Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Afschuwelijke dierenmishandeling in Turkije: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91504)

largo_w 21 juni 2007 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2746331)
Zonder twijfel.

En spijtig dat de mens zo vervreems is van zijn werkelijke aard...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2746331)
Dan zijn er toch nog mensen die ballen aan hun lijf hebben om tegenactie's uit te voeren? 8-)

Ja echte helden :roll:

ancapa 21 juni 2007 11:19

er zijn alleen maar "beesten" die dieren iets dergelijks kunnen aandoen !!

In feite moeten we die "beesten" erbij nemen en ze sensibiliseren !!

ancapa 21 juni 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2741466)
Afschuwelijk wat er met die honden gebeurd! 8O :-(

er is nog veel werk voor de boeg voor de EU... eerst die "beesten" aanpaken... de dieren zorgen daarna wl voor zichzelf !

MENSDOM en DIERENRIJK... Pim Fortuyn had het vaak over achterlijke culturen en godsdiensten. Als je die beelden ziet, moet je hem gaan geloven !

IlluSionS667 21 juni 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2746284)
:|

U heeft trouwens nog niet geantwoord op mijn laatste antwoord uwentwege. Heeft u misschien geen argumenten meer?! ;-)

IlluSionS667 21 juni 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2746406)
En spijtig dat de mens zo vervreems is van zijn werkelijke aard...

... komende van iemand die zichzelf als meerster boven de dieren beschouwt :lol:

De natuurlijke plaats van de mens is als onderdeel van de natuur, en niet als vervreemd wezen buiten de natuur. Veel van onze dagelijke problemen zijn het gevolg van een totale vervreemding van de natuur, waartoe ik ook onze instincten reken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2746406)
Ja echte helden :roll:

Hun vandalenstreken helpen misschien niets, maar ze doen tenminste iets. Ze sturen tenminste een signaal.

Velen onzer ons praten veel maar zullen nooit in hun leven actie ondernemen. Ik heb dan ook meer respect voor hen die zulke kleine vandalisme-acties tegen het systeem ondernemen dan voor hen die veel praten en verder op hun gat blijven zitten.

Uiteraard zie ik het liefst van al de opkomst van een ernstige rebellenorganisatie die in staat is het systeem omver te werpen.

largo_w 21 juni 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2747340)
... komende van iemand die zichzelf als meerster boven de dieren beschouwt :lol:

De natuurlijke plaats van de mens is als onderdeel van de natuur, en niet als vervreemd wezen buiten de natuur. Veel van onze dagelijke problemen zijn het gevolg van een totale vervreemding van de natuur, waartoe ik ook onze instincten reken.

DE NATUUR:

http://www.youtube.com/watch?v=BTpa9j60Npg
http://www.youtube.com/watch?v=Rw4NQh2-hAQ&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=aIVgKIuISx4
http://www.youtube.com/watch?v=D7dazPp20d8

Let ook eens goed hoe gezellig het doodgaan is in het wild...:roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2747340)
Hun vandalenstreken helpen misschien niets, maar ze doen tenminste iets. Ze sturen tenminste een signaal.
Velen onzer ons praten veel maar zullen nooit in hun leven actie ondernemen. Ik heb dan ook meer respect voor hen die zulke kleine vandalisme-acties tegen het systeem ondernemen dan voor hen die veel praten en verder op hun gat blijven zitten.
Uiteraard zie ik het liefst van al de opkomst van een ernstige rebellenorganisatie die in staat is het systeem omver te werpen.

Er dient helemaal geen actie ondernomen te worden en tegen dat crapuul moet hard gereageerd worden!
http://www.youtube.com/watch?v=eIdk-vPS7eU

Derk de Tweede 21 juni 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2746562)
er is nog veel werk voor de boeg voor de EU... eerst die "beesten" aanpaken... de dieren zorgen daarna wl voor zichzelf !

MENSDOM en DIERENRIJK... Pim Fortuyn had het vaak over achterlijke culturen en godsdiensten. Als je die beelden ziet, moet je hem gaan geloven !

