![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat da meiske haar eigen kleren en vervoer enz nie moet betalen da is maar normaal, dat zijn kosten die nodig zijn om deel te nemen, dat de VRT die dan betaald is ook maar normaal, natuurlijk 5000 euro rond nek en aan de oren hangen, ... als mijn madam me zo'n factuur terugkomt van de juwelier, dan zal ze toch wel een heel goe excuus moeten hebben, voor schoenen en da kleeken idem... Da ge ze nie in T shirt en een jeansbroek van de JBC op da podium kunt sturen is ook waar, maar tussen Zuivere zijde met swarovski kristalen, en Blue Jeans zijn nog wel wat andere stijlvolle en goedkopere stofkes te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben blij dak nie alleen ben, ;-) Ik heb ondertussen heel wat afgezapt, en gewacht, op de points van de jury, ... Dan heb ik ies goe gelachen met het zinloos gewauwel van bartje peeters en dien andere vrt kwieben van dienst. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
QED |
Citaat:
Waarom moet 'ontoegankelijke' kunst met meer centen bedacht worden? Misschien wil de artiest niet eens dat zijn kunst te grabbel wordt gegooid? Hoedanook, belet niets de of niemand een artiest om ongesubsidieerd toch zijn (ontoegankelijke) kunst te produceren en aan te beiden als hij zich daartoe geroepen voelt. Citaat:
De burger weet immers best wat goed voor hem is. Politici hebben daar door hun uitverkiezing of parachutering plots geen speciaal zintuig voor. Bewijs: ondanks hun (volgens jou fenomenale) dossierkennis, slaagden onze politici erin om een gigantische staatsschuld op te bouwen. |
Citaat:
hij gokte verkeerd, met onze centen... Er zullen ook mensen zijn die er niet van wakker liggen dat dit is gebeurd... Als u echt zo in uw gat gebeten bent, schrijf dan een aangetekende brief naar de mini-ster en vraag UW deel van het geld terug... dan krijgt u uw euro terug... |
Citaat:
Wil je niet weten van een burgergestuurd subsidie-beleid, tant pis, maar als argument kan je Anciaux bekwaamheid en grotere geschiktheid dus geenszins inroepen. |
Citaat:
Fijn zo. Citaat:
|
Citaat:
Mij komt het superdégoutant over. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben democraat dus je mag zélf kiezen.8) |
Citaat:
Daar is niets moeilijk te begrijpen aan. Citaat:
|
De taak van een politicus is helemaal niet "het volgen van de wil van de burger" in de strikte zin van het woord. De taak van de politicus is het voeren van een "goed beleid" en een "deugdelijk bestuur". Het is de taak van een politicus om met zoveel mogelijk factoren, zowel van meerderheids- als minderheidsgroepen, zowel huidige als toekomstige factoren, rekening te houden en een afweging te maken van wat een goede beslissing zou kunnen zijn.
Om even terug te komen op mijn voorbeeld. Als 75% van de bevolking denkt dat het opportuun is om een pak nieuwe wegen te bouwen is dit niet het enige waar een minister rekening mee moet houden om al dan niet die beslissing te nemen. Men moet evengoed rekening houden met ecologische bezwaren, bezwaren van individuen die zullen moeten verhuizen, bezwaren van gemeenten die niet gespaard zullen blijvan van geluidsoverlast,... etc, m.a.w bezwaren van minderheden en evt. toekomstige gevolgen van de beslissing. |
Citaat:
|
Waarom de minister verantwoordelijk stellen ?
Wij ( de burgers ) hebben toch mogen stemmen via sms tijdens de ' grote ' finale. Bovendien is Kate Ryan ook nog verkozen door een vakjury......... Zijn wij dan niet allen schuldig ? :oops: Hadden we maar Kate Style moeten kiezen ............ met zijn zacht liedje 'Profile' ging hij misschien boven al het lawaai en geweld in Athene uitsteken. Eigen schuld, dikke bult. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger moest er een mini-ster van cultuur komen, want dan worden de centjes goed beheerd... nu plots niet meer dus.... Had kate dan geen steun mogen krijgen? Of enkel steun INDIEN de zege gegarandeerd is? Ik begrijp dat een systeem met cheques ervoor zou zorgen dat iedereen kan beslissen, maar nog een complex systeem erbij dat al duur zal zijn om op te zetten en te onderhouden? En wat met de kunstvormen die niet zo toegankelijk zijn? laten sterven? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be