Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Zware uitschuiver Groen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91078)

Turkje 15 juni 2007 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2731529)
Dat zal niet gebeuren. Het is gewoon een doemscenario waarmee de kernlobby haar toekomst probeert veilig te stellen. De enige recessie die op dat moment dreigt, is die op de rekeningen van de aandeelhouders van Electrabel/Suez. In de reportage van Panorama is dat nog eens mooi aangetoond.

Ik weet niet waar je het over hebt, maar niet over hetgeen waar ik en Pelgrim het over hebben, namelijk een vermindering van de totale vraag naar (elektrische) energie.

Maar je mag natuurlijk altijd lekker blijven kappen op Electrabel en Suez hoor ;-)

Jantje 15 juni 2007 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2731487)
Goed om weten dat sommigen "vanuit ecologisch standpunt" ervoor pleiten om met verouderde technologie te werken, en economische groei en ontwikkeling van nieuwe technieken wensen tegen te houden.

Sommige oudere technieken zijn wel in onbruik geraakt, maar daarom niet minder rendabel dan de huidige technieken.
En het is juist door niet naar de oude technieken meer te kijken en deze ook te onderzoeken om nieuwe mogelijke toepassingen dat er een stilstand onstaat. En elke stilstand is een achteruitgang.

Tommm 15 juni 2007 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2721818)
"De kiezer altijd gelijk? Flauwekul"
Peter Tom Jones, tweede op de Senaatslijst van Groen!, reageert bijzonder ontgoocheld op de algemene verkiezingsuitslag. "De kiezer heeft altijd gelijk, zegt men. Flauwekul. Wat er gisteren is gebeurd, is vooral een overwinning voor de antipolitiek, de navelstaarderij, het individualisme, en voor het je m'en fous-gehalte van onze samenleving", luidt het scherp.

"Rechts tot extreem-rechts"
Jones zit naar eigen zeggen met een schaamtegevoel over de uitslag. Hij vraagt zich ook af wat buitenlanders nu van ons land moeten denken. "Bijna 80 pct van de bevolking stemde gisteren rechts tot extreem-rechts", aldus Jones. Hij betreurt ook de zware dreun voor sp.a-Spirit. "Dit hebben zij niet verdiend".

"Ontgoocheling"
Wat het resultaat van Groen! betreft, geeft Jones toe dat zowel een beter algemeen als een beter persoonlijk resultaat had verwacht. De partij bleef steken op vier kamerzetels en één zitje in de Senaat terwijl de partij hoopte op zes kamerzetels en twee senaatzetels. Jones zelf raakte met een persoonlijke score van 15.811 voorkeursstemmen niet verkozen. "Een ontgoocheling", geeft de Leuvense wetenschapper toe.

Antipolitiek
Jones wijst ook de media met de vinger. "Door de verkiezingen haast te herleiden tot 'wie gaat premier zijn?' hebben zij onbewust mee de antitpolitiek gevoed, met als triest hoogtepunt dat een éénmans- en inhoudsloosproject als LDD plots een megascore neerzet". (belga/hln)

de zogenaamde "democraten" zijn blijkbaar tegen de democratie :)

Vreemd dat Vlaams belangers altijd verontwaardigd zijn en spreken van anti-democratie als er kritiek wordt geuit op een partij die weinig opheeft met democratie. Ik vind het ook bedroevend dat zo veel mensen op schertspartijen als vlaams belang of LDD stemmen. Het pleit niet voor ons onderwijs als dermate simplistische credo's zoals die van het vlaams belang toch weerklank vinden bij een groot deel van de bevolking...

Turkje 15 juni 2007 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2731568)
Sommige oudere technieken zijn wel in onbruik geraakt, maar daarom niet minder rendabel dan de huidige technieken.
En het is juist door niet naar de oude technieken meer te kijken en deze ook te onderzoeken om nieuwe mogelijke toepassingen dat er een stilstand onstaat. En elke stilstand is een achteruitgang.

Jaja, we weten het al: de technologie is tot een stilstand gekomen, en we zouden er nu veel beter opstaan moesten het waterrad en ouderwetse windmolens onze voornaamste bron van energie zijn :roll:

Pieke 15 juni 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2731574)
Vreemd dat Vlaams belangers altijd verontwaardigd zijn en spreken van anti-democratie als er kritiek wordt geuit op een partij die weinig opheeft met democratie. Ik vind het ook bedroevend dat zo veel mensen op schertspartijen als vlaams belang of LDD stemmen. Het pleit niet voor ons onderwijs als dermate simplistische credo's zoals die van het vlaams belang toch weerklank vinden bij een groot deel van de bevolking...

komaan, als eerste post zoveel onnozelheden debiteren, dat geeft geen goede eerste indruk.

fox 15 juni 2007 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2731529)
Dat zal niet gebeuren. Het is gewoon een doemscenario waarmee de kernlobby haar toekomst probeert veilig te stellen.

