Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
(Bericht 2731557)
Wie was het die zei dat men na 3 jaar in België wonen onvoorwaardelijke de Belgische nationaliteit moet kunnen krijgen.
|
Volgens mij haal je hier 2 zaken door elkaar. Verblijfsvergunning en nationaliteit. Soit, dit heeft alles te maken met een humaan migratiebeleid en niets met "nog meer mensen naar hier willen laten komen" zoals je stelde. Zij willen de migratieproblematiek aanpakken bij de bron. De enige plaats waar het zinvol is.
Citaat:
Wie wil er de kerncentrales sluiten, maar tegelijk ook trams laten rijden in Leuven.
|
De kerncentrales sluiten staat niet gelijk aan de huidige electriciteitscentrales sluiten zoals je beweerde. Er zijn genoeg opties om de electiriciteitsproduktie van de kerncentrales te vervangen (om van besparing en efficiëntie nog maar te zwijgen).
Los daarvan was dat voorstel voor een tram maar een ideetje van een lokale mandataris. Een slecht ideetje trouwens.
Citaat:
Wie was het ook al weer, die zei dat we meer groen moeten planten en meer bossen moeten hebben, maar binnen de zelfde discussie ook zei dat er minstens 22000 sociale woningen met tuin moeten komen.
|
Kan je even een quote voor die 22000 woningen MET TUIN geven? Je schijnt niet te beseffen dat beiden elkaar niet uitsluiten. Of ben je niet op de hoogte van de leegstand en verkrottingsproblematiek van de steden? Verbouwen zegt je niets? En vervallen bouwwerken vervangen door woningen al evenmin?
Citaat:
Wie wil er dat de immigratie wetten en de familieherennigingswetten behouden blijven of zelfs versoepeld worden, maar tegelijk ook wil dat er in Belgie minder energieverbruikt word.
|
Nogmaals dit is gebaseerd op een humaan migratiebeleid. En op het tekort van werkkrachten in bepaalde sectoren. Een noodzaak die er daadwerkelijk is, ook al hoor je het niet graag. Populistische uitspraken in de trend van "er zijn genoeg werklozen om die vacatures op te vullen" is natuurlijk makkelijker te verkopen, maar daarom nog geen echte oplossing.
De link die je met energie verbruiken legt, is totaal van de pot gerukt. De wereld stopt niet aan de Belgische grenzen. Hoe vreemd dat ook voor sommigen mag klinken.
Citaat:
Welke partij was het ook al weer die zei dat we meer groene stroom moeten gebruiken, maar tegelijk de producenten ervan het recht gaven om een meerprijs te vragen voor deze goedkoper te winnen energie.
|
Ook hier zal je toch even een linkje moeten geven om die bewering te staven, want ik vrees dat je de bal serieus mis slaat.
Bij mijn weten vindt Groen! trouwens vooral dat we eindelijk eens de werkelijke prijs van kernenergie moeten gaan betalen. Omdat die kunstmatig laag gehouden wordt.
En tussen haakjes: mijn groene stroom is de goedkoopste die er op de markt is ;-)
Citaat:
Het is niet omdat jij het blijft ontkennen dat deze zaken niet waar zijn.
Heel de wereld heeft dit kunnen horen en kan dit nu nog terug vinden in hun programma.
|
:lol: begin dan maar alvast te zoeken!
Citaat:
De bevolking is helemaal niet meer zo achterlijk en onwetend als de Groen! denken hoor.
|
Wat Groen! denkt van de mensen, zou ik niet weten. Ik denk echter niet dat ze de mensen als achterlijk en onwetend beschouwen. Ik vrees juist dat ze hen soms een beetje overschatten.
Ik begin te denken dat je ooit ergens een serieus blauwtje moet gelopen hebben met een groene. Die fixatie is ongezond ;-)