![]() |
Citaat:
1. geen respect kunnen tonen voor de bastaardnakomelingen van een 2. niet achter het principe van de standensamenleving, waar de koning nog steeds voor staat, staan. |
Citaat:
|
Citaat:
Niettemin blijft het voor mij een merkwaardig fenomeen hoe sommige Vlaams-nationalisten hun afkeer voor de monarchie plotseling verliezen als het over het Huis van Oranje gaat. Niet erg konsekwent. Ik maak uiteraard een uitzondering voor echte Orangisten, maar dat kunnen m.i. geen Vlaams-nationalisten zijn. Overigens hoop ik dat de Nederlandse koningin en kroonprinsen hier een fijne tijd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zegt misschien wel iets over hoe politiek gevoelig het zaakje ligt (het zegt vooral iets over die verslaggeefster). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie het royalisme verdedigt kan beter teruggaan naar de donkere middeleeuwen, toen zat het er in deze streken vergeven van. Net zoals de ratten...
|
Citaat:
|
Citaat:
De afschaffing vd Oranje monarchie nastreven, kan contra-productief werken om de vereniging met NL te realiseren. En - minstens - practisch gezien is er geen onverenigbaarheid tussen monarchie en DD. Er is dus voor een Vlaams nationalist / Flamingant, geen tegenstrijdigheid tussen diens verlangen om gedane zaak te maken met de Belgische monarchistische afzeik en het accepteren van een Oranje dynastie. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik stel alleen dat het niet opportuun is om nu de republikeinse duvels te ontbinden willen we de vereniging met NL niet bemoeilijken. First things first. |
Voor de gelegenheid haalden ze ook hun momie uit de kast
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be