Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium
(Bericht 2699437)
Sterker nog : ik heb geen Walen maar zelfs echte Fransen als buren, en die mensen doen hun uiterste best om Nederlands te praten, en dat lukt los van een accent prima.
Daar zouden veel walen beter een voorbeeld aan nemen.
|
Toen Sarkozy verkozen werd, toonden ze een centrum in Brussel waar aanhangers van Sarkozy bijeen kwamen, die vanuit Brussel gestemd hadden. Er was daar een jonge (gewone) vrouw die in correct (met een klein accentje) in het Nederlands de VRT aansprak.
Gek, want zelfs als hij in het Nederlands aangesproken wordt kan de sympathieke Eric Libert dat nog niet als hij in Rode campagne aan het voeren is. Misschien is Eric Libert niet zo intellectueel als de Franstalige Fransen? Wie zal het zeggen....:|
Citaat:
Mijn vraag was of er geen gevaar bestaat ,dat als Belgie unitair wordt en iedereen wordt verplicht twee- talig te zijn ,dat dan heel Belgie verfranst?
|
Unitair of niet, dat zal zo zijn. Je moet nu al kijken hoe "fuzzy" de hele toestand is, echt tweetalig is Brussel niet, de faciliteiten worden misbruikt door kinderen uit nietfaciliteitengemeenten, en de Vlaamse regering heeft eigenlijk geen goed beeld van de mate waarin daar Nederlands wordt aangeleerd in die lagere scholen.
Vreemdelingen uit landen als Marokko en Algerije die reeds Frans kunnen zullen in Gent en Antwerpen geen enkele reden hebben om nog Nederlands te leren.
Citaat:
Ik ga toch regelmatig op stages in de ardennen en er zijn toch maar zeer weinig plaatsen waar ze moeite doen!
|
Ik heb het dan ook gewoon over
"Ou sont les toilettes?"
"Beneden."
:-D
|