Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   wetstraat 16 op vtm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90265)

born2bewild 31 mei 2007 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2694702)
zever

Het was een gewone vraag, waar ze zichzelf is kon laten zien aan de kijkers.

Iemand die iemand anders het zonlicht niet gunt, hoeft voor mij niet verkozen te geraken hoor.

zever

ancapa 31 mei 2007 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2694221)
We weten het al, Van Bellingen heeft 20 minuten domme dingen zitten zeggen en Morel heeft altijd gelijk (ook als ze zich (weer eens) voor niets opwindt)
Niet dus, Rome was niet het slimste antwoord (hij had die vraag beter genegeerd) en dat over zijn partij tja, hij verantwoorde dat wel

daar waren de slaven zwart... meegenomen uit de veroveringstochten van Cesar Ook Egypte en Cleopatra was een verkeerd antwoord geweest :oops: (in de historische films toch gezien)

born2bewild 31 mei 2007 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2694698)
Dit is niet zo'n vraag, dit is een gewone vraag.
Ok, het zijn concurrenten, en dan nog?

Kijk naar eerste klasse, als ze iemand van een partij vragen..Wie denk je dat kampioen wordt of wie vond je de beste speler van het jaar? dan gaan ze daar toch ook eerlijk op antwoorden. ook al mogen ze niemand van hun eigen ploeg kiezen...

is't hier een voetbal match misschien?

born2bewild 31 mei 2007 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2695008)
Ik vind het zeer flauw dat poltiekers geen pronostiekje durven geven..

girlie men

born2bewild 31 mei 2007 06:34

misschien moeten ze verhofstadt eens vragen wie hij denkt dat er dit seizoen gaat degraderen.

Herr Flick 31 mei 2007 07:10

[quote=Fieseler;2694298]
Citaat:

Ik vond dit één van de betere optredens van Forelleke.
Ik denk dat daar twee oorzaken voor zijn:
A/ Ze is in sneltempo debat-ervaring op aan het doen en groeit zienderogen. (vergelijk maar eens met de uitschuiver in het Vlaamse parlement...oei oei oei)
B/ Een sparringpartner als Woutertje is een gemakkelijke prooi

Neen hoor...hij ging volledig de mist in omdat hij het tempo van Forelleke wou volgen...ni slim dadde...hij had zijn eigen tempo moeten opleggen...kijk maar naar pakweg een Dewael, Leterme, Dewinter en holala...Dewever (volgens mij één van de beste debaters van dit ogenblik)
Ze hebben hem genadeloos afgeslacht, da was al duidelijk in die 5 minuutjes op het 7 uur journaal, de rest moest ge al nie meer zien om te weten dat het alleen maar erger zou worden...

Hij had het inderdaad beter rustig aangepakt,... ik vrees voor de politieke carierre van de wouter, ik denk dat hij beter schepen kan blijven en geraakt hij per toeval toch verkozen,... dan hebben we wa voor...

benji 31 mei 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2693487)
Even ter info: ik verdedig van Bellingen niet want ik vind het een figuur die niet thuishoort in de politiek maar zet je even in de plaats van de koppels die geweigerd hebben: zou u het tof vinden om als schandpaal gebruikt te worden?

waarschijnlijk waren die koppels ofwel onbestaande ofwel van vreemde origine,en dan past dat niet in de racisme histerie:lol::lol::lol:
Meeste mensen beginnen wel te beseffen hoe laag de sossen gaan in hun vuile politiek,je waant je terug in de jaren 40 toen deden ze dat ook!

benji 31 mei 2007 18:51

Ik heb wel het debat in vertraagd moeten bekijken ,ik kon Vanbellingen nauwelijks verstaan , of was dat zuid-afrikaans dat hij praat?

ancapa 31 mei 2007 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benji (Bericht 2697229)
Ik heb wel het debat in vertraagd moeten bekijken ,ik kon Vanbellingen nauwelijks verstaan , of was dat zuid-afrikaans dat hij praat?

hij heeft een licht spraakgebrek door een te korte tong en gaat zich daan aan opereren begin juli.

Stond in de krant.

Stratcat 1 juni 2007 06:22

De Winter was gisteren maar zielig.

Denkt waarschijnlijk dat hij argumenteert als hij regelmatig 'plat op de buik gaan' en 'bodemloze Waalse putten' herhaalt.

Jantje 1 juni 2007 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2697959)
De Winter was gisteren maar zielig.

Denkt waarschijnlijk dat hij argumenteert als hij regelmatig 'plat op de buik gaan' en 'bodemloze Waalse putten' herhaalt.

Dewinter kan dan ook geen debatten voeren, hij is enkel een volksmenner.

Hij zelf zal het VB dan ook nooit in een bestuursorgaan krijgen.

Dewinter kan niet snelgenoeg denken om in een debat de tegenstander van antwoord te dienen en te blokkeren of om deze zijn eigen uitspraken tegen hem te draaien.
Debatteren is een kunst die men niet kan leren en dus zou hij de onderhandelingen om in een bestuursorgaan te zetelen ook beter aan andere overlaten.

stab 1 juni 2007 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2694516)
onder het motto: je leert beter iemand vissen, dan dat je iemand elke dag een vis geeft:

Voor alle debatten te bekijken:

U gaat naar http://verkiezingen.vtm.be/#
U klikt op video
u selecteert u video

Wenst u de link te kopieren van het filmpje?
- rechtermuisknop op het filmpje
- u gaat naar eigenschappen
- u copieert de locatie

Duvelke, ge zijt een engelke.