De kernlobby is niet echt gebonden aan onze landsgrenzen hoor. Net over de grens valt ook goed mee om ons te voorzien van energie in de toekomst.

Citaat:

De enige recessie die op dat moment dreigt, is die op de rekeningen van de aandeelhouders van Electrabel/Suez. In de reportage van Panorama is dat nog eens mooi aangetoond.

Als je persé wil dat de aandeelhouders het voelen in hun achterzak, dan kan de regering nog altijd de besparingen die Electrabel doet door het openhouden van de kerncentrales laten investeren in groene energie.

fox 15 juni 2007 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2731574)

Met het onderwijs is er niks mis. We staan aan de top van de wereldranglijst. Met de intelligentie van de Vlamingen is er ook niet veel mis, dus misschien moet je eens naar onderliggende oorzaken kijken alvorens je hier afkomt met pseudo intelligent gezwets.

Edina 15 juni 2007 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2731557)
Wie was het die zei dat men na 3 jaar in België wonen onvoorwaardelijke de Belgische nationaliteit moet kunnen krijgen.

Volgens mij haal je hier 2 zaken door elkaar. Verblijfsvergunning en nationaliteit. Soit, dit heeft alles te maken met een humaan migratiebeleid en niets met "nog meer mensen naar hier willen laten komen" zoals je stelde. Zij willen de migratieproblematiek aanpakken bij de bron. De enige plaats waar het zinvol is.

Citaat:

Wie wil er de kerncentrales sluiten, maar tegelijk ook trams laten rijden in Leuven.
De kerncentrales sluiten staat niet gelijk aan de huidige electriciteitscentrales sluiten zoals je beweerde. Er zijn genoeg opties om de electiriciteitsproduktie van de kerncentrales te vervangen (om van besparing en efficiëntie nog maar te zwijgen).

Los daarvan was dat voorstel voor een tram maar een ideetje van een lokale mandataris. Een slecht ideetje trouwens.

Citaat:

Wie was het ook al weer, die zei dat we meer groen moeten planten en meer bossen moeten hebben, maar binnen de zelfde discussie ook zei dat er minstens 22000 sociale woningen met tuin moeten komen.
Kan je even een quote voor die 22000 woningen MET TUIN geven? Je schijnt niet te beseffen dat beiden elkaar niet uitsluiten. Of ben je niet op de hoogte van de leegstand en verkrottingsproblematiek van de steden? Verbouwen zegt je niets? En vervallen bouwwerken vervangen door woningen al evenmin?

Citaat:

Wie wil er dat de immigratie wetten en de familieherennigingswetten behouden blijven of zelfs versoepeld worden, maar tegelijk ook wil dat er in Belgie minder energieverbruikt word.
Nogmaals dit is gebaseerd op een humaan migratiebeleid. En op het tekort van werkkrachten in bepaalde sectoren. Een noodzaak die er daadwerkelijk is, ook al hoor je het niet graag. Populistische uitspraken in de trend van "er zijn genoeg werklozen om die vacatures op te vullen" is natuurlijk makkelijker te verkopen, maar daarom nog geen echte oplossing.

De link die je met energie verbruiken legt, is totaal van de pot gerukt. De wereld stopt niet aan de Belgische grenzen. Hoe vreemd dat ook voor sommigen mag klinken.

Citaat:

Welke partij was het ook al weer die zei dat we meer groene stroom moeten gebruiken, maar tegelijk de producenten ervan het recht gaven om een meerprijs te vragen voor deze goedkoper te winnen energie.
Ook hier zal je toch even een linkje moeten geven om die bewering te staven, want ik vrees dat je de bal serieus mis slaat.

Bij mijn weten vindt Groen! trouwens vooral dat we eindelijk eens de werkelijke prijs van kernenergie moeten gaan betalen. Omdat die kunstmatig laag gehouden wordt.

En tussen haakjes: mijn groene stroom is de goedkoopste die er op de markt is ;-)

Citaat:

Het is niet omdat jij het blijft ontkennen dat deze zaken niet waar zijn.
Heel de wereld heeft dit kunnen horen en kan dit nu nog terug vinden in hun programma.
:lol: begin dan maar alvast te zoeken!

