Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
(Bericht 2764456)
De maatregel in kwestie is gericht naar jongeren die geen enkel misdrijf hebben gepleegd maar waarvan men denkt/vermoedt/veronderstelt dat ze misschien/hoogstwaarschijnlijk/ooit wel eens eentje zouden kunnen gaan plegen. Ongetwijfeld is het weigeren om mee te draaien in de ratrace een gruwel in de ogen van reactionairen, maar dit is nog steeds geen reden om de rechtstaat de nek om te draaien. Laat die hoogdravende "strijd tegen het anarchisme" bijgevolg maar achterwege.
O Ironie. Een mooie omschrijving van een maatschappij die zelfs nog maar met het idee speelt om werkonwilligen op te sluiten in kampen met het oog op "heropvoeding". Was vermoedelijk niet in je opgekomen...
|
1) De schoolplicht niet vervullen IS eigenlijk een misdaad ,ik kan niet zo direct een grotere vorm van f*ck-You-gedrag tegen de maatschappij bedenken,zeker in het licht van de onvoorstelbare investeringen die daarin gedaan worden!Zeker ook gezien de wijdverspreide informatie wat een LUXELEVEN het eigenlijk is,vergeleken met honderden miljoenen leeftijdsgenoten die mogen wroeten op de velden en in de fabrieken om NIKS te bereiken!
2) Ik kan me niet voorstellen dat het zou gaan om jongeren die nog "niks" misdaan hebben,we zijn nog niet in een Science-Fiction film beland.. ;-).Er is geen sprake van de 'rechtsstaat' de nek om te draaien,eerder ervoor te zorgen dat die blijft bestaan!
Wie weigert mee te draaien in de "ratrace" kan ook zijn koffers pakken en gaan naar waar het "beter" is.(bedenk even,waarom proberen jaarlijks honderduizenden mensen vanuit de derde wereld binnen te raken in de EU of de VS om toch maar mogen deel te nemen aan de rat-race )
Noot : iedere keer als kelt de indruk had in een "ratrace" te zitten heeft hij zijn ontslag ingediend en is eens iets anders gaan doen......zonder brokken te maken of te blijven humeurig rond te lopen...het kan! :|
|