Plot 1 juni 2007 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2697978)
Dewinter kan dan ook geen debatten voeren, hij is enkel een volksmenner.

Hij zelf zal het VB dan ook nooit in een bestuursorgaan krijgen.

Dewinter kan niet snelgenoeg denken om in een debat de tegenstander van antwoord te dienen en te blokkeren of om deze zijn eigen uitspraken tegen hem te draaien.
Debatteren is een kunst die men niet kan leren en dus zou hij de onderhandelingen om in een bestuursorgaan te zetelen ook beter aan andere overlaten.

Dit is nu eens een zeer origineel standpunt.
De meesten, waaronder al zijn tegenstrevers in debatten, denken er precies het tegenovergestelde over.

Stratcat 1 juni 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plot (Bericht 2698030)
De meesten, waaronder al zijn tegenstrevers in debatten, denken er precies het tegenovergestelde over.

In het land der blinden.

brother paul 1 juni 2007 08:16

Debatten is u voorbereiden op de zinnetjes die de sossen aframmelen, dus zo moeilijk kan dat niet zien

Je weet op voorhand dat ze flattax gaan zeggen dat het niet sociaal is omdat het progressieve ontbreekt.

En je stelt dan een vraag aan het publiek:
als ik 1M heb en 50.000 interesten krijg en 15% belastingen betaal, versus de hardwerkende burger die op datzelfde bedrag 50% belastingen betaalt, denk ik juist dat U de rijken rijker maakt, en de werkmens wilt arm houden..

Jantje 1 juni 2007 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plot (Bericht 2698030)

Ik heb ooit eens persoonlijk met hem een debat gevoerd over wat er eigenlijk zou moeten veranderen in België en waardoor de problemen hier nu eigenlijk echt onstaan zijn.

Buiten zijn vaste zinnetjes kwam hij echt niet verder hoor.
Gelukkig voor hem, waren er toen nog een paar VB-mandatarisen aanwezig die het van hem konden overnemen.
Want we hadden hem zovast gedraaid, dat hij zelfs zou hebben toegegeven dat het VB voor de snel-Belgwet was en de PS en Sp.a tegen deze wet.

Als we toen hadden gewillen, hadden we het VB zelfs onze voorstellen van veranderingen die nodig zijn voor België door hem als VB programma laten aannemen.

We hadden FDW toen zo zot als een voordeur gemaakt.

Jantje 1 juni 2007 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2698040)
Debatten is u voorbereiden op de zinnetjes die de sossen aframmelen, dus zo moeilijk kan dat niet zien

Je weet op voorhand dat ze flattax gaan zeggen dat het niet sociaal is omdat het progressieve ontbreekt.

En je stelt dan een vraag aan het publiek:
als ik 1M heb en 50.000 interesten krijg en 15% belastingen betaal, versus de hardwerkende burger die op datzelfde bedrag 50% belastingen betaalt, denk ik juist dat U de rijken rijker maakt, en de werkmens wilt arm houden..

debatteren is wel een beetje meer dan enkel je voorbereiden op de vaste zinnetjes.

Als je geen bekwamen debatvoerder bent, wel dan laat je tegenstander je zo vast lopen.
Je moet je natuurlijk wel behoorlijk informeren over de zaken waarover je gaat debatteren en over de zaken die de tegenstander tegen je kan gebruiken.

Tegendradigaard 1 juni 2007 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2698054)
Ik heb ooit eens persoonlijk met hem een debat gevoerd over wat er eigenlijk zou moeten veranderen in België en waardoor de problemen hier nu eigenlijk echt onstaan zijn.

Buiten zijn vaste zinnetjes kwam hij echt niet verder hoor.
Gelukkig voor hem, waren er toen nog een paar VB-mandatarisen aanwezig die het van hem konden overnemen.
Want we hadden hem zovast gedraaid, dat hij zelfs zou hebben toegegeven dat het VB voor de snel-Belgwet was en de PS en Sp.a tegen deze wet.

Als we toen hadden gewillen, hadden we het VB zelfs onze voorstellen van veranderingen die nodig zijn voor België door hem als VB programma laten aannemen.

We hadden FDW toen zo zot als een voordeur gemaakt.

allez en ge hebt die kans laten liggen.... wie is er dan de domme....

Knuppel 1 juni 2007 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2698063)

ID.
Wie laat er nu de kans liggen om FDW zo zot als een deur te maken als dat binnen de mogelijkheden ligt?

Jantje 1 juni 2007 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2698063)

FDW kregen we wel zo zot, maar Morel niet hoor.

Zij had wel door dat we het hele programma van het VB aan het herschrijven waren.
En veel zaken kunnen nu eenmaal niet meer door het VB aangebracht worden of deze moet eerst van een paar punten afstappen.

En als het VB die punten laat vallen en niet duidelijk de reden geeft waarom die ommezwaai, dan verliezen ze meer dan de helft van hun kiezers aan de NV.a.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be