Het ergste is nog wel dat die dierenmishandeling daar zo algemeen geaccepteerd is.
Hier zijn ook mensen die bv een hond uit de auto gooien, zij kunnen echter rekenen op een fikse straf en algemene maatschappelijke verontwaardiging.

carlgustaaf 21 juni 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2744347)
En dat maakt jou...:-o

Wow wow wow vriend informeer je eens... Het vergt juist één seconde inatentie om een klop of een beet te krijgen van gelijk welk dier! Heeft weinig te maken met kunnen of niet kunnen omgaan met dieren en geloof me je vriendin weet dat gerust wel; jij duidelijk niet omdat je praktijk ontbreekt!

En mijn grootvader heeft JAREN in de paarden gedaan. Ik ben zelf opgegroeid met paarden en heb zelf nog gereden...
Wij hebben onze kleinen wel nie zelf zadelmak gemaakt (eerlijkheidshalve)...

:roll: Zoals ik al zei hou uw vooroordelen voor uzelf!

weerom vooroordelen...

ik weet niet juist waarom, maar ik zie u eigenlijk meer met ezels bezig.:-D Wegens dat spreekwoord: soort zoekt soort...
Pas op, ik zeg niet dat ge nen ezel bent,hé (ik moet dat er bijzeggen, anders gaan ze weer klagen bij de moderatie en dan krijg ik strafpunten), ik vind enkel dat ge nog al een koppig mannekke bent.En zo koppige mensen, die altijd de baas willen zijn en gelijk hebben, wel, dikwijls kunnen die met beesten niet goed om...

Samuray 21 juni 2007 22:13

Naiviteit ten top.

In Nederland worden van biggetjes de ballen onderverdoofd afgeknipt.
In Spanje worden stieren getreiterd terwijl duizenden mensen zitten te juichen en tenslotte krijgt het beest een degen in nek gestoken als genadestoot.
In Canada worden per jaar enkele honderdduizenden zeehonden doodgeknuppeld.
In vele kippenfarms worden wanneer eieren uitkomen, de mannetjes van vrouwtjes gescheiden. De mannetjeskipjes worden levend in versnipperaars geworpen.
Kreeften worden levend gekookt in restaurants
Haaien worden na vinnen afgehakt te hebben, levend teruggeworpen in zee.
enz.

De mens is van nature een wreed organisme.
Het is niet exclusief aangelegenheid van een bepaald groep of volk.
Er is een groep waarbij je deze laf gedrag tegenover dieren niet zal tegenkomen; vegetariers

IlluSionS667 21 juni 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samuray (Bericht 2747873)

De mens is niet van nature wreed. Het materialisme, individualisme en kapitalisme voeden gewoon de wreedheid in de mens, bij het ene volk al iets meer dan het andere. Het is dit verwerpelijke socio-economische systeem dat mensen ertoe aanzet elkaar en andere levende wezens zo'n vreselijke dingen aan te doen. Profit above all ! !

Citaat:

Er is een groep waarbij je deze laf gedrag tegenover dieren niet zal tegenkomen; vegetariers

Ethische vegetariërs zijn dan ook mensen die omwille van een bepaalde filosofie bewust de keuze maken om geen dieren te pijnigen of te doden en ook om niet van het vlees van dode dieren te leven.

Samuray 21 juni 2007 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2747910)
De mens is niet van nature wreed. Het materialisme, individualisme en kapitalisme voeden gewoon de wreedheid in de mens, bij het ene volk al iets meer dan het andere. Het is dit verwerpelijke socio-economische systeem dat mensen ertoe aanzet elkaar en andere levende wezens zo'n vreselijke dingen aan te doen. Profit above all ! !

Gedeeltelijk heb je gelijk.
Dat ze uit geldelijk gewin unfair met dieren omgaat.
Maar bepaald gedrag tov dieren vloeit voort uit haar dier zijn.
De mens is een dier. Ze heeft nog steeds de instincten, houding ea die ze uit verre verleden heeft. Andere dieren maken dan mee kennis zoals met de wolven uit Turkije, de Spaanse stieren of voor plezier dieren afknallen.

Savatage 22 juni 2007 00:10

Citaat:

Hier voelen die beestjes wel niets van heb ik eens gelezen.

Samuray 22 juni 2007 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2748070)
Hier voelen die beestjes wel niets van heb ik eens gelezen.

De haaien of de kreeften?

