![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Schijn uw licht eens op de zaak want ik weet dus nog altijd niet waarom Erdal een terroriste is. Hier wordt veel geluld en gezeverd, vooral vanwege de rechtse zakken hier, maar allen hebben ze één ding gemeen: we zijn al een week ver en er heeft er NOG GEEN EEN EEN DEFTIG ARGUMENT GEGEVEN. |
Citaat:
|
Volgens mij is Erdal niet ontsnapt maar ontvoerd.
Nog even en dan laat Turkije weten dat het het heft in eigen handen heeft genomen omdat Belgique haar liet ontsnappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of dat ze niets te maken heeft met een aanslag dat weet ik niet, de rechtbank heeft geoordeeld van wel. Lid van terroristische organisatie? De correctionele rechtbank oordeelt over de elf DHKP-C-leden, die ongeveer zes jaar geleden in Duinbergen werden opgepakt met onder meer een reeks verboden wapens en valse papieren. Volgens het federaal parket behoren ze tot het kloppend hart van het DHKP-C, volgens Europa een terroristische organisatie. Ze staan onder meer terecht voor lidmaatschap van een vereniging van misdadigers (met terroristische doeleinden) en van een criminele organisatie. http://www.hln.be/hln/cch/det/art_177090.html |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De staatsmedia heeft hier toch niets mee te maken, het is een uitspraak van de rechtbank. |
Citaat:
|
Citaat:
En de grootste fout was ook de enige fout? Een rechter die geen 'voorlopige hechtenis' beval die deze van Dutroux wel eens zou kunnen benaderen? In Nederland zijn dergelijke termijnen ondenkbaar maar hier maken ze nog altijd deel uit van wat de Commissie Dutroux bestempelde als: de Belgische ziekte. Wie beweerde ook weer dat justitie er in dit land op vooruit gegaan was? Toch zeker sinds Onckelinx de plaats van de witte ridder innam? |
Citaat:
|
Ze zijn precies de druk goe aan het opvoeren, ...
Blijkt nu toch, dat (zoals ik al vermoede) ze die Erdal wel preventief hadden kunnen oppakken... Ik vraag mij af hoe Dewael hem daar weer uit gaat babelen, en ik denk dat Di Rupette voor zijn vriendin ook een oplossing gaat moeten zorgen, ... haar snel op vakantie sturen, of op missie naar een of ander congres voor ministers van justitie, ... (en anders vind m wel iets uit... ) |
Citaat:
De staatsmedia (waaronder ik ook alle gazetten van Roularta, persgroep, VUM en consoorten reken) hebben er alles mee te maken. Zij voeden namelijk mee de hetze tegen de 'terroristen' terwijl er van terroristische activiteiten in dit proces helemaal geen sprake is, wel van lidmaatschap van een 'foute' beweging. Of vind jij het normaal dat men vier jaar krijgt voor het VERTALEN VAN EEN PERSBERICHT? |
Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden van diegene die toen vonden dat het geen politiek proces was, maar dat het dat nu wel is... En dat gaat dan nog over iets waar we eigenlijk nog niet rechtstreeks bij betrokken zijn, het gaat niet eens over politiek maar over het overtreden van de wapenwet en bezit van valse documenten... Maar kom ergens kan ik u wel volgen, misschien dat er inderdaad wel hogere politieke spelletjes meespelen en werd dit schaap opgeofferd. |
Wat mij betreft was dat proces tegen het VB destijds ook een politiek proces, vanwege een fascistoïde regering, die geen andere manieren kon bedenken om het VB te bekampen dan wat met processen zwaaien.
Bovendien gaat de vergelijking ook niet echt op: er moesten geen VB mensen de cel in, de partij is kort daarop hersticht en staat nu eens zo sterk. Helaas zulmlen de DHKC militanten daar niet op moeten rekenen. |
Citaat:
|
Het ging evengoed om een politiek proces toen als nu. Daar gaat het om. Het is dus bijzonder hypocriet om dan nu moord en brand te schreeuwen omwille van deze 'terroristen' die geen enkele terroristische daad hebben gepleegd maar gewoon den bak in vliegen voor vier jaar VOOR HET VERTALEN VAN EEN PERSBERICHT.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be