Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het paasei van Monseigneur Léonard (https://forum.politics.be/showthread.php?t=86970)

Raf 6 april 2007 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2587034)
Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?!

Dat stel ik inderdaad en dat stelde ik vier maanden geleden ook al.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2587034)
Paulus.

Raf.

Doki 6 april 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2587215)

Raf.

Paulus is een beetje doof vrees ik. Eigenlijk zijn dove mensen niet normaal. Ik bedoel maar, je moet dove mensen niet uitsluiten en ik heb onzettend veel respect voor de dove medemens hoor, maar ik zou toch oppassen met het huwelijk en zo. En kinderen laten opvoeden door dove mensen vind ik al helemaal geen goed idee. Dat kan je een kind toch niet aandoen? Nee, ik vind het best hoor dat iemand niet goed hoort, echt, ik heb daar helemaal geen problemen mee, maar het huwelijk is nu eenmaal histories gereserveerd voor mensen die over al hun lichamelijke capaciteiten beschikken, dat is nu eenmaal zo, daar kan ik ook niet aan doen. Doven die dat niet willen begrijpen vind ik egoistisch, zeker als ze koste wat kost arme weeskindertjes uit verre landen in hun dove relatie willen betrekken.

Paulus 6 april 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2587215)

Raf.

Antwoordt dan eindelijk eens op de vier maanden oude vraag waarom voortplanting geen argument mag zijn. Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?! Of stel je dat nu wel?

Heb ik het goed begrepen dat je eigenlijk stelt dat wanneer een koppel besluit te seksen om kinderen te hebben dat eiegenlijk geen seksualiteitsbeleving is volgens jou? Zo niet stel het dan eens duidelijk en concreet wat je wél stelt.
En stop met rond de pot te draaien en dingen zoals, 'dat heb ik nooit ontkend', 'dat heb ik nooit gezegd' enz...

Wees eens concreet.

Paulus.

Raf 6 april 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2587357)
Paulus is een beetje doof vrees ik. Eigenlijk zijn dove mensen niet normaal. Ik bedoel maar, je moet dove mensen niet uitsluiten en ik heb onzettend veel respect voor de dove medemens hoor, maar ik zou toch oppassen met het huwelijk en zo. En kinderen laten opvoeden door dove mensen vind ik al helemaal geen goed idee. Dat kan je een kind toch niet aandoen? Nee, ik vind het best hoor dat iemand niet goed hoort, echt, ik heb daar helemaal geen problemen mee, maar het huwelijk is nu eenmaal histories gereserveerd voor mensen die over al hun lichamelijke capaciteiten beschikken, dat is nu eenmaal zo, daar kan ik ook niet aan doen. Doven die dat niet willen begrijpen vind ik egoistisch, zeker als ze koste wat kost arme weeskindertjes uit verre landen in hun dove relatie willen betrekken.

:lol:

Raf 6 april 2007 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2587467)
Heb ik het goed begrepen dat je eigenlijk stelt dat wanneer een koppel besluit te seksen om kinderen te hebben dat eiegenlijk geen seksualiteitsbeleving is volgens jou?

Ik vraag het me af, of je dat goed begrepen hebt... Je hebt die vraag nu al een keer of twintig gesteld en ik heb ze al evenveel keren beantwoord. Dat schijnt je er niet van de weerhouden om die vraag telkens opnieuw te blijven stellen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2587467)
Paulus.

Raf.

Paulus 6 april 2007 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2587564)
Ik vraag het me af, of je dat goed begrepen hebt... Je hebt die vraag nu al een keer of twintig gesteld en ik heb ze al evenveel keren beantwoord. Dat schijnt je er niet van de weerhouden om die vraag telkens opnieuw te blijven stellen...

Raf.

Neen Raf je hebt tal van keren gezegd dat voortplanting niks met seksualiteit te maken heeft. Daarom stel ik de vraag duidelijk.

Antwoordt dan eindelijk eens op de vier maanden oude vraag waarom voortplanting geen argument mag zijn. Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?! Of stel je dat nu wel?

Heb ik het goed begrepen dat je eigenlijk stelt dat wanneer een koppel besluit te seksen om kinderen te hebben dat eigenlijk geen seksualiteitsbeleving is volgens jou? Zo niet stel het dan eens duidelijk en concreet wat je wél stelt.

En stop met rond de pot te draaien en dingen zoals, 'dat heb ik nooit ontkend', 'dat heb ik nooit gezegd' enz...

