Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Hans van De Cauter is Opperbubbel af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92458)

John Stufflebeam 19 juli 2007 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2798876)
seffens krijg ik nog medelijden met den Hans......

Tja, hij heeft zich jarenlang ingezet voor zijn zaak, en nu is hij door zijn politieke vrienden opzijgeschoven. OK, hij heeft het zelf wat gezocht, en 't is een goede zaak voor de BUB, maar ik kan mij er echt niet vrolijk in maken. Echt niet.

Knuppel 19 juli 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 2799944)
Die hollander is bij mij voor eeuwig en drie dagen in ongenade gevallen. Niet lang geleden refereerde hij misprijzend in zijn column in de Knack naar het werk van de grote componist Richard Wagner als zijnde "lawaai".

De "heer" Benno Beckmesser kan het waarschijnlijk beter dan de meester zelf?

Er had hier ooit iemand een discussie in dat verband met Superstaaf, maar het was niet 'Paracelsus'....
Voor mij zijn die verschillende smaken inzake muziek er in alle geval niet de oorzaak van dat ik Benno Barnard niet kan waarderen.

Jaani_Dushman 19 juli 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2799319)
IK kreeg vandaag een mailtje van iemand die iets gelezen had van Benno Barnard van B-plus. Hij vroeg of die nog gekker was dan Hans.....

Ik wil Hans Van De Cauter hier nu niet de hemel in prijzen... Maar inderdaad, Hans VDC is een bovennatuurlijk genie, vergeleken met Benno Barnard.

Eddy B 19 juli 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2800259)
Ik wil Hans Van De Cauter hier nu niet de hemel in prijzen... Maar inderdaad, Hans VDC is een bovennatuurlijk genie, vergeleken met Benno Barnard.

Tja Jaani, had je lid moeten worden van BUB, dan had je Hans net die ene stem meer kunnen geven hé :)

Knuppel 20 juli 2007 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2800302)
Tja Jaani, had je lid moeten worden van BUB, dan had je Hans net die ene stem meer kunnen geven hé :)

Jaani prijst Hans helemaal niet de hemel in.
Hij vindt Benno Barnard van B-plus echter een nog veel grotere oen.

Paracelsus 20 juli 2007 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2800082)
Er had hier ooit iemand een discussie in dat verband met Superstaaf, maar het was niet 'Paracelsus'....
Voor mij zijn die verschillende smaken inzake muziek er in alle geval niet de oorzaak van dat ik Benno Barnard niet kan waarderen.

Ik verwachtte van iemand die een column in de Knack mag schrijven toch enig niveau. Ik vrees sterk dat dit weekblad ook de toer van de "vernieuwde" BBC op gaat.

Elk zijn smaak in muziek, dat weet ik ook wel, maar het was vooral de giftige manier waarop hij het zei dat me serieus stoorde. Jammer dat ik het desbetreffende artikel niet meer liggen heb, anders kon ik het citeren. De man die het nog niet waard is in de schaduw van zo'n uitzonderlijk begiftigde kunstenaar te staan waant zich bevoegd om daar zomaar en vrij pompeus zijn giftige stempel op te zetten. Barnard met zijn flutschrijfseltjes is een nietige worm vergeleken met een genie als Wagner.

Mijn mening over Barnard staat vanzelfsprekend los van mijn mening over B-plus.

Libro 20 juli 2007 10:00

Tijdens de rechtenstudie krijg je een inleiding sociale geschiedenis en andere historische vakken. Je krijgt enig inzicht in de geschiedenis van de Belgische staat en ik kan dan ook niet begrijpen dat Hans zo'n belgicistische nonsens kan uitkramen.
Ruben Cottenjé, is dat niet die die zichzelf baron noemt omdat hij ergens een achter-achter-achterneef met een adellijke titel heeft?
Dan doen ze alsof ze niet begrijpen waarom niemand de BUB ernstig neemt.

Knuppel 20 juli 2007 11:01

Citaat:

Mijn mening over Barnard staat vanzelfsprekend los van mijn mening over B-plus.
Benno Barnard is nochtans lid van de raad van bestuur van B-plus.

Kortaf 20 juli 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2797427)
Misschien wel het begin...

Met een terug-naar-de-19de-eeuw programma als dat van de BUB zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Knuppel 20 juli 2007 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2800599)
Tijdens de rechtenstudie krijg je een inleiding sociale geschiedenis en andere historische vakken. Je krijgt enig inzicht in de geschiedenis van de Belgische staat en ik kan dan ook niet begrijpen dat Hans zo'n belgicistische nonsens kan uitkramen.

Dat is nochtans niet zo moeilijk te begrijpen als je weet dat er elk regime zijn vrijwillige slaven heeft die zich onvoorwaardelijk achter de machthebbers scharen.

Citaat:

Ruben Cottenjé, is dat niet die die zichzelf baron noemt omdat hij ergens een achter-achter-achterneef met een adellijke titel heeft?
Ruben noemt zich De Dauphin omdat een Franse voorvader uit 1719 een adelijke titel droeg. Een eeuw VOOR Belgique van Nederland werd afgesplitst dus en toen ook Frankrijk nog een koningdom was.

Citaat:

Dan doen ze alsof ze niet begrijpen waarom niemand de BUB ernstig neemt.
Belgicisten van dat soort begrijpen écht niet waarom ze niet ernstig worden genomen. Volgens hen ligt dat niet aan hun uiterst Vlaamshatende belgitude maar aan het gebrek aan aandacht van de 'Vlaams-nationale' media.

Libro 20 juli 2007 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2797427)
Misschien wel het begin...

Beste Kim, ik vrees dat je je blij maakt met een dode mus. Voor jou heb ik nog hoop maar de rest van de BUB loopt op zijn zachtst gezegd niet over van zin voor realiteit. La Belgique �* papa is onwerkbaar door de eeuwige tegenstellingen tussen franstaligen en nederlandstaligen en zal dus nooit meer terugkomen, tenzij om een jaar nadien helemaal te ontploffen.

Knuppel 20 juli 2007 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2800684)
Met een terug-naar-de-19de-eeuw programma als dat van de BUB zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Hoop doet leven.
Je bent voor plus Belgique of je bent het niet. 8-)

Paracelsus 21 juli 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2800680)
Benno Barnard is nochtans lid van de raad van bestuur van B-plus.

Een jammere zaak.

Ik heb wel wat sympathie voor wat B-Plus voor staat, maar ik maak me nergens lid van. Het woordje "multicultureel" wordt op de hoofdpagina van hun site ook iets te veel naar mijn goesting gebruikt.

Ambiorix 17 augustus 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2800302)

Hans had geen 50/50, maar welgeteld éen stem. De 50-50 versie is fout.

Eddy B 17 augustus 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2857864)
Hans had geen 50/50, maar welgeteld éen stem. De 50-50 versie is fout.

één stem MINDER dan de andere, was het niet zo?
HAns? HAAANNSS?

Jan van den Berghe 19 augustus 2007 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2858178)
één stem MINDER dan de andere, was het niet zo?
HAns? HAAANNSS?

Naar vaste gewoonte ontvlucht hij weer eens de discussie... 't Was vroeger al erg, maar sedert hij van de voorzitterlijke troon is gestoten gedraagt hij zich op het forum als een klein kind dat hier en daar eens een belletjetrek doet en dan vlug wegloopt. Bang voor de reacties... 't Wordt best wel zielig.

abi 23 augustus 2007 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2860747)
.. 't Wordt best wel zielig.

Wordt ;-)

En ik maar denken dat het altijd al zo was, met Hans...smurf

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be