Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   rookverbod (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73881)

baarle 4 januari 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2304491)
Zin?

Altijd en in alles.

lombas 4 januari 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius (Bericht 2304484)
Vind je die niet ergens op de zwarte markt? ;-) :twisted:

Sigaretten laten overkomen uit Rusland, daar geeft de EU subsidie voor.

lombas 4 januari 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2304494)
Altijd en in alles.

Klinkt goed.

Bobke 4 januari 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2304330)
De scheidingslijn tussen openbare plaats (waar de wetgever zijn regels mag stellen) en prive eigendom wordt hier wel heel dun. Een cafe kan je in princiepe gewoon binnenlopen, beter zelfs, je wordt uitgenodigd om het te bezoeken. Dit maakt het in mijn ogen een openbare plek, ook al is het gebouw in kwestie eigendom van een privaat persoon. Vaak lopen zelfs openbare plaatsen en cafes/restaurants in elkaar over (stations, marktpleinen...)

Indien met een lidmaatschap nodig heeft bvb om het cafe te betreden, verandert dit de zaak weer.

Laten we de muziek in dancings verbieden.
Je kan er zo binnenlopen en ik heb recht op een geluidsarme omgeving

baarle 4 januari 2007 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2304512)
Sigaretten laten overkomen uit Rusland, daar geeft de EU subsidie voor.

Hebben ze daar ook Drum?

baarle 4 januari 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2304658)

Je lacht, maar deze stap is al in voorbereiding. Een kennis, die er beroepshalve mee bezig is, sprak er mij onlangs over. Niet zozeer in dancings, maar vooral in restaurants en cafés zal het binnen afzienbare tijd stil moeten zijn.

Tavek 4 januari 2007 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2304658)

Euh, er is nu een maximum limiet aan de decibels, die door bijna geen enkele dancing toegepast wordt. Gevolg: een groot deel van de jongeren hebben onherstelbare gehoorschade.

Gevolg: men neemt meer en meer oordopjes mee die zo getuned zijn dat je nog altijd kunt genieten van de muziek zonder gehoorschade op te lopen.

Kunnen we niet gewoon de muziek wat zachter zetten ?

baarle 4 januari 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2305112)

Dat is tegen de tijdsgeest: verbieden is nu aan de orde.

Revolutie 4 januari 2007 18:17

verbied gewoon dancings

Dat kan toch niets positief bieden

baarle 4 januari 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 2305179)
verbied gewoon dancings

Zie je wel... :-) :-)

Verbied gewoon alles waar Onze Voogden, de nieuwe puriteinen, niet tegen kunnen!

deryz 4 januari 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2304246)
Inderdaad, maar jij hebt geen "recht op een café". Indien je een café binnen stapt, aanvaard je de huisregels, anders blijf je buiten. Als je absoluut geen gevaar wilt lopen op enige nucleaire inmenging met je lichaam, ga je ook niet in een kerncentrale werken.

Die stelling gaat trouwens voor zowel rokers als niet-rokers op. Er zijn cafés waar je van de patron niet mag roken, dat is perfect legitiem.

wees gerust binnen enkele jaren wordt het roken ook verboden in cafés

deryz 4 januari 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2304419)
Dat is een uitstekend idee. En een mooi voorbeeld van agorisme, eigenlijk.

dan wordt er een tax gehoven op u veldje:lol:

baarle 4 januari 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2305189)
wees gerust binnen enkele jaren wordt het roken ook verboden in cafés

Muziek, alcohol en lijfgeuren ook, wees gerust.

U zal dan gehuld in aardbei-spray uw spuitwatertje kunnen gaan drinken in een gesterileerde ruimte.

baarle 4 januari 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2305195)
dan wordt er een tax gehoven op u veldje:lol:

Dat is nu al het geval, meneer de communist. Al sinds mensenheugnis.

En al even lang kweken de mensen tabak op afgelegen velden, omgeven door maïshagen en betalen ze just niemendal taks.

BTW, is dit collectivistisch standpunt van u een partijstandpunt?

deryz 4 januari 2007 18:32

het is toch wel erg dat rokers zo rebels zijn tegen de wet en maar niet willen begrijpen dat dit een verbetering is voor het sociaal leven, in andere laden bestaat er soms een volledig rookverbod, en daar legt elke roker zich bij neer, zonder commentaar, maar hier gaat dat niet...

Vorenus 4 januari 2007 18:35

Men had beter de ruimtes gescheiden gehouden door muren. Eentje voor Rokers en Niet-Rokers. Nu word een groep gediscrimineert op iets dat wettelijk toegelaten is.

baarle 4 januari 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2305228)
het is toch wel erg dat rokers zo rebels zijn tegen de wet en maar niet willen begrijpen dat dit een verbetering is voor het sociaal leven, in andere laden bestaat er soms een volledig rookverbod, en daar legt elke roker zich bij neer, zonder commentaar, maar hier gaat dat niet...

U bent als VB-er bezig met het versterken van de staatsmacht, tegen het individu in. U bent er voorstander van dat het eigendomsrecht een lachertje wordt (restaurateurs doen niet meer wat ze willen in hun eigen zaak), en dat het staatsapparaat de burger tot in zijn levensgewoontes controleert en regelt.

Dat is dan genoteerd. Ik heb het al vaak gesteld: het VB is een collectivistische partij.

Bobke 4 januari 2007 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2305112)
Euh, er is nu een maximum limiet aan de decibels, die door bijna geen enkele dancing toegepast wordt. Gevolg: een groot deel van de jongeren hebben onherstelbare gehoorschade.

Gevolg: men neemt meer en meer oordopjes mee die zo getuned zijn dat je nog altijd kunt genieten van de muziek zonder gehoorschade op te lopen.

Zoiets als wat minder roken ?

Percalion 4 januari 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius (Bericht 2304481)
We zijn weer aan het afwijken é, het gaat over hoe men het rookverbod aanvaard in de restaurants, en niet over al dan niet roken, verschillen café/openbare plaats, etc. ...

Gij zijt hier relatief nieuw hé. Ik heb hier al discussies over Binnenlandse Politiek geweten die plots handelden over de nakende burgeroorlog in Bornem.

Ik zou eens aan lombas moeten vragen hoe dat precies was. Ik herinner me alleszins dat de percalionisten toen, met steun van een buurland, de lombasiaanse opstandelingen een serieuze slag verkocht hebben. 8-)

Percalion 4 januari 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2305228)

ben je daar zeker van, deryz?

Dat daar niémand gezegd heeft: "Hm, misschien is deze wet een tikkeltje overdreven"? Dat het enkel in Vlaanderen is dat mensen beginnen te zagen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be