Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bekogelen met bakstenen vs "het zogezegd" brengen van een hitlergroet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=71123)

Turkje 8 december 2006 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2225501)
Verder is het brengen van de Hitler-groet het betogen van steun aan het nazi-regime.
Doelbewust Joden eruit kiezen is anti-semitisme en dat is nog altijd een stap minder ver dan je liefde voor Hitler betuigen.

Ik vind dat ook: als ik mijn middelvinger naar jou opsteek, dan is dat ook erger dan dat ik een baksteen naar je tronie smijt.

Kay_ 8 december 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2229226)
Ik vind dat ook: als ik mijn middelvinger naar jou opsteek, dan is dat ook erger dan dat ik een baksteen naar je tronie smijt.

U leest wat u wil en niet de correctie die ik erna bijzette...

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.

Turkje 8 december 2006 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2229259)

t Zou er begot nog aan mankeren ook als ge dat niet zou corrigeren. Ge kunt ver gaan in het bewierroken van de regime-gestapo, maar een beetje kritische geest behouden is toch niet te versmaden.

Ik ben het dus eens met jou dat politici een voorbeeldfunctie uitoefenen (maar hun sympathie voor Hitler moet mijns inziens nog altijd wel onomstotelijk worden bewezen), maar ik zie geen reden waarom het CGKR plots zich als een schoothondje zou moeten gaan gedragen wanneer het "jongeren" betreft die uit racisme joden met leuzen en stenen gaan bekogelen. Als het CGKR er niet in slaagt "iedereen gelijk voor de wet" te behandelen, dan is er al helemaal geen reden meer om dat monster niet sito presto op te doeken.

Kay_ 8 december 2006 16:25

Citaat:

t Zou er begot nog aan mankeren ook als ge dat niet zou corrigeren. Ge kunt ver gaan in het bewierroken van de regime-gestapo, maar een beetje kritische geest behouden is toch niet te versmaden.
Die behoud ik, ik drukte mij gewoon verkeerd uit en bedoelde hetzelfde als hierboven dus

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2229267)

Ik ben het dus eens met jou dat politici een voorbeeldfunctie uitoefenen (maar hun sympathie voor Hitler moet mijns inziens nog altijd wel onomstotelijk worden bewezen), maar ik zie geen reden waarom het CGKR plots zich als een schoothondje zou moeten gaan gedragen wanneer het "jongeren" betreft die uit racisme joden met leuzen en stenen gaan bekogelen. Als het CGKR er niet in slaagt "iedereen gelijk voor de wet" te behandelen, dan is er al helemaal geen reden meer om dat monster niet sito presto op te doeken.

Tuurlijk, het CGKR moet de zaak tegen de jongeren bekijken en kan daarna uitmaken of ze al dan niet al genoeg gestraft zijn...

Boadicea 8 december 2006 16:33

Als ik ooit ergens een eed moet afleggen, zal ik op veilig spelen: mijn rechterarm in het gips. Dan kan ik al weinig verkeerd doen.

Tina 8 december 2006 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2229198)
hangt ervan af waar het slachtoffer zich bevindt zeker?

Indien die joodse kinderen al in hun bed hadden gelegen en zo'n betonblok op hun hoofd was terechtgekomen, spreek je dan van "stenengooiende turken" of van "stenigende turken"?

