vraag is niet gespecifieerd, het hangt er vanaf of je het over de gemiddelde Amerikaanse burger hebt of over Bushpuppy en zijn volgelingen ...

Max van Dietschland 17 september 2005 08:44

Amerika als land, zowel met een democratische als een republikeinse president, is veruit de grootste vijand van Europa. Amerika heeft na WO II met de verspreiding van haar decadente cultuur (Hollywood) en haar liberalisme (massaconsumptie, secularisering, op etisch vlak) een groot deel van onze traditionele Vlaamse - Europese volkscultuur kapotgemaakt. Onze traditionele conservatieve volkscultuur is dusdanig verzwakt samen met de positie van de Rooms-Katholieke kerk, dat we nu zelfs zien dat een aantal etnische Vlamingen dat conservatisme gaan zoeken bij de Islam. Donderdag was er een reportage in Koppen waar een aantal Vlaamse meisjes zich tot de islam bekeerd hebben. Hierdoor neemt het islamitische gevaar in Europa alsmaar verder toe, waardoor Europa verder verzwakt en zo ook dat Europa Amerika gaat steunen en dat land als een schoothondje gaat achterna lopen.

Wat moet Europa doen om het verval van haar beschaving tegen te gaan en te redden tegen het islamitische en zionistische gevaar:

* Het liberalisme en bijhorende decadente cultuur uitroeien en vervangen door een nationaal conservatieve solidaristische volkscultuur.
* De macht van de Rooms-Katholieke kerk moet opnieuw uitbreiden als dam tegen de islam. Mensen zoeken vaak normen en waarden in de godsdienst en daar is de Rooms-Katholieke Kerk, als onderdeel van de Europese volkscultuur uitermate geschikt voor.

Ik roep dan ook tot een samenwerking tussen de conservatieven binnen de Rooms-Katholieke Kerk en rechts-nationalistische krachten in Europa om onze cultuur te beschermen tegen decadentie en verval en de uiteindelijke verovering door hetzij de islam, hetzij door de zionistische Yanks.[edit]
[size=1]After edit by max4westland on 17-09-2005 at 09:49
Reason:

Amerika als land, zowel met een democratische als een republikeinse president, is veruit de grootste vijand van Europa. Amerika heeft na WO II met de verspreiding van haar decadente cultuur (Hollywood) en haar liberalisme (massaconsumptie, secularisering, op etisch vlak) een groot deel van onze traditionele Vlaamse - Europese volkscultuur kapotgemaakt. Onze traditionele conservatieve volkscultuur is dusdanig verzwakt samen met de positie van de Rooms-Katholieke kerk, dat we nu zelfs zien dat een aantal etnische Vlamingen dat conservatisme gaan zoeken bij de Islam. Donderdag was er een reportage in Koppen waar een aantal Vlaamse meisjes zich tot de islam bekeerd hebben. Hierdoor neemt het islamitische gevaar in Europa alsmaar verder toe, waardoor Europa verder verzwakt en zo ook dat Europa Amerika gaat steunen en dat land als een schoothondje gaat achterna lopen.

Wat moet Europa doen om het verval van haar beschaving tegen te gaan en te redden tegen het islamitische en zionistische gevaar:

* Het liberalisme en bijhorende decadente cultuur uitroeien en vervangen door een nationaal conservatieve solidaristische volkscultuur.
* De macht van de Rooms-Katholieke kerk moet opnieuw uitbreiden als dam tegen de islam. Mensen zoeken vaak normen en waarden in de godsdienst en daar is de Rooms-Katholieke Kerk, als onderdeel van de Europese volkscultuur uitermate geschikt voor.

Ik roep dan ook tot een samenwerking tussen de conservatieven binnen de Rooms-Katholieke Kerk en rechts-nationalistische krachten in Europa om onze cultuur te beschermen tegen decadentie en verval en de uiteindelijke verovering door hetzij de islam, hetzij door de zionistische Yanks.[/size]

[size=1]After edit by max4westland on 17-09-2005 at 09:49
Reason:

Ik roep dan ook tot een samenwerking tussen de conservatieven binnen de Rooms Katholieke Kerk en rechts-nationalistische krachten in Europa om onze cultuur te beschermen tegen decadentie en verval en de uiteindelijke verovering door hetzij de islam, hetzij door de zionistische Yanks.[/size]

[size=1]After edit by max4westland on 17-09-2005 at 09:45
Reason:

Ik roep dan ook tot een samenwerking tussen de Kerk en rechts-nationalistische krachten in Europa om onze cultuur te beschermen tegen decadentie en verval en de uiteindelijke verovering door hetzij de islam, hetzij door de zionistische Yanks.[/size]

