Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Hoe zit het eigenlijk met UNIE? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91410)

Nello 23 juni 2007 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2750551)
De link met je eigen tekst, waarvan ik hier en daar een woordje verving door een ander stond erbij, Nello.

Idd walgelijk. Zowel de originele tekst als deze waarin ik een paar woordjes verving door andere.

Uw vervanging is zuiver racisme. Jij wil mensen laten aframmelen omdat ze toevallig een andere culturele gewoonte hebben. D�*t is nu weer typisch voor aanhangers van het VB.

(de vraag naar verwijzingen was naar uw post met al mijn citaten)

Knuppel 23 juni 2007 10:55

Jij wil mensen laten aframmelen omdat ze toevallig Vlaamsgezind zijn. D�*t is nu weer typisch voor aanhangers van de bub. Jouw origineel is dus zuiver racisme.

Jan van den Berghe 23 juni 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750521)
Dat maakt bloggen.be ervan, dus zij hebben klachten.

Dat staat er helemaal niet. Er staat dat ze een klacht van u hebben ontvangen. Niet zij hebben klachten.

Er staat letterlijk: "Er is een klacht gekomen aangaande je blog, namelijke dat je de persoon Cedric Vloemans..."

http://blogimages.bloggen.be/bruno23...a22a854de6.JPG

Indien het volgens geen klacht is, moet u dat dus laten rechtzetten door bloggen.be.

Jan van den Berghe 23 juni 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2750570)
Jij wil mensen laten aframmelen omdat ze toevallig Vlaamsgezind zijn. D�*t is nu weer typisch voor aanhangers van de bub. Jouw origineel is dus zuiver racisme.

Inderdaad, op geen enkele wijze vallen de uitspraken van Cedric Vloemans goed te praten. Blijkbaar blijft hij achter zijn uitspraken staan (zelfs al doet hij vaag over de "context"), wat dus wel wat zegt over sommige belgicisten. "Toevallig" was het evenwel zo dat alle bubbelsmurfen indertijd dergelijke uitspraken deden. Denken we aan de soms heel agressieve taal van Yanneman of zijn filmpje als oproep tot het opblazen van de IJzertoren (iets waar het opperhoofd van BUB zich trouwens nooit van gedistancieerd heeft, Cedric Vloemans al evenmin).

Nello 23 juni 2007 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2750608)
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat ze een klacht van u hebben ontvangen. Niet zij hebben klachten.

Er staat letterlijk: "Er is een klacht gekomen aangaande je blog, namelijke dat je de persoon Cedric Vloemans..."

http://blogimages.bloggen.be/bruno23...a22a854de6.JPG

Indien het volgens geen klacht is, moet u dat dus laten rechtzetten door bloggen.be.

U, Jan, ben een vervelende zaag. Ik heb een melding gemaakt, bloggen noemt dat klacht: kan me niet veel schelen.

Zoals ik al zei: zoek een hobby, en ontdek dat de wereld uit meer bestaat als uw computer.

Nello 23 juni 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2750570)

Lees de racismewetgeving :-)

Jaani_Dushman 23 juni 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750636)
Lees de racismewetgeving :-)

Ga dat dan uitleggen aan de miniseter van Gelijke Kansen. Want voor haar is discriminatie op basis van politieke overtuiging ontoelaatbaar.

(waarom doe ik de moeite om te reageren op dergelijke zever? :roll: )

Patriot! 23 juni 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750634)
U, Jan, ben een vervelende zaag. Ik heb een melding gemaakt, bloggen noemt dat klacht: kan me niet veel schelen.

Zoals ik al zei: zoek een hobby, en ontdek dat de wereld uit meer bestaat als uw computer.

Ja, het wordt vervelend, Jan.

Nello 23 juni 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2750654)
Ga dat dan uitleggen aan de miniseter van Gelijke Kansen. Want voor haar is discriminatie op basis van politieke overtuiging ontoelaatbaar.

(waarom doe ik de moeite om te reageren op dergelijke zever? :roll: )

discriminatie =/= racisme :-)

Jaani_Dushman 23 juni 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750702)
discriminatie =/= racisme :-)

Maar beide strafbaar.