Citaat:

De bevolking is helemaal niet meer zo achterlijk en onwetend als de Groen! denken hoor.
Wat Groen! denkt van de mensen, zou ik niet weten. Ik denk echter niet dat ze de mensen als achterlijk en onwetend beschouwen. Ik vrees juist dat ze hen soms een beetje overschatten.

Ik begin te denken dat je ooit ergens een serieus blauwtje moet gelopen hebben met een groene. Die fixatie is ongezond ;-)

Edina 15 juni 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2731566)
Ik weet niet waar je het over hebt, maar niet over hetgeen waar ik en Pelgrim het over hebben, namelijk een vermindering van de totale vraag naar (elektrische) energie.

Maar je mag natuurlijk altijd lekker blijven kappen op Electrabel en Suez hoor ;-)

Ik weet niet of je begrijpt dat dit nu net één van de zaken is die nodig zullen zijn. De vraag naar energie is te groot door de vele verspilling en het gebrek aan efficiëntie. Het kan dus wel degelijk met minder zonder in een economische recessie te belanden.

De humor mbt Electrabel/Suez was je blijkbaar ontgaan. Ik mag hopen dat je toch beseft dat zij momenteel liggend rijk worden?

Edina 15 juni 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2731631)
De kernlobby is niet echt gebonden aan onze landsgrenzen hoor. Net over de grens valt ook goed mee om ons te voorzien van energie in de toekomst.

Ongetwijfeld, maar we hebben dat niet nodig.

Citaat:

Als je persé wil dat de aandeelhouders het voelen in hun achterzak, dan kan de regering nog altijd de besparingen die Electrabel doet door het openhouden van de kerncentrales laten investeren in groene energie.
Hoe gaan ze daar Electrabel toe dwingen? En waarom gebeurt dat niet?

Tommm 15 juni 2007 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2731641)
Met het onderwijs is er niks mis. We staan aan de top van de wereldranglijst. Met de intelligentie van de Vlamingen is er ook niet veel mis, dus misschien moet je eens naar onderliggende oorzaken kijken alvorens je hier afkomt met pseudo intelligent gezwets.

Hm, even in het archief duiken, hier een fototje van vlaams blok oprichter Dillen.

Heel intelligent om op een partij te stemmen die opgericht is door een man die hierboven de Hitlergroet brengt. Slimslim:roll:
En onze kameraad DeDecker, dat is pas een slim man.Zoals dit citaat:
"Ik sta open voor elk gesprek, zelfs met Bin Laden."
Dat beloofd!
Ja, inderdaad verstandige keuzes van den vlaeminck:roll:

Turkje 15 juni 2007 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2731702)
Ik weet niet of je begrijpt dat dit nu net één van de zaken is die nodig zullen zijn. De vraag naar energie is te groot door de vele verspilling en het gebrek aan efficiëntie. Het kan dus wel degelijk met minder zonder in een economische recessie te belanden.

ALLE apparaten zijn de voorbije decennia steeds efficiënter geworden, en wat blijkt? De vraag naar elektriciteit blijft stijgen. Dat komt natuurlijk omdat die vraag samenhangt met het bbp.

Citaat:

De humor mbt Electrabel/Suez was je blijkbaar ontgaan. Ik mag hopen dat je toch beseft dat zij momenteel liggend rijk worden?
De humor ivm mijn post was je blijkbaar ontgaan. Ik mag tevens hopen dat je beseft dat "liggend rijk worden" niet echt een argument is.

Turkje 15 juni 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2731715)
Hm, even in het archief duiken, hier een fototje van vlaams blok oprichter Dillen.
Heel intelligent om op een partij te stemmen die opgericht is door een man die hierboven de Hitlergroet brengt. Slimslim:roll:

De huidige paus, evenals de net overleden ex-secretaris-generaal van de Verenigde Naties en ex-president van Oostenrijk, hebben in hun jonge jaren ook zeer veel Hitlergroeten gebracht. Op zich is dit dus geen argument. Als zichzelf hoog aanslaand product van ons onderwijs, zou je dat toch moeten weten.

fox 15 juni 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2731715)

Denk je nu echt dat je het warm water hebt uitgevonden? Wat met de Indiers en Nepalezen die overal het hakenkruis gebruiken?