Wat moet Europa doen om het verval van haar beschaving te redden tegen het islamitische en zionistische gevaar:

Ik roep dan ook tot een samenwerking tussen de Kerk en rechts-nationalistische krachten in Europa om onze cultuur te beschermen tegen decadentie en verval en de uiteindelijke verovering door hetzij de islam, hetzij door de zionistische Yanks.[/size]
[/edit]

garfield 17 september 2005 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Amerika als land, zowel met een democratische als een republikeinse president, is veruit de grootste vijand van Europa. Amerika heeft na WO II met de verspreiding van haar decadente cultuur (Hollywood) en haar liberalisme (massaconsumptie, secularisering, op etisch vlak) een groot deel van onze traditionele Vlaamse - Europese volkscultuur kapotgemaakt. Onze traditionele conservatieve volkscultuur is dusdanig verzwakt samen met de positie van de Rooms-Katholieke kerk

De secularisering van europa heeft weinig of niets te maken met de VS. De VS is een van de meest religieuse westerse staten.
Op hun geld staat "in God we trust"
The Pledge of Allegiance gesproken door vele duizenden spreekt over "one nation under God"
elke president sluit zijn speechen af met God bless America.
nog steeds is het hooggerechtshof het strijdtoneel tss pro-lifers en pro-choicemensen.
Het % kerkgangers in de VS is veel hoger dan in europa.

Max van Dietschland 17 september 2005 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield
De secularisering van europa heeft weinig of niets te maken met de VS. De VS is een van de meest religieuse westerse staten.
The Pledge of Allegiance gesproken door vele duizenden spreekt over "one nation under God"
nog steeds is het hooggerechtshof het strijdtoneel tss pro-lifers en pro-choicemensen.

De JewSA is een land met twee gezichten, je hebt het Christelijke, vnl protestantse platteland (protestantisme is een minderwaardige afsplitsing van het Ware Christelijke Geloof, de Rooms Katholieke Kerk) en je hebt de decadente grootsteden (San Francisco als homoparadijs op kop) ! Vergeet ook niet welke decadente brol Hollywood en de Amerikaanse muziekindustrie op Europa en de rest van de wereld loslaat. De liberale decadentie is voornamelijk uit Amerika gekomen door hun vulgaire muziek en films. Dat het een deel van het Amerikaanse volk anno 2005 wat conservatiever is geworden, is goed voor hen, maar wij blijven hier alleszins opgescheept zitten met de liberale decadentie. Zo erg zelfs dat een aantal Vlamingen naar de islam overstappen om een radicaal conservatisme terug te vinden. Dat is uiteraard volksverraad van deze mensen en er moet hier hard paal en perk aan gesteld worden. Maar anderzijds moet er in Vlaanderen en Europa een volksnationalistische en conservatieve revolutie plaatsvinden. Willen we onze eigen Europese cultuur behoeden tegen verdere decadentie en verval.

Het Vlaams Belang is de enige conservatieve en nationalistische Vlaamse partij. Een stem op het Vlaams Belang is een stem tegen de liberale decadentie ![edit]
[size=1]After edit by max4westland on 17-09-2005 at 20:57
Reason:

Citaat:

De JewSA is een land met twee gezichten, je hebt het Christelijke, vnl protestantse platteland (protestantisme is een minderwaardige afsplitsing van het Ware Christelijke Geloof, de Rooms Katholieke Kerk) en je hebt de decadente grootsteden (San Francisco als homoparadijs op kop) ! Vergeet ook niet welke decadente brol Hollywood en de Amerikaanse muziekindustrie op Europa en de rest van de wereld loslaat. De liberale decadentie is voornamelijk uit Amerika gekomen door hun vulgaire muziek en films. Dat het een deel van het Amerikaanse volk anno 2005 wat conservatiever is geworden, is goed voor hen, maar wij blijven hier alleszins opgescheept zitten met de liberale decadentie. Zo erg zelfs dat een aantal Vlamingen naar de islam overstappen om een radicaal conservatisme terug te vinden. Dat is uiteraard volksverraad van deze mensen en er moet hier hard paal en perk aan gesteld worden. Maar anderzijds moet er in Vlaanderen en Europa een volksnationalistische en conservatieve revolutie plaatsvinden. Willen we onze eigen Europese cultuur behoeden tegen verdere decadentie en verval.

