Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het einde van Miss België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=88462)

doggy 29 april 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2632111)
Zouden ze nu nog aparte LIJN abonnementen en zo mogen afleveren?

Gratis voor 60+? magda? is dat geen discriminatie op basis van leeftijd?
Kinderen onder de 6? (ja?) jaar gratis? waarom? die hebben toch evenmin een inkomen als elke tienjarige en ouder? Men mag toch pas wat studentenjob gaan doen vanaf 15 dacht ik? Is dat geen discriminatie?

Waarom mag Flup Le Taye koning worden op basis van eerst (nou ja) uit de broek te zijn geschud? Is dat geen discriminatie op basis van afkomst?

boh, zo kan je elke wet en elk principe kapot analyseren en (krom)redeneren. de wet- en regelgeving is geen exacte wetenschap, en ik vind het maar flauw om ze op zo'n manier aan te pakken.

carlgustaaf 29 april 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy (Bericht 2634381)
boh, zo kan je elke wet en elk principe kapot analyseren en (krom)redeneren. de wet- en regelgeving is geen exacte wetenschap, en ik vind het maar flauw om ze op zo'n manier aan te pakken.

wetten op vrije meningsuiting ook?

born2bewild 29 april 2007 23:33

Citaat:

he, dat treft..ik vind uw reactie ook flauw.
goed he?

Jazeker 30 april 2007 00:03

Citaat:

boh, zo kan je elke wet en elk principe kapot analyseren en (krom)redeneren.

En jij relativeert de meeste posts kapot. Enig verschil?

doggy 30 april 2007 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2634430)
En jij relativeert de meeste posts kapot. Enig verschil?

touché.

doggy 30 april 2007 10:10

maar vergeef het me als ik het absurd vind dat men zoiets triviaal als een miss-verkiezing gebruikt om antidiscriminatiewetten aan te vallen.
dat gaat het hele punt voorbij.

de boodschap die ik hier hoor is niet "de antidiscriminatiewetten zijn stom" maar "discriminatie is oké" en daar kan ik het niet mee eens zijn.

carlgustaaf 30 april 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy (Bericht 2634871)
maar vergeef het me als ik het absurd vind dat men zoiets triviaal als een miss-verkiezing gebruikt om antidiscriminatiewetten aan te vallen.

de boodschap die ik hier hoor is niet "de antidiscriminatiewetten zijn stom" maar "discriminatie is oké" en daar kan ik het niet mee eens zijn.

ik ben het ook beu om als blanke gediskrimineerd te worden...

circe 30 april 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy (Bericht 2634871)

Cynisme is blijkbaar niet aan u besteed. Nochtans een vorm van hogere humor, net als ironie.

Maar bij U moeten ze er tegenwoordig een tekeningetje bij maken zeker? 8-)

carlgustaaf 30 april 2007 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2635016)
Cynisme is blijkbaar niet aan u besteed. Nochtans een vorm van hogere humor, net als ironie.

een cartoon mischien? Zullen we wat konkurrentie doen aan Jyllands Posten...

doggy 30 april 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2635016)

dat mag altijd, ja.
neem me niet kwalijk dat ik het nut van cynisme in politiek niet inzie.

Knuppel 30 april 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy (Bericht 2635270)
dat mag altijd, ja.
neem me niet kwalijk dat ik het nut van cynisme in politiek niet inzie.

De Belgische politiek bestaat nochtans uit niets anders dan cynisch cynisme.

Hans1 30 april 2007 14:55

Knuppel, voor één keer heb je gelijk en dat is voor 80% de schuld van de flaminganten.

Knuppel 30 april 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2635351)
Knuppel, voor één keer heb je gelijk en dat is voor 80% de schuld van de flaminganten.

Zonder het corrupte en Vlaamshatende koningdom Belgique bestonden er nochtans geen flaminganten maar enkel Nederlanders.

carlgustaaf 30 april 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2635358)
Zonder het corrupte en Vlaamshatende koningdom Belgique bestonden er nochtans geen flaminganten maar enkel Nederlanders.

zonder vreemde inmenging was Vlaanderen en Nederland waarschijnlijk uitgegroeid tot een belangrijke natie, waarin de Walen ofwel ver-nederlandst waren, ofwel bij Frankrijk aangesloten waren.Eigenlijk is dat nu nog steeds aktualiteit: waarom het frans-sprekende gedeelte van België niet verwisselen tegen verFRANSt Vlaanderen, tot en met Duinkerken (Dunkerque), en Lille ?En van België een ééntalig Nederlands-sprekend land maken, dat eventueel in de toekomst nog meer tezamengroeit met Nederland...Kijk maar eens, moest Vlaanderen en Nederland tezamen geweest zijn, hoeveel havens we niet zouden gehad hebben bvb...Niet om je te verwonderen, dat zowel Frankrijk, Duitsland en Engeland zulks met onbehagen bekeken...

Bovenbuur 30 april 2007 16:17

En discriminatie op soort? Mag ik een vrouwelijk ongetrouwd paard zonder kinderen van 21 jaar inschrijven?
Nee, natuurlijk niet, want die worden al zo gediscrimineerd dat ze geen nationaliteit mogen hebben.

Boadicea 30 april 2007 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2635521)
En discriminatie op soort? Mag ik een vrouwelijk ongetrouwd paard zonder kinderen van 21 jaar inschrijven?
Nee, natuurlijk niet, want die worden al zo gediscrimineerd dat ze geen nationaliteit mogen hebben.

Ik ga mijn hond inschrijven. Ze is ongehuwd, twee jaar en heeft een stamboom. Ze is van een Belgisch ras. Geldt dat ook?

Raf 1 mei 2007 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2628175)
Anke Van dermeersch
Senator
Ex-miss België

Jurgen Ceder
Senator

*zucht*

Domme blondjes onder elkaar...

circe 1 mei 2007 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2636289)
*zucht*

Domme blondjes onder elkaar...

Troost je Raf.

Ten eerste mag jij achtereen ook meedoen bij Miss Belgie, echter moet je wel op je taal letten: "domme blondjes" is een uiting van racisme die niet meer wordt toegestaan, waar je een gevangenisstraf voor kan oplopen en daarbij 10 jaar je burgerrechten kan verspelen. En dan mag je ook niét meedoen bij Miss België!

Knuppel 1 mei 2007 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2636293)
Troost je Raf.

Ten eerste mag jij achtereen ook meedoen bij Miss Belgie, echter moet je wel op je taal letten: "domme blondjes" is een uiting van racisme die niet meer wordt toegestaan, waar je een gevangenisstraf voor kan oplopen en daarbij 10 jaar je burgerrechten kan verspelen. En dan mag je ook niét meedoen bij Miss België!

:-D :-D ;-)

doggy 1 mei 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2636293)
Troost je Raf.

zo cynisch!
:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be