Vorenus 22 juni 2007 04:29

Dieren zijn gebruiksvoorwerpen voor de mens. Dat is nu eenmaal de realiteit.

Stierengevechten = cultuur opdoen

zeehondjes knuppelen = warm in de winter en vlees op het bord

walvissenjacht = ik eet graag japans.

Derk de Tweede 22 juni 2007 07:17

Citaat:

Naiviteit ten top.

In Nederland worden van biggetjes de ballen onderverdoofd afgeknipt.
In Spanje worden stieren getreiterd terwijl duizenden mensen zitten te juichen en tenslotte krijgt het beest een degen in nek gestoken als genadestoot.
In Canada worden per jaar enkele honderdduizenden zeehonden doodgeknuppeld.
In vele kippenfarms worden wanneer eieren uitkomen, de mannetjes van vrouwtjes gescheiden. De mannetjeskipjes worden levend in versnipperaars geworpen.
enz.

Over deze - terechte - wantoestanden wordt tenminste gesproken. De HEMA bv zal na protesten geen gebruik meer maken van het vlees van onverdoofde gecastreerde biggetjes voor hun warme worsten.
Zeehondenbont wordt binnenkort verboden in Nederland.
Maar die arme wolven worden volkomen zinloos voor de "kick" vermoord.

largo_w 22 juni 2007 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2747666)
ik weet niet juist waarom, maar ik zie u eigenlijk meer met ezels bezig.:-D Wegens dat spreekwoord: soort zoekt soort...
Pas op, ik zeg niet dat ge nen ezel bent,hé (ik moet dat er bijzeggen, anders gaan ze weer klagen bij de moderatie en dan krijg ik strafpunten), ik vind enkel dat ge nog al een koppig mannekke bent.En zo koppige mensen, die altijd de baas willen zijn en gelijk hebben, wel, dikwijls kunnen die met beesten niet goed om...

damn gebt mij weeral door...:?

*zoekt een uitweg uit deze impasse*
==>

voila! Oef weer eens vrij!

Vorenus 22 juni 2007 07:42

Voor

Na

IlluSionS667 22 juni 2007 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2748133)
Dieren zijn gebruiksvoorwerpen voor de mens. Dat is nu eenmaal de realiteit.

Dat is een barbaarse antropocentrische visie.

Citaat:

Stierengevechten = cultuur opdoen

Gecultiveerde foltering moet kunnen?!?!

Citaat:

zeehondjes knuppelen = warm in de winter en vlees op het bord

Het vlees laten deze barbaren zelfs gewoon liggen. Het gaat hen alleen om de vacht van de jonge zeehondjes.

Citaat:

walvissenjacht = ik eet graag japans.

Ik moet toegeven dat ik zelf graag haaievinnensoep eet, maar dat maakt dit soort onmenselijke praktijken niet rechtvaardig.

De persoon in uw avatar zou het een belediging vinden dat zijn foto door iemand met zulke barbaarse ideeen wordt gebruikt.

Vorenus 22 juni 2007 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2748297)
Dat is een barbaarse antropocentrische visie.

ik ben een vleeseter en ik weet integenstelling tot de jeugd van vandaag waar men vlees vandaan komt.
Van schattige diertjes die je kan knuffelen.
En nee, ik schaam me ern niet voor.
Een dier is een gebruiksvoorwerp, kwaadaardig of goedaardig.

Citaat:

Gecultiveerde foltering moet kunnen?!?!
Ik zou het geen foltering noemen, je moet toch ballen aan uw lijf hebben om in die arena te stappen.

Citaat:

Het vlees laten deze barbaren zelfs gewoon liggen. Het gaat hen alleen om de vacht van de jonge zeehondjes.

Weet iemand hoe zeehond smaakt?

Dat vlees importeren zou nog een goudmijn zijn.

Citaat:

Ik moet toegeven dat ik zelf graag haaievinnensoep eet, maar dat maakt dit soort onmenselijke praktijken niet rechtvaardig.
Iets doden is nooit menselijk of plezierig maar een noodzakelijke kwaad.

Citaat:

De persoon in uw avatar zou het een belediging vinden dat zijn foto door iemand met zulke barbaarse ideeen wordt gebruikt.
Peist ge.

largo_w 22 juni 2007 08:16

dubbel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be