![]() |
De vraag is heel simpel : verdeel 5000 euro onder 3 dochters, 2 ouders en een vrouw :
De vrouw MOET 1/8 ste krijgen (4:12) De dochters MOETEN 2/3 krijgen (4:11) De ouders MOETEN elk 1/6 krijgen (4:11) Dus verdeel. Simpele vraag niet ? Waarom kan je niet simpelweg doen wat allah jouw gebied ? (zie 4:11, de tekst is "allah gebiedt je ..."). Toch simpel. Ik vraag je hoe je moet doen wat allah vraagt in deze situatie. Wat is er zo moeilijk aan deze vraag dat je ze constant moet omgooien ? Heb je geen antwoord soms ? |
Citaat:
ok, ik doe dat ook hier is antwoord: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=69 |
Ik speel geen spelletjes. Ik vraag je gewoon om te doen wat er in de koran staat. Duidelijk voldoet jouw oplossing niet, om de redenen die al 100x uitgelegd zijn.
Heeft, in jouw oplossing, de vrouw 1/8ste van de erfenis -> neen. Dus fix jouw oplossing. Of zijn de woorden van allah niet perfect soms ? |
Verdeel 5000 euro zoals de koran erfenis voorschrijft aan een vrouw, 3 dochters en 2 overlevende ouders zodat :
De vrouw 1/8 ste krijgt (4:12) De dochters 2/3 krijgen (4:11) De ouders elk 1/6 krijgen (4:11) Dus verdeel. Simpele vraag niet ? Waarom kan je niet simpelweg doen wat allah jouw gebied ? (zie 4:11, de tekst is "allah gebiedt je ..."). Toch simpel. Ik vraag je hoe je moet doen wat allah vraagt in deze situatie. Wat is er zo moeilijk aan deze vraag dat je ze constant moet omgooien ? Heb je geen antwoord soms ? Is de tekst niet perfect ? Snap jij de tekst niet ? Wat is het probleem ? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar verdeel volgens de koran. De koran is toch perfect ? Waarom kan je dit niet ? |
Citaat:
DIT staat niet in de koran Verdeel 5000 euro zoals de koran erfenis voorschrijft aan een vrouw, 3 dochters en 2 overlevende ouders zodat : |
Dus het is onmogellijk dat een man sterft en een vrouw, 3 dochters en 2 ouders achterlaat ?
Waarom is dat onmogellijk ? Vertel het mij eens. |
Citaat:
|
Het staat er wel in uiteraard.
Als een man een vrouw, 2 ouders en 3 dochters achterlaat wat zegt de koran daar dan over ? |
Citaat:
welke soera en welk vers? ;-) |
4:11 en 4:12, uiteraard.
|
Citaat:
23, 45, 56, zijn getalletjes .. |
|
Citaat:
en waar staat 3 dochters? 1 vrouw? twee ouders ?? ik zie het nergens ... :belgievl: |
Citaat:
Dus hoe verdeel jij zo'n nalatenschap ? Want je hebt nog steeds niet geantwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waar heb jij het dus over?? je bent verloren menheer .. |
Citaat:
Tenzij jij mij toont hoe het wel kan natuurlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be