Het Vlaams Belang is de enige conservatieve en nationalistische Vlaamse partij. Een stem op het Vlaams Belang is een stem tegen de liberale decadentie ![/size]

Citaat:

De JewSA is een land met twee gezichten, je hebt het Christelijke, vnl protestantse platteland (protestantisme is een minderwaardige afsplitsing van het Ware Christelijke Geloof, de Rooms Katholieke Kerk) en je hebt de decadente grootsteden (San Francisco als homoparadijs op kop) ! Vergeet ook niet welke decadente brol Hollywood en de Amerikaanse muziekindustrie op Europa en de rest van de wereld loslaat. De liberale decadentie is voornamelijk uit Amerika gekomen door vulgaire muziek en films. Dat het een deel van het Amerikaanse volk anno 2005 wat conservatiever is geworden, is goed voor hen, maar wij blijven hier alleszins opgescheept zitten met de liberale decadentie. Zo erg zelfs dat een aantal Vlamingen naar de islam overstappen om een radicaal conservatisme terug te vinden. Dat is uiteraard volksverraad van deze mensen en er moet hier hard paal en perk aan gesteld worden. Maar anderzijds moet er in Vlaanderen en Europa een volksnationalistische en conservatieve revolutie plaatsvinden. Willen we onze eigen Europese cultuur behoeden tegen verdere decadentie en verval.

Het Vlaams Belang is de enige conservatieve en nationalistische Vlaamse partij. Een stem op het Vlaams Belang is een stem tegen de liberale decadentie ![/size]
[/edit]

Pietje 17 september 2005 20:02

Citaat:

Maar anderzijds moet er in Vlaanderen en Europa een volksnationalistische en conservatieve revolutie plaatsvinden.

Graag wat uitleg, wat we ons daar bij moeten voorstellen 8)

garfield 17 september 2005 20:04

Citaat:

De JewSA is een land met twee gezichten, je hebt het Christelijke, vnl protestantse platteland (protestantisme is een minderwaardige afsplitsing van het Ware Christelijke Geloof, de Rooms Katholieke Kerk)!

Ja hebt idd. 2 amerika's hebt het het progressieve noordoosten en westen en het conservatieve zuiden en midwesten. Bij de 2 laatste verkiezingen is die breuklijn te zien.
Het conservativisme is er in de VS als een reactie op het liberale (Hollywood en SF) denken gekomen. Niks belet de europeanen om ook een conservatieve golf in te zetten gebaseerd op christelijke en tradionele waarden.
Wel jammer dat je me als evangelisch protestant minderwaardig beschouwd.

kaatd 17 september 2005 20:15

Max4westland is een ongelooflijke grapjas. Hij lijkt heel sterk op een karikatuur van een nazi. Echt heel hard lachen, vind ik zijn posts. Hij moet wel opletten dat hij erzelf niet in gaat geloven want dingen als
Citaat:

... het Ware Christelijke Geloof ... de decadente grootsteden ... decadente brol ... liberale decadentie ... vulgaire muziek ... liberale decadentie... hard paal en perk aan gesteld ... decadentie en verval.

Het is toch wat eentonig en de verzuurde stank die dat allemaal uitwasemt kan nooit goed zijn voor iemands hart en maag. Zo'n mensen zitten zichzelf waarschijnlijk heel de dag op te vreten vanbinnen. Ik heb er bijna medelijden mee. Volgens mij moet hij eens goed gaan dansen, in zijn blootje door de natuur huppelen, een vrolijk (zij het decadent) muziekske opzetten en een goeie vrouw vinden. Als ik vrij was zou ik hem aan mijn borst koesteren en zeggen "jaja, schatteke, ge hebt gelijk. Doe nu maar een schoon dutje. Hier is je doekje en je tutje. Slaap lekker kleintje ..."

garfield 17 september 2005 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Het is toch wat eentonig en de verzuurde stank die dat allemaal uitwasemt kan nooit goed zijn voor iemands hart en maag. Zo'n mensen zitten zichzelf waarschijnlijk heel de dag op te vreten vanbinnen. Ik heb er bijna medelijden mee. Volgens mij moet hij eens goed gaan dansen, in zijn blootje door de natuur huppelen, een vrolijk (zij het decadent) muziekske opzetten en een goeie vrouw vinden. Als ik vrij was zou ik hem aan mijn borst koesteren en zeggen "jaja, schatteke, ge hebt gelijk. Doe nu maar een schoon dutje. Hier is je doekje en je tutje. Slaap lekker kleintje ..."

komaan ik ben het niet altijd met de man eens maar mss is het eens goed om te luisteren en niet op uw PC-gat te blijven. Ik zeg maar dat niet iedereen die kritiek geeft en deze samenleving en de wijze waarop er nu wordt geleefd, direct een verzuurde eenzaat is.

