![]() |
Garfield hoe zou je persoonlijk Vlaaams-nationalisme omschrijven?
|
Citaat:
Mensen die nederlands spreken onze vlaamse cultuur aanvaarden en ernaar trachten te leven. |
Citaat:
Iedereen kan daar wel één of andere vage mening over uitspreken, en een paar zaken opsommen, maar een preciese definitie kan toch onmogelijk worden vastgelegd, nee? Ik vermoed dat er evenveel verschillende invullingen van de Vlaamse cultuur bestaan als er Vlamingen zijn. Nu, begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik "cultuurnationalisten" zoals jij zeker sympathieker dan "bloed- en bodemnationalisten". Maar die laatsten hebben ergens nog het voordeel dat hun criteria helderder zijn. Onwetenschappelijk, dat wel, en vaak ook onmenselijk, maar helderder. Cultuurnationalisten moeten er rekening mee houden dat hetgene wat centraal staat in hun ideologie, een vaag, veranderlijk en onmogelijk definieerbaar begrip is. Wat denk jij, Garfield? |
Citaat:
|
Citaat:
In tegenstelling tot wat vele walen geloven is dit géén racisme noch fascisme. |
Citaat:
Maar het is gelukkig veel meer. Principeel is dat de taal en het geloof in enkele fundamentele waarden zoals gelijkheid, vrijheid en dergelijke. Dingen die de vlamingen als groep kenbaar maken, gaande van noeste werkers en spaarders over het reserveren van plaatsen aan zwembaden in Spanje en Turkije. Maar t is idd. moeilijk. |
Citaat:
Maar echt vlaming zijn kan je enkel met je hart en is niet meetbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zoektocht naar "iets" zeker ? Ben opgegroeid in een nietgelovig gezin, katholiek gedoopt voor de vorm en de familie. Eerste communie gedaan, plechtige niet, kreeg toch zoizo een feestje. Was dan in een deistische periode, geloofde in "iets" maar wou het niet God of Jezus noemen, via vrienden in Evangelische jeugdgroep en kerk gekomen en ben Christen geworden, zie veel + in dat geloof. Nu ben ik niet meer kerkgaand, nu ja, was dat eigenlijk nooit ging max één keer per maand ofzo, maar sinds 2005 ofzo vind ik niet meer de moed noch de zin om een dienst bij te wonen, iedereen interpreteert toch maar, dus doe ik dat ook maar op mijn eentje. |
Ben je bang van de dood? (draad niet gelezen dus kan dubbel zijn:oops: )
|
Citaat:
|
Enquete Garfield
Het is weer tijd om punten te geven!
|
spannend eh?
|
Onzen Garfield heeft da goe gedaan... 10 :)
Sympathiek, maakte tijd vrij voor z'n vragen e.d. |
Van mij krijgt hij een dikke 9.5, dik verdiend.
|
Garfield heeft bijzonder interessante antwoorden gegeven, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.
Was het VB maar wat meer een "Garfield-partij" ... |
Citaat:
|
Ik vind dat de mensen op dit sub-forum veel te makkelijk punten geven. Idereen komt hier weg met punten tussen 7 en 10. Kan toch niet? Ik geef een 5 omdat ik vond dat hij het ok gedaan heeft.
|
ik geef hem een 8. Een puike prestatie geleverd
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be