Is het bij stenigen niet de bedoeling dat het slachtoffer het leven laat? Ik denk nu niet dat ze echt moordlustig waren eerlijk gezegd.

edit:
ste·ni·gen(ov.ww.) 1 doodgooien met stenen

Online 8 december 2006 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2229294)
Is het bij stenigen niet de bedoeling dat het slachtoffer het leven laat? Ik denk nu niet dat ze echt moordlustig waren eerlijk gezegd.

edit:
ste·ni·gen(ov.ww.) 1 doodgooien met stenen

Uiteraard niet, bakstenen van een kilo op iemand's hoofd gooien is een daad van vredelievendheid ... als we de progressieve jongens hier moeten geloven. Nog een beetje en ze noemen het een "verrijkende" islamitische gewoonte.

circe 8 december 2006 18:21

Slaap lekker, het is niet de bedoeling dat we jullie doodstenigen:

rest van de foto's uit de Jeugdherberg: HIER

Tina 8 december 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2229302)
Uiteraard niet, bakstenen van een kilo op iemand's hoofd gooien is een daad van vredelievendheid ... als we de progressieve jongens hier moeten geloven. Nog een beetje en ze noemen het een "verrijkende" islamitische gewoonte.

Ik dacht dat er geen gewonden waren?

Tina 8 december 2006 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2229542)
Slaap lekker, het is niet de bedoeling dat we jullie doodstenigen:

rest van de foto's uit de Jeugdherberg: HIER

Ik zeg niet dat het geen vuile antisemieten zijn é, maar stenigen is het juiste woord niet.

circe 8 december 2006 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane (Bericht 2229576)
Ik zeg niet dat het geen vuile antisemieten zijn é, maar stenigen is het juiste woord niet.

Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.

Met zo'n knots zoals ze op dat bed hebben gegooid hadden ze er natuurlijk geen lol meer aan gehad bij een echte steniging!

Kay_ 8 december 2006 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2229586)
Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.

Allez,u weet wat het is en toch gebruikt u de term verkeerd....

Tina 8 december 2006 18:58

Citaat:

Met zo'n knots zoals ze op dat bed hebben gegooid hadden ze er natuurlijk geen lol meer aan gehad bij een echte steniging!

Ha ma komaan kan niemand hier is normaal doen. Hoe ze die 'stenen' door die ramen gesmeten gekregen hebben weet ik ook niet maar 't blijft stenen gooien, ge moet het niet stenigen noemen want dat slaat nergens op (ook al vindt ge dat waarsch tof want dat klinkt dramatischer)
Ik minimaliseer hier niks é, voor die zever weer gaat beginnen. Ik word daar ook woest van als een hoop mongolen antwerpse joden zit te terroriseren. Die uurkes werkstraf zouden een pak hoger mogen liggen ook.

fernand 8 december 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2229285)
Als ik ooit ergens een eed moet afleggen, zal ik op veilig spelen: mijn rechterarm in het gips. Dan kan ik al weinig verkeerd doen.

Ik zit mey mijn middelvinger in het gips. dat zal nogal stof doen opwaaien zeker? :lol:

fernand 8 december 2006 22:59

Citaat:

Afhankelijk van welk land. ik heb een steniging gezien in SA, en daar werd een diepe kuil gegraven, vrouw erin, stenen met een vrachtwagen aangebracht. En gooien maar. wanneer er een steen op het hoofd terecht kwam werd de dader uitgejouwd!

Jarno 10 december 2006 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2229198)
hangt ervan af waar het slachtoffer zich bevindt zeker?

Indien die joodse kinderen al in hun bed hadden gelegen en zo'n betonblok op hun hoofd was terechtgekomen, spreek je dan van "stenengooiende turken" of van "stenigende turken"?

Neen, van stenengooiende 'jongeren'...

deryz 10 december 2006 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2229267)

als je mensen fysiek aanvalt is dit nog steeds 100 keer erger dan het brengen van een zogezegde hitlergroet (wat in het geval van die vb-dame er trouwens helemaal geen was)

quasar 10 december 2006 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2229259)

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.

Het stenen gooien wisselden Beringse Turkse jongens af met het brengen van de Hitlergroet. Voorts is een veelgehoorde slogan: "Hamas, Hamas, de joden aan het gas". Al weet ik niet of die slogan te Beringen weerklonk. Wel klonk deze slogan bij sportmanifestaties (op Belgische bodem) waar joodse sportlui hun ding deden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be