Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Skinheads in Beerse "niet bevredigd", tuigen jongeren af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68611)

MARE 20 november 2006 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor (Bericht 2178031)
Ja, en dan krijg je van die meppen op je hoofd. Mogelijk blijvend hersenletsel.
Maar kom, het enige dat je daar van overhoudt is dat je daarna op vb begint te stemmen.

Dagelijkse sleur in onze geindoctrineerde happy samenleving, daar krijg je hersenschade van. Van drank krijg je hersenschade. Van ouder worden krijg je hersenschade. Ook is het bewezen dat je van voetbal makkelijker hersenschade oploopt dan van boksen.

MARE 20 november 2006 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2178252)
veel van hetzelfde...

trek uw ogen open...

geweld roept enkel om meer geweld...

Da's waar. Maar als je eenmaal begonnen bent, moet je doorgaan tot het einde of je verliest.

MARE 20 november 2006 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2178242)
imho, veeeeeel te groooote mond...

tot ze de juiste eens te stekken hebben, en dan ziet ge ze lopen...

rennen, vallen, zwemmen, en weer opstaan...

om nog wat verder om hun moeke te roepen...

" het begint met spelen, gaat naar huilen en vechten, om dan ongelukken te doen", en dan trekken ze hun armen omhoog "en weten van niets"...

Blablabla... Dat hoor ik wel vaker. Ik heb niets te bewijzen.

Zyp 20 november 2006 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2178258)
Da's waar. Maar als je eenmaal begonnen bent, moet je doorgaan tot het einde of je verliest.

wanneer heb je verloren, als de ander op de grond ligt, bewusteloos is, naar het ziekenhuis moet, in coma ligt, of het kerkhof...

Want als je eenmaal zo dom bent om je hersens uit te schakelen en je vuisten te laten denken dan mag je zeker zijn dat één van deze een waarschijnlijkheid is...

Mag ik er dan ook vanuitgaan dat men jou in het prison mag steken als je eens misklopt, of er eentje verkeerd valt en permantly game over is?

Morduk 20 november 2006 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2177969)
Zonder gevecht, zal onze beschaving overigens niet langer overeind blijven.

Met andere woorden: dit is een waarschuwing aan ons allen voor figuren zoals uzelf.

Zyp 20 november 2006 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2178263)
Blablabla... Dat hoor ik wel vaker. Ik heb niets te bewijzen.

in tegendeel...

ik hoor uw mond wel,

maar daar blijft het bij...

baarle 20 november 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas (Bericht 2175654)
Dergelijke " multiknuffelaars" zeggen nooit dat misdaden door mensen met andere cultuur goed zijn of keuren dit zeker niet goed.

Toch wel, velen doen dat permanent. En het is onverdraaglijk.

Citaat:

Jij maakt het ervan omdat je niet begrijpt dan we zeggen dat er moet gestopt worden rond hokjes denken.
Bespaar ons uw paternalisme alstublieft. Denkt u echt dat u met dat toontje mensen naar u kan doen luisteren?

liberalist_NL 20 november 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2178239)
Welk gevecht heeft geen doel? Zinloos geweld? Als ik een neger in elkaar sla, en ik voel mij daarna beter, dan is het toch niet zinloos?

Dus u erkent dat u simpelweg een egoïst bent?

Wimpeus 20 november 2006 15:54

Ik vind dat deze discussie nogmaals aangeeft in welke mate onze samenleving gepolariseerd aan het geraken is.

Er is één simpele vechtpartij geweest zoals er zoveel zijn tijdens een normaal doodgewoon weekend. Ga maar eens op café, naar een discotheek of naar een voetbalmatch en je hebt veel kans dat je zelf getuige bent van dergelijke 'gruwelijke' taferelen (wat uiteraard niet wil zeggen dat ik geweld als normaal of aanvaardbaar beschouw maar het is blijkbaar nu éénmaal iets waarmee we dienen te leven en achteraf hopen dat het gerecht de nodige straffen oplegt).
Het feit dat de aggressors nu toevallig skinheads zijn, is echter voldoende om dit akkefietje in de nationale pers te brengen. Er is namelijk een groep gevonden die men kan stigmatiseren en belasten met een hoop zonden. De verantwoordelijkheid dewelke rust op elk individu wordt weer heel snel en netjes afgewimpeld op een groep, ideologie of gedachtegoed. Moesten dezelfde feiten gepleegd zijn door een groepje gewone Vlaamse jongeren, het haalde wellicht geeneens de Streekkrant.