Max van Dietschland 17 september 2005 21:00

Citaat:

Ja hebt idd. 2 amerika's hebt het het progressieve noordoosten en westen en het conservatieve zuiden en midwesten. Bij de 2 laatste verkiezingen is die breuklijn te zien.
Het conservativisme is er in de VS als een reactie op het liberale (Hollywood en SF) denken gekomen. Niks belet de europeanen om ook een conservatieve golf in te zetten gebaseerd op christelijke en tradionele waarden.
Wel jammer dat je me als evangelisch protestant minderwaardig beschouwd.

Ik vind dat het protestantisme er nooit had moeten komen, het brengt alleen maar verdeeldheid binnen de Christelijke wereld. Die verdeeldheid zorgt er mede voor dat de Christelijke Europese volkscultuur dezer dagen er nog veel zwakker voor staat. Het protestantisme is als kopie en afkooksel van de Katholieke Kerk in die zin wat mij betreft minderwaardig dan het origineel Dé Kerk ! We moeten opnieuw streven naar een hereniging van het Christendom onder de originele Kerk, de katholieke. Enkel die centralisatie kan opnieuw zorgen voor een sterk geloof dat als buffer kan dienen tegen het islamitische gevaar. Ik vraag mij eigenlijk wel af waarom u gekozen hebt voor de kopie en niet voor de originele Kerk zoals de meeste Vlamingen ?

Ambiorix 17 september 2005 21:04

Citaat:

We moeten opnieuw streven naar een hereniging van het Christendom onder de originele Kerk, de katholieke.

nee, de oecumenische als je het mij vraagt.
Een synthese van de huidige takken van het Christendom kan enkel door het toegroeien naar elkaar (wat perfect is ingezet door onze vorige paus) en niet door het afbuigen van de verschillende takken naar éen tak, wat trouwens niet zal lukken denk ik.[edit]
[size=1]After edit by Ambiorix on 17-09-2005 at 22:05
Reason:

Citaat:

We moeten opnieuw streven naar een hereniging van het Christendom onder de originele Kerk, de katholieke.

nee, de oecumenische als je het mij vraagt.
Een synthese van de huidige takken van het Christendom kan enkel door het toegroeien naar elkaar (wat perfect is ingezet door onze vorige paus) en niet door het afbuigen van de verschillende takken naar éen tak, wat trouwens niet zal lukken denk ik.[/size]

Citaat:

nee, de oeucmenische als je het mij vraagt.
Een synthese van de huidige takken van het Christendom kan enkel door het toegroeien naar elkaar (wat perfect is ingezet door onze vorige paus) en niet door het afbuigen van de verschillende takken naar éen tak, wat trouwens niet zal lukken denk ik.[/size]
[/edit]

Max van Dietschland 17 september 2005 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Een synthese van de huidige takken van het Christendom kan enkel door het toegroeien naar elkaar (wat perfect is ingezet door onze vorige paus) en niet door het afbuigen van de verschillende takken naar éen tak, wat trouwens niet zal lukken denk ik.

Het katholieke systeem vind ik anders wel goed, omdat die Kerk sterk en centraal bestuurd wordt en deze Kerk ook een boegbeeld heeft, de paus. Zie maar eens welke stroom van gelovigen er komen opdagen is bij de begrafenis van de vorige paus. Het heeft er ook voor gezorgd voor een unieke ontmoeting tussen vele wereldleiders. Iets wat je anders ook nooit ziet ! Het sterke en centrale bestuur van de katholieke Kerk gaat versnippering tegen en zorgt ook voor dat de traditionele normen en waarden niet uit het oog verloren worden. Bovendien vind ik de katholieke Kerk nog steeds het best passen in een conservatieve nationaal solidaristisch bestuur. Wel is het uiteraard jammer dat er zoveel linksen zitten in de Belgische Kerk. Ik kijk opnieuw uit naar een persoon zoals E.H. Cyriel Verschaeve, een grootheid uit de geschiedenis van de Vlaamse beweging.

Met Conservatieve en Vlaamse Groet
Max[edit]
[size=1]After edit by max4westland on 17-09-2005 at 22:15
Reason:

Citaat:

Een synthese van de huidige takken van het Christendom kan enkel door het toegroeien naar elkaar (wat perfect is ingezet door onze vorige paus) en niet door het afbuigen van de verschillende takken naar éen tak, wat trouwens niet zal lukken denk ik.

