Boadicea |
22 maart 2007 00:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
(Bericht 2541803)
Wij hebben het hier niet over links versus rechts.
Wij hebben het hier over fascisme tegenover beschaving.
Daar was het waar Regine Beer over sprak.
Wat de maatschappij met moordenaars MOET doen, ze opsluiten en hun activiteiten voorkomen is niet hetzelfde als wat moordenaars met ons doen.
Het feit dat je het verschil niet wil zien is eigenaardig.
Ik stel voor aan de mede forumbezoekers om je te laten doorrazen: pour discuter il faut ëtre d'accord.
Mensen die de beschaving als gelijkstaande aan de perversie beschouwen kan men toch niet als behoorlijke gespreksparnters aanzien.
Ik vind dat we je nu kunnen klasseren. Ik maak hier liefst geen woorden meer aan vuil, alles is nu gezegd. Mag ik mijn medeforummers verzoeken om deze persoon geen kans meer te geven haar vuil te spuien over Regine Beer?
|
Sorry, maar ik kan er niet aan doen dat het voor sommigen pijn doet te moeten inzien dat ze de les van mevrouw Beer verkeerd begrijpen en met hun tunnelvisie respect voor haar af willen dwingen, zonder haar echt te begrijpen.
Als ik u vermeld dat sommige anti-nazi's aan het worden zijn wat ze bestrijden en u springt op uw paard, dan zegt dat meer over u dan over mij.
Ik pleit hier voor tolerantie en empatie betekent dat je de dingen ook door de ogen van de vijand moet kunnen zien. Je hoeft het niet met hem akkoord te gaan, maar begrip lijkt me mooier dan haat.
De twee maten en gewichten maken onze wereld kapot en openen de deuren voor een nieuwe gruwel, waar ik niet aan wil meewerken. Als mensen kiezen zich door rede en niet door haat te laten leiden, is het normaal dat ze pek en veren over zich krijgen door haters.
En nogmaals over het revisionisme: vindt u het niet hypocriet dat iemand voor het schrijven van een boek de gevangenis in beland, terwijl een buitenlands staatshoofd dezelfde boodschap met nog meer elan voor heel de wereld de ether in mag gooien.
Nu, ik heb revisionistische teksten gelezen en ze zetten me zeker niet aan tot haat, maar eerder tot meer nuances in mijn denkwijze. Als president Ahmedinnejad op TV de holocaust tot het rijk de fabelen komt verbannen, dan worden er niet zo lang erna Joodse kinderen met stenen bekogeld.
Met andere woorden: revisionisten opsluiten veranderd niets, zolang de internationale wetten ons tegenspreken.
En wat Régine Beer heeft meegemaakt mag zich niet meer herhalen, maar ik krijg niet de indruk dat we het op de juiste manier proberen te voorkomen.
|