Nee, als het skinheads zijn, ziet links de kans weer schoon om nog maar eens het domme beeld op te hangen van de boze aggressieve asociale Vlaming. Rechts daarentegen gaat dan weer op één of andere bizarre manier het geweld proberen te minimaliseren.

Als het allochtonen zijn, ziet rechts dan weer de kans schoon om nog maar eens het domme stereotype beeld van de criminele onaangepaste vreemdeling op te hangen. Links gaat dan weer op één of andere bizarre manier het geweld proberen te minimaliseren.

Langs de ene kant wordt het geweld onnodig ver opgeblazen, langs de andere kant wordt het onnodig ver geminimaliseerd. Nooit is er verzoening, nooit is er toegeving, er rest alleen polarisatie. Links en rechts, hoe spijtig jullie het ook mogen vinden, jullie beginnen hoe langer hoe meer op elkaar te lijken.

Pietje 20 november 2006 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 2178492)
Ik vind dat deze discussie nogmaals aangeeft in welke mate onze samenleving gepolariseerd aan het geraken is.

Er is één simpele vechtpartij geweest zoals er zoveel zijn tijdens een normaal doodgewoon weekend.

Vijftien man die er twee andere aanvallen, noem ik geen gewone vechtpartij.

Tashunka 20 november 2006 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2178511)
Vijftien man die er twee andere aanvallen, noem ik geen gewone vechtpartij.

Bovendien impliceert men terecht of onterecht door te vermelden dat het skinheads zijn dat de vechtpartij een andere (misschien politieke) motivatie had.

MARE 20 november 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2178491)
Dus u erkent dat u simpelweg een egoïst bent?

Hey dat was een grap hé van die neger. Ik hoop dat het wel enigzins duidelijk is

MARE 20 november 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2178271)
in tegendeel...

ik hoor uw mond wel,

maar daar blijft het bij...

Inderdaad, omdat ik u niets te bewijzen heb en omdat ik met u geen geschil heb.

ERLICH 20 november 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2176956)
actievoeren? Het waren idealisten dus, dus is alles al half vergeven, net als de Oostfronters, de VMO en waarom niet de OAS.

En de beste van de hoop zijde nog vergeten. De CCC de mannen van geen woorden maar daden. Is moeilijk in eigen vlees snijden niet!

Pietje 20 november 2006 17:12

Een medeforummer postte hier ooit : "skinheads, de laagste levensvorm op aarde.............". Die stelling wordt hier nog maar eens bewezen.8-)

MARE 20 november 2006 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2178804)
Een medeforummer postte hier ooit : "skinheads, de laagste levensvorm op aarde.............". Die stelling wordt hier nog maar eens bewezen.8-)

Ik durf te wedden dat u van de skinhead-cultuur niet het minste weet of snapt. Daarom kan u er ook niet over oordelen. U leest de krant en volgt de main-stream. Al van 'Oi' gehoord? Er zit meer achter dan je zou denken. Wat niet wegneemt dat ik het ook een bende sukkels vind. Maar verre van de laagste levensvorm. Ik kan me wel wat andere groeperingen indenken die moeten onderdoen.

liberalist_NL 20 november 2006 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2178716)
Hey dat was een grap hé van die neger. Ik hoop dat het wel enigzins duidelijk is

Ja dat had ik op zich wel door, maar ik vind dat als je vecht voor het plezier dan je het dan ook bij een spelletje moet houden.

MARE 20 november 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2178831)
Ja dat had ik op zich wel door, maar ik vind dat als je vecht voor het plezier dan je het dan ook bij een spelletje moet houden.

Akkoord: er is een groot verschil tussen vechten voor het plezier en vechten voor je leven

andev 20 november 2006 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2174923)
Toch maar een akelig ras, die neonazi's. :?

Dat is zeker! Gelukkig dat die periode achter ons ligt, op een paar domme boelzoekers na die zich interessant willen maken.
Spijtig dat we nu met een nieuw soort "nazi's" te doen krijgen op heel wat plaatsen in de wereld...
Er moet toch geen tekening bij?

Avondland 20 november 2006 18:22

Een triestig voorval. Het clichébeeld van de ultra-agressieve skinhead wordt weer eens bevredigd, terwijl het gros ervan nog niet eens gewelddadig is. Zelfs de a-politieke skinheads worden benadeeld omdat er enkele driftkikkers rondlopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be