Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boete-industrie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79321)

Kay_ 8 februari 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2416758)
Ach, wat baten kaars en bril.
De autobahn voldoet niet aan de beschrijving die jij ervan geeft. Meer valt er niet over te zeggen.

Een verkeersexpert met een beetje serieux zal op die vraag zelfs niet eens een antwoord geven, net omdat het simpele gegeven "150" niet genoeg is om dat te bepalen.

Als je de snelheid van achteropkomend verkeer niet kan inschatten, ben jij het gevaar op de baan en hoor je er in de eerste plaats niet thuis.

Onaangepaste snelheid. Als snelheid werkelijk dé oorzaak was, dan waren alle snelheden al lang teruggebracht naar 50 en minder.

Hey, kijk, hier geef je zelf aan dat 150 niet noodzakelijk gevaarlijk is.

Als je goed leest zallje zien dat ik nergens stel dat 150 altijd veiliger is dan 120; maar het kan gerust veilger zijn dan 120.
Bij druk verkeer kan zelfs 120 waanzin, zijn, terwijl 150 bij weinig verkeer een eitje is. Vandaar ook dat men in termen van onaangepast en aangepast spreekt.

Mooi zo

Spreek gerust al de onderzoekers maar tegen, ik hoop dat u nooit als ik een vriendin moet verliezen omdat er mensen zoals u rondlopen die denken te weten wanneer ze sneller mogen rijden.

Vorenus 8 februari 2007 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2416945)
Er is al meermaals bewezen dat snelheidscontroles en flitspalen het aantal doden en ongevallen doet afnemen.

Onzin, er zijn nog steeds evenveel ongevallen als vroeger.

Bobke 8 februari 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2416581)
Mijn punt is gewoon dat ik, wat de grote massa niet doet, de wet soms in vraag stel. Zijn alle snelheidsbeperkingen de juiste? NO WAY!

Nee hoor, maar ze zullen waarschijnlijk juister zijn dan die van de meeste weggebruikers, ook van u.

Kay_ 8 februari 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2416961)

Nee, een voorbeeld is de weg van Hechtel op Kleine Brogel, dat weet ik omdat die hier vlakbij is en onlangs op TVL te zien was :-)

Overigens moet je het toenemend autoverkeer ook in rekening nemen.

Bobke 8 februari 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2416589)
Verhoogde concentratie vergeten

Concentratie of stres ?

Vorenus 8 februari 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2416964)
Overigens moet je het toenemend autoverkeer ook in rekening nemen.

tut tut, die redenering gebruiken ze ook niet bij het aantal doden.

Kay_ 8 februari 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2416972)
tut tut, die redenering gebruiken ze ook niet bij het aantal doden.

Daar hadden we het toch over? Overigens is op de weg waar ik het over had gebleken dat op enkele jaren tijd de ongevallen en zeker de dodelijke ongevallen sterk zijn gedaald, sterker dan de toename van auto's op dat moment.

Bobke 8 februari 2007 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2416792)
Waarmee je geen antwoord geeft op de vraag :)

Gewoon omdat ge de antwoorden niet wilt lezen en u aan uw eigen gelijk vasthoudt.

Mambo 8 februari 2007 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2416945)
Er is al meermaals bewezen dat snelheidscontroles en flitspalen het aantal doden en ongevallen doet afnemen.

Dus door mij die flits 8 dagen nadien op te sturen is er ergens iets gered?
Hun bankrekening zeker?

Bobke 8 februari 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2416816)
verschillende redenen,

* gedrag van zondagsrijders die het gevaar vrachtwagen niet kennen.

* Snufjes in de vrachtwagen, DVD-speler, cruise-control,....

* onzinnige rust en rijtijden.

* enzovoort.....

Vrachtwagens rijden niet op zondagen.
En dat is nu net het probleem, het is altijd de schuld van de ander.
Maar ook met het gedrag van anderen moet je nu eenmaal rekening houden.

Bobke 8 februari 2007 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2416961)

Met véél meer auto's als vroeger.

kiko 8 februari 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2416995)
Dus door mij die flits 8 dagen nadien op te sturen is er ergens iets gered?
Hun bankrekening zeker?

Klaag zo niet man, je weet dat je te hard rijdt, je weet dat er een pakkans is en je weet dat je een boete kunt krijgen.

Begin dan achteraf niet te klagen over het feit dat je een week later een boete in je bus krijgt.

Het is ook altijd iemand anders zijn fout... nog nooit gehoord van verantwoordelijkheid opnemen ?

Sfax 8 februari 2007 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2416994)
Gewoon omdat ge de antwoorden niet wilt lezen en u aan uw eigen gelijk vasthoudt.

Tiens, me dunkt dat dat even zeer gezegd kan worden over de tegenpartij :D

Mij niet gelaten hoor; als iedereen ervan overtuigd is dat zich blindstaren op snelheid dé oplossing is, dan doen ze maar. De slachtoffers zullen het hen niet in dank afnemen.

Bobke 8 februari 2007 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2417024)
Tiens, me dunkt dat dat even zeer gezegd kan worden over de tegenpartij :D

Mij niet gelaten hoor; als iedereen ervan overtuigd is dat zich blindstaren op snelheid dé oplossing is, dan doen ze maar. De slachtoffers zullen het hen niet in dank afnemen.

