Verleden maandag, 4 augustus, kreeg ik nog eens goed nieuws in mijn bus vanwege de Stad Antwerpen:
- "Mevrouw Eteri Tskhomaria-Van Minnebruggen
Wij hebben het genoegen u te melden dat... bla bla...
[size=4]Daar vanaf nu uw Belgische nationaliteit definitief is[/size], hebben wij ook de diensten bevolking en vreemdelingenzaken op de hoogte gebracht....
Hoogachtend,
Antwerpen, district Antwerpen, 30 juli 2003
Voor de ambtenaar van de Burgerlijke stand,...."
Voila, ik geef toe dat via de
[size=6]snel_belg wet [/size]het allemaal nog redelijk snel is gegaan. Op 13 mei jl heb ik die aanvraag ingediend, op 2 juni j.l. hebben wij huiszoeking gehad om te kijken of we wel samenwoonden:
Twee politieagenten kwamen met een vragenlijst: hoeveel tandenborstels, hoeveel washandjes, hoeveel handdoeken, kleerkast van mevrouw, kleerkast van meneer, foto's waar we samen opstonden, enz.... een lijst van enkele bladzijden lang.... en dat was het dan :)
Het parket heeft dan nog bijna 2 maanden tijd gehad om te kijken of mijn vrouw wel kosjer was en dat was het dan :)
Dus al bij al, gerekend vanaf 13 mei tot 30 juli, 2 1/2 maand wachten en't was gebakken.
Ik moet volledigheidshalve wel zeggen dat mijn vrouw vloeiend Nederlands beheerst, in oktober a.s. haar diploma verkrijgt van officiële Gerechtstolk/Vertaler Georgisch-Nederlands en andersom, officieël al enkele jaren werkt, en wij reedsl 4 1/2 jaar wettelijk gehuwd zijn. Ik weet niet precies wat de doorslag heeft gegeven, maar geïntegreerd is ze zeker! :wink:
Persoonlijk had ik verwacht dat het veel langer zou duren, en zelfs aanvankelijk worden geweigerd.
Niet vergeten dat
Georgië op de zwarte lijst van 25 landen staat, die nauwgezet onderzocht worden, nogal wat burgers van Georgische origine in opspraak zijn gekomen wegens fraudezaken enz...
Enfin... ik dacht dat we normaal geweigerd zouden worden en dan in de normale naturaliteitsprocedure zouden vallen, en dat zou dan makkelijk een jaar langer kunnen geduurd hebben.
Eind goed al goed!