Het katholieke systeem vind ik anders wel goed, omdat die Kerk sterk en centraal bestuurd wordt en deze Kerk ook een boegbeeld heeft, de paus. Zie maar eens welke stroom van gelovigen er komen opdagen is bij de begrafenis van de vorige paus. Het heeft er ook voor gezorgd voor een unieke ontmoeting tussen vele wereldleiders. Iets wat je anders ook nooit ziet ! Het sterke en centrale bestuur van de katholieke Kerk gaat versnippering tegen en zorgt ook voor dat de traditionele normen en waarden niet uit het oog verloren worden. Bovendien vind ik de katholieke Kerk nog steeds het best passen in een conservatieve nationaal solidaristisch bestuur. Wel is het uiteraard jammer dat er zoveel linksen zitten in de Belgische Kerk. Ik kijk opnieuw uit naar een persoon zoals E.H. Cyriel Verschaeve, een grootheid uit de geschiedenis van de Vlaamse beweging.

Max[/size]

Citaat:

Het katholieke systeem vind ik anders wel goed, omdat die Kerk sterk en centraal bestuurd wordt en deze Kerk ook een boegbeeld heeft, de paus. Zie maar eens welke stroom van gelovigen er komen opdagen is bij de begrafenis van de vorige paus. Het heeft er ook voor gezorgd voor een unieke ontmoeting tussen vele wereldleiders. Iets wat je anders ook nooit ziet ! Het sterke en centrale bestuur van de katholieke Kerk gaat versnippering tegen en zorgt ook voor dat de traditionele normen en waarden niet uit het oog verloren worden. Bovendien vind ik de katholieke Kerk nog steeds het best passen in een conservatieve nationaal solidaristisch bestuur. Wel is het uiteraard jammer dat er zoveel linksen zitten in de Belgische Kerk. Ik kijk opnieuw uit naar een persoon zoals E.H. Cyriel Verschaeve, een grootheid uit de geschiedenis van de Vlaamse beweging.[/size]
[/edit]

C uit W 18 september 2005 14:27

En wat doe je met de orthodoxen?

Guderian 18 september 2005 16:22

De katholieke kerk stelt zich meer en meer universalistisch op en ondersteunt op haar manier de globalisering. Nu reeds zijn er in verschillende gemeenten in Vlaanderen en onze Vlaamse hoofdstad negers als priester aangesteld. De Kerk haalt hier dus vreemdelingen binnen om haar boodschap nog aan ons volk verkocht te krijgen. Dit moet afgekeurd worden. De tijd van het christendom is voorbij, het is goed geweest maar sinds een goede 100 jaar zit er ferm de mot in. Als de Kerk schadelijk wordt, moet ze worden bestreden.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 18-09-2005 at 17:26
Reason:

De katholieke kerk stelt zich meer en meer universalistisch op en ondersteunt op haar manier de globalisering. Nu reeds zijn er in verschillende gemeenten in Vlaanderen en onze Vlaamse hoofdstad negers als priester aangesteld. De Kerk haalt hier dus vreemdelingen binnen om haar boodschap nog aan ons volk verkocht te krijgen. Dit moet afgekeurd worden. De tijd van het christendom is voorbij, het is goed geweest maar sinds een goede 100 jaar zit er ferm de mot in. Als de Kerk schadelijk wordt, moet ze worden bestreden.[/size]

De katholieke ker stelt zich meer en meer universalistisch op en ondersteunt op haar manier de globalisering. Nu reeds zijn er in verschillende gemeenten in Vlaanderen en onze Vlaamse hoofdstad negers als priester aangesteld. De Kerk haalt hier dus vreemdelingen binnen om haar boodschap nog aan ons volk verkocht te krijgen. Dit moet afgekeurd worden. De tijd van het christendom is voorbij, het is goed geweest maar sinds een goede 100 jaar zit er ferm de mot in. Als de Kerk schadelijk wordt, moet ze worden bestreden.[/size]
[/edit]

Guderian 18 september 2005 16:26

Citaat:

Max

Ik vrees dat er geen figuren als Cyriel Verschaeve meer in de Kerk zullen voorkomen. Verschaeve past in een specifiek tijdskader van de Kerk. Toen was de basis (gelovigen+ lagere clerus) in hoge mate rechts en zelfs Vlaamsgezind. Nu zijn ze overwegend links door neomarxistische invloeden.

De enige wijze waarop het katholieke geloof eventueel nog een zinvolle rol kan spelen in Vlaanderen, is indien er een Vlaamse versie van mgr. Lefèvre opstaat en zich desnoods met het conservatieve deel van de kerk wil afscheuren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be