| freetraffic |
26 augustus 2006 17:44 |
Het verdriet van de "economische" vluchteling
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord
(Bericht 1889460)
Eigenlijk is de beste oplossing het australisch systeem.Wilt ge naar hier komen O K maar:
Ge moet bewijzen dat ge kunt voorzien in uw onderhoud
ge moet een borgsom storten voor het geval dat het misgaat met uwen socialen toestand
In geval van crimele feiten ,onmiddelijk retour.
Iemand moet juridisch borg staan voor U.
Dat lijkt mij de enige oplossing om onderscheid te maken tussen schijnmigratie (nu 90%) en de echte migranten waar wij een echte culturele verrijking kunnen van verwachten.
|
Ik volg de redenering wel, maar mij lijkt dit altijd bijzonder hardvochtig tegenover mensen die als zogenaamd "economische" vluchtelingen proberen wat geld te verzamelen, in de meeste gevallen om naar hun familie op te sturen.
Deze mensen zijn uiteraard werkbereid, maar krijgen gewoon geen arbeidsvergunning, gezien er voor hen eigenlijk geen manier bestaat om legaal het land binnen te komen.
Ik vraag me af waarom zoveel mensen zoveel problemen maken rond dergelijke vluchtelingen. Zij zijn bereid de jobs te doen waar Belgen al lang niet meer voor in de rij staan, en profiteren dus niet van het systeem. Uiteindelijk zijn die mensen hier nu ook, maar zijn ze verplicht tot zwart werk.
Het is door dit soort van onrechtvaardigheid dat dergelijke vluchtelingen verplicht zijn zich over te geven aan vaak ongure figuren die het illegaal transport naar bvb Europa voor hun rekening nemen. Om maar te zwijgen van de financiële schuld waarmee ze bijgevolg dikwijls van start gaan.
Desondanks worden deze mensenhandelaars in de ogen van de vluchteling dikwijls niet als crimineel beschouwd, maar eerder als gewoon "duur". Uiteindelijk zijn ze wél geholpen.
Dat is de reden dat een systeem als dat van Payoke, dat vluchtelingen wil regulariseren op voorwaarde dat ze hun mensenhandelaars verklikken, niet werkt...
|