Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vlaggen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9069)

Antoon 9 februari 2004 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

inderdaad
die nieuwe miss is dat eigenlijk een nederlandstalige of een franstalige? 't Kan me geen barst schelen, tis een knap meisje en das al wat telt bij die veekeuring.

De nieuwe miss Belgie is een Antwerps lekker stuk (het mag gezegd) dat geen woord Frans spreekt. En ja, die verkiezing wordt georganiseerd door een vrouw die dan weer geen woord Nederlands spreekt.
Toch heerlijk, die Belgische eenheid. Organisatrice en winnares kunnen zelfs niet met elkaar communiceren. O, Belgie, in eendracht niet te breken. :lol:

Daar dienen internationale talen voor, hé? Engels bijvoorbeeld. :lol:

Zeno! 10 februari 2004 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

De nieuwe miss Belgie is een Antwerps lekker stuk (het mag gezegd) dat geen woord Frans spreekt. En ja, die verkiezing wordt georganiseerd door een vrouw die dan weer geen woord Nederlands spreekt.
Toch heerlijk, die Belgische eenheid. Organisatrice en winnares kunnen zelfs niet met elkaar communiceren. O, Belgie, in eendracht niet te breken. :lol:

Daar dienen internationale talen voor, hé? Engels bijvoorbeeld. :lol:

Zeer juist: INTER-NATIONALE talen. Tussen Vlaanderen en Wallonie: INTER-NATIONAAL. 8)

Yann 10 februari 2004 09:35

Citaat:

Ze praat alleszins beter Frans dan Julie Taton Nederlands kon, dus het gaat in de goeie richting. Volgend jaar is het een perfect tweetalige Belgische die wint. 8)

Antoon 10 februari 2004 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:

Ze praat alleszins beter Frans dan Julie Taton Nederlands kon, dus het gaat in de goeie richting. Volgend jaar is het een perfect tweetalige Belgische die wint. 8)

Eerst even zien wat voor jou perfect tweetalige Belgen zijn. Is volgens jouw definitie bijvoorbeeld Albert II een perfect tweetalige Belg?

Lorenzo 10 februari 2004 10:59

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Eerst even zien wat voor jou perfect tweetalige Belgen zijn. Is volgens jouw definitie bijvoorbeeld Albert II een perfect tweetalige Belg?

Na zes generaties nog steeds niet geintegreerd .... :lol:

kempenaar 10 februari 2004 11:02

KIM,
Welke schiet je neer,

de deze:

of de deze...

Op één been kan je niet staan:

[size=6]De Vlag van de toekomst: overal aanwezig! (met dank aan VL² ! )[/size]

Vlaamse Leeuw 10 februari 2004 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philip
Citaat:

Na zes generaties nog steeds niet geintegreerd .... :lol:

En dit klopt zelfs nog. :lol:

Kim 10 februari 2004 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
KIM,
Welke schiet je neer,

de deze:

of de deze...

Hm, ik zal alvast wat gaan oefenen op de kermis in het schietkraam :wink:

Overal aanwezig? Ik zie die ballon voor het eerst op foto... Gelukkig nog niet zien rondzweven :twisted:

Antoon 10 februari 2004 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Overal aanwezig? Ik zie die ballon voor het eerst op foto... Gelukkig nog niet zien rondzweven :twisted:

Kim, een vraagje :
Zegt men 'le ballon' of 'la ballon'? Voor het geval ik sire en zonen erover moet aanspreken?

Kim 10 februari 2004 11:49

Citaat:

Kim, een vraagje :
Zegt men 'le ballon' of 'la ballon'? Voor het geval ik sire en zonen erover moet aanspreken?

Het is "le ballon"

Kim 10 februari 2004 11:50

Bent u van plan om boven het Koninklijk paleis te zweven? 8)

Luddo 10 februari 2004 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
KIM,
Welke schiet je neer,

de deze:

of de deze...

Dát is nog eens een ballon sé! Boven de Kempen zien we die meerdere keren per week!

Kim 10 februari 2004 12:57

Serieus? Waar in de Kempen woont u dan als ik vragen mag want ik kom daar ook regelmatig en heb die ballon nog nooit gezien.

Antoon 10 februari 2004 14:11

Citaat:

Bent u van plan om boven het Koninklijk paleis te zweven? 8)

:lol: :lol:

Nee hoor. Ik vlieg om te beginnen al niet graag, laat staan in een luchtballon.

Nu we het toch al over vliegen hebben, de luchtvaart is een voorbeeld van wat er verder gebeurt in België. Terwijl de Vlaamse Luchtvaart Maatschappij blijft groeien (het is klein, maar het groeit) en de Walen hun eigen ding hebben in Charleroi (wanneer het goed is zeggen we het ook) als alternatief voor het Vlaamse Zaventem, zijn de symbolen van de Belgische luchtvaart verdwenen van de aardbol. De Société Anonyme Belge d'Exploitation et Navigation Aérienne, beter gekend via haar afkorting SABENA en haar dochter-maatschappij SOBELAIR zijn voorgoed weg. Er is wel een Brusselse maatschappij opgericht , SNBA (brussels airlines), maar waarom ook niet.

Kim 10 februari 2004 14:50

En van de luchtvaart spring ik even over naar de scheepvaart...

De compagnie Maritime Belge, beter bekend als de CMB is aan haar terugkeer bezig, ik weet niet of u het weet, maar dat is één van de grootste rederijen.
De scheepvaart zal nooit onder Vlaamse of Waalse vlag varen.
Momenteel varen de Belgische schepen onder Luxemburgse vlag, maar daar zal snel verandering in komen.

Dimitri 10 februari 2004 15:02

Citaat:

Momenteel varen de Belgische schepen onder Luxemburgse vlag, maar daar zal snel verandering in komen.

Luxemburgse vlag? 8O Waarom?

Hoe dan ook, die vlag ziet er hetzelfde uit als een Nederlandse vlag die al jaren aan de boot hangt, dus dat schept een band. 8) :wink:

Foundation 10 februari 2004 15:06

Paperasserij en controle en normen, natuurlijk.

Kim 10 februari 2004 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

Luxemburgse vlag? 8O Waarom?

Hoe dan ook, die vlag ziet er hetzelfde uit als een Nederlandse vlag die al jaren aan de boot hangt, dus dat schept een band. 8) :wink:

De Luxemburgse vlag is veel goedkoper, varen onder een Belgische vlag betekent dat de boten om de vijf jaar aan zeer strenge en zeer dure(verplichte) controles worden onderworpen.

Antoon 10 februari 2004 15:30

Citaat:

Momenteel varen de Belgische schepen onder Luxemburgse vlag

:lol: :lol: :lol:

Dimitri 10 februari 2004 15:32

Citaat:

De Luxemburgse vlag is veel goedkoper, varen onder een Belgische vlag betekent dat de boten om de vijf jaar aan zeer strenge en zeer dure(verplichte) controles worden onderworpen.

Naja, overtuigde Belgen zouden toch nóóit onder de vlag van een ander land gaan varen?!

In Nederland vaart iedereen gewoon onder eigen vlag (tenzij het een buitenlands schip is natuurlijk). En ik kan me toch niet voorstellen dat er hier geen controles plaatsvinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be