![]() |
Citaat:
Meer dan een jaar na de invasie in Irak, net voor de verkiezingen van 2004 geloofden nog 62% van de stemmers (en 84% van zij die van plan waren voor Bush te stemmen) dat Saddam Hussein "sterke banden" met al Qaeda had. 41% van de stemmers (en 52% van de Bush-stemmers) geloofden dat Saddam de 9/11-kapers heeft geholpen en heeft gesteund. Een verbazende 85% van de Amerikaanse soldaten geloofden in 2006, 3 jaar na de invasie dus, dat ze in Irak vochten omdat Saddam een rol had in 9-11. Met een ware propagandaslag heeft de Bush-administratie op een oorlog aangestuurd. De media zou onafhankelijk moeten zijn, maar dit doet me denken aan de media in de tijd van de Sovjet-Unie. Vandaag is de mist wat opgetrokken en is bijna twee derde (64%)van de Amerikanen tegen de oorlog in Irak. Het antwoord van hun regering? "Stay on course"; ter illustratie: dit filmpje Het ergste dit alles is dat er een loopje wordt genomen met democratie en dat de "linkse journalisten", zoals u ze benoemt, gestigmatiseerd worden alsof zij het zij die propaganda rondsturen, terwijl de echte schuldigen in een andere hoek te vinden zijn. Het ongelukkige voor de vs-troepen is nu dat ondertussen 71% van de Irakezen het Amerikaanse leger niet meer ziet als "bevrijder", maar als "bezetter". En nu, nu de waarheid doorsijpelt in de hoofden van de Amerikaanse burgers, is het al veel en veel te lang te laat. "The biggest lesson I learned from Vietnam is not to trust [our own] government statements -- I had no idea until then that you could not rely on [them]." --James W. Fulbright (1905-1995), former US senator |
Citaat:
|
Citaat:
En dan durft Bush (en jij) de linkse media beschuldigen van leugens !! Dat is het toppunt! Maar kom allez, ti's goed. Bush is ne goeie. |
Citaat:
|
Censuur is verwerpelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Vind je het niet raar dat 85% van de vs-troepen denken dat Saddam een actieve rol in de 9-11-gebeurtenissen heeft gespeeld?" Vragen ontwijken door ze "naast de kwestie" te noemen is gemakkelijk, maar doen vaak afbreuk aan je geloofwaardigheid. Dit gezegd zijnde. Je bent van mening dat (linkse) journalisten fout over de oorlog bericht geven. Ik gaf je lik op stuk door je te zeggen dat Cronkite het over een draw had en niet over een nederlaag. Dat heb je niet kunnen ontkennen. Je viel telkens in herhaling, maar daar bleef het zowat bij. Vervolgens breng ik aan dat het in de eerste plaats de vs-regering was die bewust foute info rondstuurt en andere zaken stilhoudt. Dit sla je van je af als zou het naast de kwestie zijn. Jammer dat u niet open staat voor ruime discussies. De media en oorlog, het had interessant kunnen worden, maar bij jou is het nogal snel "naast de kwestie", hé. "De oorlog in Irak is een oorlog tegen al Qaeda geworden," zeg je. En waarom denk je? Omdat de link saddam-9/11 niet werd gevonden? Of omdat de massa-vernietigingswapens niet werden gevonden? Je kan moeilijk de pers de schuld gaan geven voor de propaganda-stunts van de vs-administratie, die een deel van de Amerikaans pers in haar broekzak had. Ik herhaal (ja, soms val ook ik in herhaling), de relatie van de op-oorlog-uitzijnde-regering van de vs had een relatie met een deel van de pers, dat me doet denken aan de media in de voormalige Sovjet-Unie. (toch niet naast de kwestie hoop ik?) Hoe stel ik me mijn medeforumganger nu voor? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Hoe ondersteun je je stelling dat de oorlog in Irak er één is tegen Al Ciada? Wat zijn je bronnen? Wil je eens cijfers geven over het aantal buitenlandse strijders in Irak (de "Coalition of the Willy's" niet meegerekend natuurlijk) in procenten en in absolute cijfers? Of ga je stellen dat de Iraki's nu allemaal een lidkaart van Al Ciada hebben gekocht? Of is het gewoon weer propaganda die je hier klakkeloos komt herhalen? |
Citaat:
Goed geïnformeerde burgers worden dus vaker pascifistische burgers. Bijgevolg willen oorlogszuchtige politici liever geen goed geïnformeerde burgers. Resultaat: in maart 2003 zitten wij 's avonds naar voorgekauwde berichtgeving te kijken. Generaal Franks laat ons vanuit het perscentrum in Doha een paar filmpjes en luchtfoto's zien van precisiebombardementen. Dan nog een 'imbedded journalist' die opgewonden als een klein kind vertelt hoe het is om met de soldaten op te trekken en met de tank te mogen meerijden. En uw natte droom was even werkelijkheid, John BH. Als Bush enkele weken later 'mission accomplished' stelt dan gelooft hij dit echt en de journalisten worden stilaan in het pas bevrijde Irak losgelaten, op dat moment gelooft het pentagon waarschijnlijk nog dat het een goed idee is om de 'wederopbouw' na de 'bevrijding' te tonen aan de wereld... maar al snel komen de aanslagen en Abu Ghraib en zitten we opnieuw met goed geïnformeerde burgers die zich tegen deze oorlog keren. Sorry John, volgende keer beter. |
Citaat:
De vereigde staten was voor het oprecht overtuigd van de aanwezigheid van massavernietigingswapens in irak;de grondige voorbereidingen door het amerikaans leger tegen NBC-aanvallen voor de inval in irak bevestigt dat.Los daarvan was de aanval in ieder geval gegrond uit strategisch oogpunt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
zeeer expliciete beschijving hoe de US soldaten erg professionieel verrast en ondervraagd werden, en nadien geëxecuteerd. Alles met CGI mooi geïllustreerd..precies een computergame ! Deed me terugdenken aan Powell in de UN met zijn eveneens kinderlijke schema's van Iraakse trucks waarmee men Biologische/chemische wapens zou aanmaken...en die "a sure thing" waren :oops: |
@John Bell Hood: VJW is toevallig wel anti-zionistisch (en spijtig genoeg ook anti-semitisch volgens mij) en tegen (VS-)imperialisme. (Ze steunen het nationalistisch verzet in Irak (en de soevereniteit van Iran bijv.), dacht ik.)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be