Jazeker |
1 april 2007 10:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
(Bericht 2574297)
Eigenlijk is het geen verkiezingspropaganda (want ze nodigen hun leden uit en die zijn al overtuigd), maar ze schrijven het in als verkiezingspropaganda om niet in de problemen te komen zoals je hier toegeeft.
|
Ik denk dat we hier wat naast mekaar praten. We zitten net voor verkiezingen. Als het VB nu een gezinsdag houdt wat een flinke kost is en dat niet afhoudt van hun legaal voorgeschreven campagnebudget, dan worden ze aangeklaagd omdat ze de wetten omtrent verkiezingsuitgaven breken. Dus schrijven ze dit mooi en correct in als campagne uitgave. Ik geef daarmee niets toe. Het VB krijgt geen extra geld om campagne te voeren he. Maar in de periode voor de verkiezingen is het wel wettelijk bepaald hoe een partij omspringt met zijn eigen geld. Een partij is dan wettelijk gebonden aan een maximaal bedrag dat het mag uitgeven om amerikaanse toestanden (wie het meest kan uitgeven wint de verkiezingen) te voorkomen. Aangezien de gezinsdag valt binnen die periode en op die dag ook de verkiezingscampagne van het VB werd gestart, schrijven ze dat in als verkiezingsuitgave, wat betekent dat ze later minder zullen mogen uitgeven aan folders, affiches en wat nog meer. Dit is de correcte manier. Net als 8JV voor de VLD is ingeschreven als verkiezingsuitgave trouwens.
Wat snap je daar nu niet aan? Waar zit nu die omzeiling?
PS: die opmerkingen over die holebidag laat ik over aan holebibashers, waartoe ik mezelf niet reken.
|