Wees eens concreet.

Paulus.

driewerf 6 april 2007 16:51

nog een pareltje van monseigneur

nog een pareltje van monseigneur:
in het Laatste Nieuws las ik vandaag dat hij het volgende stelt: aagenzien homoseskualiteit normaal was in Griekenland en Rome, is het homohuwelijk een teruggang van 2000 jaar achteruit.

Meer dan een vriendje vermoed ik een familieband met Paulus.

Paulus 6 april 2007 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2588048)
in het Laatste Nieuws las ik vandaag dat hij het volgende stelt: aagenzien homoseskualiteit normaal was in Griekenland en Rome, is het homohuwelijk een teruggang van 2000 jaar achteruit.

Ik stel toch maar vast dat u herm niet weerlegt.

Paulus.

driewerf 6 april 2007 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2588101)
Ik stel toch maar vast dat u herm niet weerlegt.

Paulus.

mensen die hun klassieke geschiedenis kennen zullen de absurditeit van die uitspraak wel vatten.

Raf 6 april 2007 17:38

Citaat:

Die vent is nog een grotere idioot dan kardinaal Joos...

Citaat:

Homofoben onder elkaar... Zouden die daar ergens een bijzondere opleiding voor krijgen?

Paulus 6 april 2007 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2588161)
mensen die hun klassieke geschiedenis kennen zullen de absurditeit van die uitspraak wel vatten.

Vandaar dat u, als weerlegging van de uitspraak, het voor ons met grote kennis van zaken het eens bondig samenvat natuurlijk. :roll:

Paulus.

Paulus 6 april 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2588196)
Homofoben onder elkaar... Zouden die daar ergens een bijzondere opleiding voor krijgen?

Ik heb in elk geval minder angst voor homoseksuelen als jij voor het beantwoorden van mijn vragen.

;-)

Paulus.

Bob 6 april 2007 17:54

Citaat:

Waarschijnlijk wel. Maar heb toch den indruk dat ze een andere cursus gevolgd hebben, dan deze van de gesubsidieerde media.

Raf 6 april 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 2588221)
Waarschijnlijk wel. Maar heb toch den indruk dat ze een andere cursus gevolgd hebben, dan deze van de gesubsidieerde media.

Dat lijkt me ook. Het zou maar sterk zijn als men de media zou opzadelen met irrationele angsten.

Bob 6 april 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2588303)
Dat lijkt me ook. Het zou maar sterk zijn als men de media zou opzadelen met irrationele angsten.

Voor mij moet de media zich toch maar beperken tot een objectieve berichtgeving. De massa zal zelf wel kiezen wat irrationeel is.

Paulus 6 april 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2588303)

Wat een mens niet allemaal moet verzinnen om concrete vragen, die om een concreet antwoord vragen, te negeren.

Wie is hier bang?

Paulus?

Raf 6 april 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2588377)
Wat een mens niet allemaal moet verzinnen om concrete vragen, die om een concreet antwoord vragen, te negeren.

Wie is hier bang?

Paulus?

Ja.

Paulus 6 april 2007 19:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2588398)
Ja.

Maar Paulus heeft in deze discussie nog geen enkel woord van je uit de weg gegaan hoor.

Jij daarentegen ... hebt dictatoriale trekjes.

Voortplanting mag niet gelden als argument voor de normbepaling van Raf. Waarom dat niet mag, blijft voor iedereen een groot raadsel. Nochtans is voortplanting de reden waarom de mens met seksualiteit is uitgerust

Blijven ontkennen Raf. Het gaat je nog steeds goed af..

Bijlage 19213

Raf 6 april 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2588485)
Maar Paulus heeft in deze discussie nog geen enkel woord van je uit de weg gegaan hoor.

Nee, alleen maar woorden verdraaid en uit hun context gerukt... :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2588485)
Voortplanting mag niet gelden als argument voor de normbepaling van Raf. Waarom dat niet mag, blijft voor iedereen een groot raadsel. Nochtans is voortplanting de reden waarom de mens met seksualiteit is uitgerust

Omdat het hier over seksualiteitsbeleving gaat, Paulus en niet over de voortplantingsfunctie van de menselijke soort. Die twee dingen staan los van elkaar.

filosoof 7 april 2007 01:11

Citaat:

Die vent is nog een grotere idioot dan kardinaal Joos...

Ja, mannen in soepjurken onder elkaar...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be