Dan denkt ge dat verkeerd.
Ik heb hier al heel wat argumenten gelezen die hout snijden maar zelden van u. :-(
En ja, soms rijd ik ook te snel.

Mambo 8 februari 2007 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 2417002)
Klaag zo niet man, je weet dat je te hard rijdt, je weet dat er een pakkans is en je weet dat je een boete kunt krijgen.

Begin dan achteraf niet te klagen over het feit dat je een week later een boete in je bus krijgt.

Het is ook altijd iemand anders zijn fout... nog nooit gehoord van verantwoordelijkheid opnemen ?

Al veel van gehoord, begint redelijk te zagen vind ik.

Sfax 8 februari 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2417081)
Dan denkt ge dat verkeerd.
Ik heb hier al heel wat argumenten gelezen die hout snijden maar zelden van u. :-(

Leuk; ik zie er maar bitter weinig die hout snijden maar goed, ieder zijn meug zullen we dan maar zeggen. Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik nog eens voorbij een gekantelde vrachtwagen kom, die alles moeten dichtsmijten heeft voor een bestuurder die dan wel aan de aangegeven snelheid reed, maar die vond dat hij het wel kon maken om zich snel nog even ergens tussen te wringen. De wagen reed niet te snel, dus hij was niet gevaarlijk. Die snellere bestuurders die de vrachtwagen in kwestie weliswaar voorbij reden, maar dat aan een hogere snelheid, ho maar! Dat zijn de slechten.

Jij mag dan wel denken dat ik verkeerd ben; naar mijn gevoel blijft een zich blind staren op snelheid, los van de context, contraproductief. Er is aan lagere, voorgegeven snelheden gedrag dat een pak gevaarlijker is en dat zou men eens meer en harder moeten gaan aanpakken, maar dat gaat zeer doen aan zij die zich vandaag achter het snelheids-excuus verschuilen. Maar goed, éénzijdige standpunten zijn altijd eenvoudiger.

Mambo 8 februari 2007 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2417185)
Leuk; ik zie er maar bitter weinig die hout snijden maar goed, ieder zijn meug zullen we dan maar zeggen. Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik nog eens voorbij een gekantelde vrachtwagen kom, die alles moeten dichtsmijten heeft voor een bestuurder die dan wel aan de aangegeven snelheid reed, maar die vond dat hij het wel kon maken om zich snel nog even ergens tussen te wringen. De wagen reed niet te snel, dus hij was niet gevaarlijk. Die snellere bestuurders die de vrachtwagen in kwestie weliswaar voorbij reden, maar dat aan een hogere snelheid, ho maar! Dat zijn de slechten.

Jij mag dan wel denken dat ik verkeerd ben; naar mijn gevoel blijft een zich blind staren op snelheid, los van de context, contraproductief. Er is aan lagere, voorgegeven snelheden gedrag dat een pak gevaarlijker is en dat zou men eens meer en harder moeten gaan aanpakken, maar dat gaat zeer doen aan zij die zich vandaag achter het snelheids-excuus verschuilen. Maar goed, éénzijdige standpunten zijn altijd eenvoudiger.

En ik zal er nog eens aan denken als ik al mijn remmen mag dichtgooien bij de zoveelste onnozelaar die op het eerste baanvak vind dat hij iedereen moet laten oversteken.
Dat het tweede baanvak dat niet ziet en er plots iemand voor uw auto staat dat speelt natuurlijk weer geen rol. En zelfs 30 is dan nog te snel om op enkele centimeters te kunnen stoppen.

Bobke 8 februari 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2417185)

Ik heb nog nergens gelezen dat traag synoniem is voor veilig.
Maar de bestuurders die vinden dat zij het wel kunnen maken om zich snel nog even ergens tussen te wringen zijn echt niet de slakken. Dat zijn juist die bestuurders die denken dat snel veilig is en zo nodig tot het laatste ogenblik moeten blijven voorbijsteken. Of denkt ge dat snelle chauffeurs nooit de snelweg verlaten?

Karma 8 februari 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2417222)
En ik zal er nog eens aan denken als ik al mijn remmen mag dichtgooien bij de zoveelste onnozelaar die op het eerste baanvak vind dat hij iedereen moet laten oversteken.
Dat het tweede baanvak dat niet ziet en er plots iemand voor uw auto staat dat speelt natuurlijk weer geen rol. En zelfs 30 is dan nog te snel om op enkele centimeters te kunnen stoppen.

Verkeerslichten met een drukknop zou de oplossing bieden op veel van die oversteekplaatsen voor voetgangers. Dan steken ze ook niet druppelsgewijs over maar in groep met alle voordelen vandien.

Mambo 8 februari 2007 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 2417289)
Verkeerslichten met een drukknop zou de oplossing bieden op veel van die oversteekplaatsen voor voetgangers. Dan steken ze ook niet druppelsgewijs over maar in groep met alle voordelen vandien.

Nee wachten tot er geen auto's zijn is de oplossing. Links kijken, rechts en nog eens links en oversteken als het veilig is.
Maar nee nu crossen ze er middendoor en steken ze het op de auto als die er tegen zit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be