"Het waren jaren dat wij te Diksmuide en elders, zoals bijvoorbeeld op het reeds eerder genoemde Zangfeest van Gent, de gewoonte hadden tijdens het zingen van de Vlaamse Leeuw de rechterarm te strekken. (Ik herinner me een Dosfelherdenking in de Gruterzaal te Antwerpen. Ik zat naast pater Stracke. Bij het zingen van de Vlaamse Leeuw strekte ook hij de arm.)

Ik kan me levendig voorstellen dat de journalisten van dienst van De Morgen en Humo en hun bovenmoerdijkse dubbelgangers gewoon kwijlen bij de gedachte een foto te bemachtigen. Ik zal ze maar dadelijk geruststellen: ze bestaat. Het moet niet altijd Daels (Paul, niet Frans) zijn in 't zwart. Alleen dateert mijn foto van na 1945.

Geef ik nu toe een verschrikkelijk nazistisch monster te zijn? Helemaal niet. Als ik ontken zal men dan over uitvluchten spreken? En dan! Mij gaat het om de waarheid. De waarheid van vandaag en die van toen. Eén waarheid. Die gestrekte arm van toen had geen ideologische inhoud, was geen verderzetten van een afgesloten verleden, betekende geen Hitler-aanbidding.

Het was gewoon een rebellengeste, een uitdaging, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging van de lauwheid en de makheid, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging welke voorgoed een C.V.P.-keurslijf moest dragen.

Wanneer we wat later inzagen dat men die gestrekte arm inderdaad boosaardig kon interpreteren - en met de boosaardige interpretatie staat men steeds klaar om er de nationalisten mee om de oren te slaan - lieten we die gestrekte arm voorgoed vallen. We lieten die arm vallen, principieel en tactisch, tactisch en principieel.

Maar vandaag ben ik er nog altijd niet beschaamd om... "

Citaat:

En onze kameraad DeDecker, dat is pas een slim man.Zoals dit citaat:
"Ik sta open voor elk gesprek, zelfs met Bin Laden."
Dat beloofd!
Ja, inderdaad verstandige keuzes van den vlaeminck:roll:
Als u zich wil voordoen als een intelligent man dan zou u misschien beter eerst leren dat context ook belangrijk kan zijn. Of verwacht u nu echt een serieuze reactie op een zin die u blijkbaar niet in het juiste perspectief kan plaatsen?

Praetorian 15 juni 2007 12:01

Ik wist niet dat Nepalezen in de collaboratie zaten. Ik leer alle dagen bij.

fox 15 juni 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2731788)

Waar heb ik dat gezegd? Link?

Praetorian 15 juni 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2731802)
Waar heb ik dat gezegd? Link?

Dat was de kern van uw betoog, dat ook anderen dezelfde symboliek gebruiken. Alleen dat in ons land het altijd vanuit dezelfde hoek komt, waardoor jouw argument toch wel vervalt. Kwestie om eens contextueel te denken.

Tommm 15 juni 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2731788)

Tja, en dan beweren zij dat het onderwijs het beste was.:lol: Hun hakenkruis is een symbool uit hun religie, het hindoeïsme en heeft niets te maken met nazi's. De groet van Karel "ik zie alles aan de zijkant maar niets voor mij" Dillen heeft alles te maken met nazisme.

fox 15 juni 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2731809)
Tja, en dan beweren zij dat het onderwijs het beste was.:lol: Hun hakenkruis is een symbool uit hun religie, het hindoeïsme en heeft niets te maken met nazi's. De groet van Karel "ik zie alles aan de zijkant maar niets voor mij" Dillen heeft alles te maken met nazisme.

U moet beter leren lezen. De groet van Karel had alles te maken met de rebellie tegen de makheid van de Vlaamse beweging, iets wat duidelijk zo was in die periode. Kwestie van contextueel te leren denken meneer de intellectueel.

fox 15 juni 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2731807)
Dat was de kern van uw betoog, dat ook anderen dezelfde symboliek gebruiken. Alleen dat in ons land het altijd vanuit dezelfde hoek komt, waardoor jouw argument toch wel vervalt. Kwestie om eens contextueel te denken.

Bij ons komt het vanuit Vlaamse hoek. Dat heeft weinig met Hitler te maken. Bij de indiers en nepalezen komt het uit hindoehoek en dat heeft ook beter weinig met Hitler te maken. Ik maakte deze vergelijking enkel om aan te tonen hoe absurd Tommmmm zijn bewering was. Dat u dit niet inziet, daar kan ik niet veel aan doen. Kwestie van contextueel te denken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be