Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zou u stemmen op een echt groene partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92641)

DaBlacky 12 augustus 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2846707)
En kan je dat ook even kort uitleggen? Want bij een discussie met Boutmans beweerde die kerel dat hij niet geloofde in de primaire belangrijkheid van de socio-economische breuklijn.

Een mening is geen zever. Het is niet omdat iemands mening niet strookt met jouw mening, dat het daarom zever is.

born2bewild 12 augustus 2007 20:09

wat betreft groene partijen betreft zoals die zich in Belgie aandienen: ik at nog eerder mijn testikels op.

Jaani_Dushman 12 augustus 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2846707)
bij een discussie met Boutmans...

Je neemt er nu ook wel iemand uit... :roll:

Praetorian 12 augustus 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2848138)
Een mening is geen zever. Het is niet omdat iemands mening niet strookt met jouw mening, dat het daarom zever is.

Het is zever indien iemand culturalisme en identitaire politiek boven de strijd om de bestaansvoorwaarden stelt.

DaBlacky 12 augustus 2007 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2848291)
Het is zever indien iemand culturalisme en identitaire politiek boven de strijd om de bestaansvoorwaarden stelt.

Ook al vind ik je universitair taaltje zeer hautain overkomen, nog steeds ben ik er niet mee eens omdat het een politieke mening blijft.

DaBlacky 12 augustus 2007 22:05

En ik merk dat ik ondertussen in rang gestegen ben.
:cheer: Europees Commissaris :cheer:

CLAESSENS Joris 12 augustus 2007 22:19

Daar kan ik zo niet op antwoorden.

Een echt groene partij, wat is dat?
Een partij die zich enkel profileert op Milieu?
Dan is het nee.
Een partij die een acceptabel sociaal, milieugewijs én economisch plan kan voorleggen?
Mogelijk wel.

Men vergeet al te vaak dat milieuactivisme niet aan een politieke kleur of partij gebonden is.
Het feit dat sommige strekkingen en partijen dit proclameren is gewoon verkiezingsreclame of misplaatst idealisme, radicalisme dus.

Dus op de vraag zoals jij ze stelt is geen zinnig antwoord te geven omdat je aan je vooropstelling geen inhoud geeft...

Praetorian 12 augustus 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2848302)
Ook al vind ik je universitair taaltje zeer hautain overkomen, nog steeds ben ik er niet mee eens omdat het een politieke mening blijft.

Erst kommt das Fressen und dann die Moral.
Eenvoudiger kan ik het helaas niet stellen.

CLAESSENS Joris 12 augustus 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2848327)

In het vlaams wil dat zeggen dat je de voorkeur geeft aan geld boven geweten...
Mooie stelling

Waarom moraal en Fressen niet verzoenen?

Dat bedoel ik dus met blind radicalisme...

lombas 12 augustus 2007 22:44

Nooit.

Moehahaha.

bk232214 13 augustus 2007 13:43

zeker

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2802659)
Een écht groene partij zou het kapitalisme verwerpen, en niet blind Al Gore achterna huppelen.

Als ik in den Doel moest wonen wel de groenen hebben al veel gedaan voor de mensen van Doel binnenkort een standbeeld voor Mieke Vogels met haar Volvo

Geertje 13 augustus 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 2849210)
Als ik in den Doel moest wonen wel de groenen hebben al veel gedaan voor de mensen van Doel binnenkort een standbeeld voor Mieke Vogels met haar Volvo

:-)

In Doel zal men inderdaad niet direct warm lopen voor de capriolen van Groen!

DaBlacky 14 augustus 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2848327)

Je vindt geld dus belangrijker dan moraliteit? Ik ga hier Boutmans nog overschot van gelijk moeten geven.

Zo zie je maar dat een mening een mening is en dus geen gezever. Stuk anti-democraat.

Je zou het trouwens wel eenvoudiger kunnen stellen door uw idee in het Nederlands ipv het Duits te typen.

DaBlacky 14 augustus 2007 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 2848332)
Mooie stelling

Bedankt voor de vertaling. Ik versta namelijk geen hol Duits.

zo zie je maar Preatorian, dat je met je ideeën totaal niets bent als je ze niet kunt duidelijk maken aan je medemensen. Groen! heeft hier ook een broertje aan dood.

Praetorian 14 augustus 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2850276)
Je vindt geld dus belangrijker dan moraliteit? Ik ga hier Boutmans nog overschot van gelijk moeten geven.

Zo zie je maar dat een mening een mening is en dus geen gezever. Stuk anti-democraat.

Je zou het trouwens wel eenvoudiger kunnen stellen door uw idee in het Nederlands ipv het Duits te typen.

Kapitaal is wat de wereld doet draaien. Indien we nog niet in een postkapitalistisch tijdperk leven, zou ik dat dan toch als primaire beweger van politieke actie nemen. Zeehondjes redden of homorechten bekomen terwijl financiële markten een complete nationale economie ten gronde kunnen richten, zo doet men niet aan politiek. Alle actie komt voort uit de bron van alle handelingen, de socio-economische breuklijn in een maatschappij.

Praetorian 14 augustus 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2850277)
Bedankt voor de vertaling. Ik versta namelijk geen hol Duits.

zo zie je maar Preatorian, dat je met je ideeën totaal niets bent als je ze niet kunt duidelijk maken aan je medemensen. Groen! heeft hier ook een broertje aan dood.

Groen! zal zeer zeker de wereld redden met hun postmaterialistisch gezwans.

Eddy B 14 augustus 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2850736)
Kapitaal is wat de wereld doet draaien. Indien we nog niet in een postkapitalistisch tijdperk leven, zou ik dat dan toch als primaire beweger van politieke actie nemen. Zeehondjes redden of homorechten bekomen terwijl financiële markten een complete nationale economie ten gronde kunnen richten, zo doet men niet aan politiek. Alle actie komt voort uit de bron van alle handelingen, de socio-economische breuklijn in een maatschappij.

Inderdaad. Stel, je hebt 5 euro. Ga je naar het toneel (cultuur) of ga je eten kopen voor jezelf en je kinderen...
Voor mij géén moeilijke keuze. Je kan maar over cultuur beginnen lullen als eerst de buiken gevuld zijn. Diegenen die dat NIET vinden, hebben nog nooit financiële problemen gehad. En dat heeft NIKS te doen met moraal. Het is overleven eerst, dan een cultuur opbouwen...

Eddy B 14 augustus 2007 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 2848332)
Mooie stelling

Waarom moraal en Fressen niet verzoenen?

Dat bedoel ik dus met blind radicalisme...

Is eerder REALISME dan radicalisme. JIJ trekt de lijn door, zonder op basisvoorwaarden te letten... zonder eten : géén moraal...

DaBlacky 14 augustus 2007 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2850736)

Het gaat er mij niet om wat eerst moet komen. Dat is jouw mening en jij hebt daar recht op en ik denk wel dat je een punt hebt. Het gaat er mij om dat je een andere mening catalogiseert als zever enkel en alleen omdat ie niet overeenkomt met jouw mening. En dat is voor mij pure anti-democratie.

DaBlacky 14 augustus 2007 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2850746)
Groen! zal zeer zeker de wereld redden met hun postmaterialistisch gezwans.

En jij nog meer, he?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be