Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
(Bericht 1816050)
Oorspronkelijk bericht door Paulus
Je moet mij eens vertellen hoe die mensen dan aan hun levensonderhoud komen.
Ik weet het niet, dus onthoud ik mij van insinuaties, zoals ieder weldenkend mens dat hoort te doen.
Wel ik kan je vertellen dat ze leven van overheidssteun.
Nog steeds zonder enig bewijs dan één, laat staan alle leden van de lijst in dat geval zouden zijn. En neen meneer, het is niet het VB en zijn aanhang die grof veralgemenen hoor meneer , het zijn de linkse rakkers, die nuanceren, die weigeren om een mogelijks vermoeden als een vaststaand feit te verkondigen, zij zijn de schuld van de verzuring.
Volgens mij is er een hemelsbreed verschil tussen een beschuldiging (die steeds schuld impliceert) en een vaststelling.
We stellen vast dan mensen worden geïmporteerd die leven van onze sociale voorzieningen. Dat is helemaal geen beschuldiging naar die mensen toe, maar een nuchtere vaststelling van de feiten.
Hebt u iets vastgesteld aangaande één van de mensen op deze lijst ?
Ik zal het met belangstelling lezen.
Ik heb vastgesteld dat de meesten geen werk hebben en dus zullen moeten leven van overhgeidssteun zoals iere andere Belg die geen werk heeft.
Gij hebt dus met andere woorden niets vastgesteld, maar gewoon wat veralgemeend, gebaseerd op een eventueel vermoeden. Een vaststelling dat is iets met concrete feiten, namen, situaties.
Iemand die geen werk heeft leeft niet noodzakelijk van een uitkering, of kan je zelfs dat onderscheid niet maken ? Mijn vrouw heeft jaren lang niet gewerkt , maar ook geen uitkering gekregen, geprofitteerd dus volgens het VBen zijn haanhang. hOE KAN JE ZO DOM DOEN ?
Ik weet niet waar jij woont maar ik denk niet dat er veel mensen zij die GEEN geïmporteerde vreemdelingen kennen die leven van overheidssteun.
Ik had het over deze lijst. Als iemand opmerkingen heeft over iemand die hij concreet kent, en dit ook hard kan maken, is dit gans iets anders dan deze lage insinuaties, die jij blijkbaar niet als ongegronde beschuldiging wil zien
Ik denk dat jij niet wil zien dat Jan Vlaming andermaal zal moeten opdraaien voor het levensonderhoud van deze mensen. Liefdadigheid is een mooi ding, daar niet van, maar gedwongen liefdadigheid is geen liefdadigheid.
Waar bewijs je dat, waaruit kan jij per individu op deze lijst vaststellen dat zij behoeftig zijn ?
Nogmaals er is een verschil tussen iets vaststellen en iemand beschuldigen.
zie hierboven
idem dito.
't wordt alleen maar erger met het veralgemenen, en slechter met de argumentatie
Dit kun je onmogelijk staven aan de hand van hun programma.
Nu wordt het echt wel goed, men mag hier onbekenden voor van alles en nog wat uitmaken, maar iemand anders moet zijn bewering staven. Geweldig die twee maten en twee gewichten, ik hoop dat je minstens dit toch wil inzien. En ik geef hieronder dan toch mijn verantwoording, kwestie van enige consekwentie te houden.
De "vrouw-aan-de-haard" theorie is een semantisch uitvindsel van links. Het Vlaams Belang heeft zoiets nooit beweerd. Wat het Vlaams Belang voorstelt is het volgende:
Wanneer één van beide partners (man of vrouw) binnen éénzelfde gezin besluit om thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen, dan heeft de thuisblijver recht op een tegmoetkoming van €500.
Het Vlaams Belang meent dat daar veel mensen gebruik zullen van maken gezien de hoge kosten de kinderopvang met zich meebrengen vandaag de dag. En op die manier wordt niet alleen het probleem van het tekort aan kinderdagverblijven opgelost, maar komen er ook vele arbeidsplaatsen vrij op de arbeidsmarkt, wat dan weer gunstig is voor de werkloosheidscijfers.