Jan van den Berghe 23 juni 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750634)
Ik heb een melding gemaakt, bloggen noemt dat klacht: kan me niet veel schelen.

"Melding maken" lijkt me in deze omstandigheden hetzelfde als een klacht neerleggen.

Jan van den Berghe 23 juni 2007 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2749426)
Waarh aalt u het trouwens dat ik extreem-rechtse ideeën heb?

Citaat:

Cedric

U stelt dat u "rechts" bent. Welnu, wat houdt dat in? Wat zijn uw opvattingen over volgende standpunten:
a. toetreding van Turkije tot de EU;
b. nationaliteitsverwerving;
c. immigratiepolitiek;
d. homohuwelijk en -adoptie;
e. staatssoevereiniteit;
f. abortus en euthanasie;
g. enz.

Ik ben wel eens benieuwd hoe u dat "rechts zijn" eigenlijk invult.

Jan

Nello 23 juni 2007 14:57

Citaat:

a. toetreding van Turkije tot de EU: neen
b. nationaliteitsverwerving: mits inburgeringscursus
c. immigratiepolitiek: gecontroleerd
d. homohuwelijk en -adoptie: geen probleem
e. staatssoevereiniteit: verklaar u nader?
f. abortus en euthanasie: mits goede wetsomkadering

Ben ik nu een gevaarlijk racist?

Jan van den Berghe 23 juni 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2750994)
Ben ik nu een gevaarlijk racist?

Wel in a, b en c loopt u in grote lijnen gelijk met het Vlaams Belang. Mag ik dan ook concluderen dat het Vlaams Belang niet racistisch is?

Nello 23 juni 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2751046)
Wel in a, b en c loopt u in grote lijnen gelijk met het Vlaams Belang. Mag ik dan ook concluderen dat het Vlaams Belang niet racistisch is?

U hebt veel gelijk met een gorilla. Mag ik dan ook concluderen dat u een gorilla bent?

Jaani_Dushman 23 juni 2007 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2751748)
U hebt veel gelijk met een gorilla. Mag ik dan ook concluderen dat u een gorilla bent?

Het VB (of toch drie van zijn VZW's...) is voor racisme racisme veroordeeld omwille van zijn vreemdelingenstandpunt. Niet omwille van hun standpunt over abortus.
Als jij het eens bent met het migrantenstandpunt van het VB, ben je dus evenzeer een racist, als het VB.

Nello 23 juni 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2751760)
Het VB (of toch drie van zijn VZW's...) is voor racisme racisme veroordeeld omwille van zijn vreemdelingenstandpunt. Niet omwille van hun standpunt over abortus.
Als jij het eens bent met het migrantenstandpunt van het VB, ben je dus evenzeer een racist, als het VB.

Dat kan zijn, maar ik bén het niet eens met het migrantenstandpunt van het VB, dat is ook niet gevraagd door JVDB.

JVDB vroeg hoe ik stond tov immigratie, turkije,... niet tov vreemdelingen.

Lees nog eens de draad, Jaani, en zodra je dat gelukt is, nodig ik u uit om nogmaals te proberen iets te vertellen.

Hans1 23 juni 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2750614)
Inderdaad, op geen enkele wijze vallen de uitspraken van Cedric Vloemans goed te praten. Blijkbaar blijft hij achter zijn uitspraken staan (zelfs al doet hij vaag over de "context"), wat dus wel wat zegt over sommige belgicisten. "Toevallig" was het evenwel zo dat alle bubbelsmurfen indertijd dergelijke uitspraken deden. Denken we aan de soms heel agressieve taal van Yanneman of zijn filmpje als oproep tot het opblazen van de IJzertoren (iets waar het opperhoofd van BUB zich trouwens nooit van gedistancieerd heeft, Cedric Vloemans al evenmin).

Vallen de uitspraken van het VB in de trand van "Walen buiten" en "Eigen volk eerst" dan goed te praten? Of moet u daar nog even over nadenken?

Hans1 23 juni 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2751046)

Nee.8-)

Jaani_Dushman 24 juni 2007 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2751796)
Dat kan zijn, maar ik bén het niet eens met het migrantenstandpunt van het VB

Wat deed je dan bij de BUB?
Het migratitiestandpunt van de BUB is immers identiek aan dat van het VB.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be