Vele mensen blijven immers in de werkloosheid steken omdat én gaan werken én de kinderopvang betalen, onvoldoende financieel verschil maakt voor het gezin in kwestie.
Bovendien hebben de traditionele partijen dit standpunt deels overgenomen door het systeem van tijdskrediet in te voeren, zij het voor een beperkte tijd en niet de plicht om de mensen die van het systeem gebruik maken te vervangen op de werkvloer.
Als je het systeem dat het Vlaams Belang voorstelt bespreekbaar wil maken concludeert links: Het Vlaams Belang wil de vrouw aan de haard. Begrijpe wie begrijpe kan, tenzij men Vlaams Belang-voorstellen bij voorbaat al slecht vindt, precies omdat zij van het Vlaams Belang komen.
Nochtans zou onbeperkt tijdskrediet voor iedereen (man en vrouw) die voor zijn kinderen wil zorgen weldegelijk vele arbeidsplaatsen doen vrijkomen.
Uitleg overbodig, het was immers al lang daarvoor een CVP programmapunt, die hebben het verlaten, omdat het teveel druk zou leggen op vrouwen (meestal de minstverdienende partner) om hun beroepsloopbaan op te offeren. Het gedachtengoed erachter is hetzelfde, dus bespaar me de opgesmukte versie.
Dat is volkomen gelogen. Tijdskrediet dat is de opgesmukte versie van het Vlaams Belang voostel. De CVP was helemaal niet eerst. Trouwens in de tijd van de CVP waren de inkomsten uit arbeid voldoende om met één persoon te gaan werken binnen een gezin en waren er bovendien opvangplaatsen voldoende.
Het systeem legt helemaal geen druk op de carriere van één van de partners daar zij vrijblijvend is. Je hoeft er geen gebruik van te maken, maar je mag. Het systeem tijdskrediet is trouwens een daverd succes, ik hoor niemand daarover klagen tenzij de werkgevers.
Pardon mijn beste man, dat je geindoctrineerd bent door ene kant, is jouw probleem, maar een beschuldiging van leugen aan iemand die zowel links als rechts ziet, met beide ogen dus, is er ver over. Na de tweede wereldoorlog bestond er een premie voor "vrouw aan de haard" , onder de homogene CVP regering. Afgeschaft toen zij hun absolute meerderheid kwijt raakten. Het is nog enige tijd hun streefdoel gebleven, en daarna verlaten om de hierboven aangehaalde reden.
Als je natuurlijk denkt te behoren tot de groep die de waarheid in pacht heeft, dan ben je waarschijnlijk nog niet eens beschaamd in dergelijke uitlatingen. Ik zal wel weer geinformeerd zijn door één of ander links blaadje of zo, of het verhaal hoe je iedere tegenstand bij voorbaat de mond snoert. En dat durft zich dan nogf af te vragen waarom anderen niet van het clubje moeten weten, en waarom ze met de rug bekeken worden door zelfstandig denkende mensen.
Het gaat niet om die mensen, het gaat om het systeem. We kunnen niet blijven werken voor anderen. Het geld is op. Waarom denk je dat men het brugpensioen wil afschaffen? Vol is vol.
Bewijs me dan dat je voor één van deze op de lijst moet werken, en bewijs tevens je andere stellingen, ik geloof ze niet,
Ik verwijs je naar het Vlaams Belang programma dat al jaare en dag op hun website staat voor de uitleg van wat links het -vrouw aan de haard- voorstel noemt
Voor de inkomsten van de mensen op deze lijst verwijs ik je naar de Belgische wetgeving. Zoek op 'minimumsbestaan.' Een Belgischs recht.
Je blijft gewoon rondjes draaien bij gebrek aan beter, waar zie jij op die lijst enige aanduiding dat een mens, een persoon, een individu dat daar op staat noodzakekijkerwijs een steuntrekker is. Dat is de vraag, en stop aub met rond de pot te draaien.
Paulus.
|